GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Gaming tafel voor Dystopian Wars?  (gelezen 9242 keer)

jass

• Hero Member
  • "A photo a day keeps the depression away!"
    • Lens Therapy
Gaming tafel voor Dystopian Wars?
« Gepost op: februari 08, 2012, 12:45:27 pm »

Hebben jullie een gamingtafel voor Dystopian Wars? En zoja, hoe heb je die gemaakt? En hoe groot?

Ik wil er ééntje maken, maar weet nog niet zo goed hoe. Ik heb al gedacht aan een plaat board of multiplex schilderen, of linoleum in de "juiste" kleur? Misschien hebben jullie nog andere suggesties? Modulair is misschien ook wel handig zodat je ook land en zee kan combineren. Graag jullie ideeen dus.

Eilanden en kustlijnen wil ik van isolatieplaten maken, maar dat gaat wel goed komen.
Prioriteit 2014 2015
Uh, prioriteiten zijn er om veranderd aangepast te worden...
Momenteel: Bolt Action (US Marines)NEW, FNG2T, Warmachine (Cygnar), SAGA (Pagan rus), X-wing (Imperial), Dead Man's Hand

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
Re: Gaming tafel voor Dystopian Wars?
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2012, 12:50:34 pm »

Qua formaat is 6'x4' ideaal, voor de wat grotere potjes moet je dat formaat eigenlijk wel gebruiken. Je zou dat eventueel in 3 kleinere MDF platen kunnen maken van ca 60 cm breed.

Ik ben in de toekomst nog wel van plan zoiets te maken, maar dat is dan 3 van die platen in verschillende kleuren blauw te schilderen. Eilandjes heb ik al een GW hill voor, de anderen zullen gewoon vanuit foam gemaakt worden.

Whiteridder

• Moderator
  • Hero Member
  • Babes, bullets, bombs. Damn, I love this job!
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2012, 01:24:35 pm »

Ik ga er in het voor jaar 1 maken, ook 6 bij 4. Dus ongeveer 180 bij 120. Denk zelf dat ik de tafel in tween deel, dus 90x 120 en er in het midden scharnieren in maak en zo de tafel kan opklappen zodat deze weinig ruimte inneemt. Alleen weet ik nog niet hoe ik het ga doen met poten etc.

Verven weet ik ook nog niet, zie dat nog wel.
Got problemz, hire the Ork Kommando team
Zolution? No. got more problemz? Yez

Gimli:Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?

R.I.P Pa

Dragonfly

• Moderator
  • Hero Member
  • Whoohoo!
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2012, 01:51:36 pm »

4*6 voet is ook de standaard GW maat. En bij de gamma is de breedte van die planken ook standaard 2 of 4 voet (weet ik niet precies). Ik heb iig 3 platen van 2*4 voet die ik aan elkaar kan bevestigen zodat ik ook een kleine tafel kan opzetten voor kleine potjes. Werkt prima, is goed te tillen en makkelijk op te bergen. Om te spelen gooi ik er dan een laken overheen. Groen voor warhammer, zwart voor BFG, x euro de meter op de markt. ;) 
When in doubt set something on fire!
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.

Ramors

• Hero Member
  • Er moet toch iemand de prijzenpot spekken?
« Reactie #4 Gepost op: februari 09, 2012, 01:20:48 pm »

http://nl-nl.facebook.com/pages/De-Burcht/248168681888762?sk=wall

Lokale gw supplier.....
Bij foto's staat daar een paar foto's van een dysoptian tafel. Ik vond het water erg natuurlijk, het land was niet mijn smaak. Misschien als inspiratie voor jou...
Ik begreep overigens dat het gebruiken van de originele nerf in het hout een mooi effect gaf.
Ze gebruikten dus geen houtcomposiet maar echt plaat.
De afmetingen zijn ook 6' x 4'

Succes!
Fantasy: Empire, Orcs 'n gobbies, Ogre's
40K: Imperial Guard, DKoK, TAU, Marines, Inquisition, Skitarii, Aeldari
FoW: Mid-war German DAK, British 8th army
Infinity: Haqqislam

mark

• Full Member
    • tabletop-buildings.com
« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2012, 10:00:25 am »

persoonlijk werk ik het liefst met MDF platen van 30x30cm....
voordeel hierbij is dat je het snel kunt opbergen, niet iedere keer een even groot veld hoeft te gebruiken, je kan alles in 1 doos stoppen... nadeel is dat je wel een tafel nodig hebt waar je je platen op kunt leggen...

zelf ben ik op dit moment hard bezig met een 15mm alien world wat ik op 9 platen aan het opbouwen ben....
de platen op zich zijn klaar, nu bezig met losse terreinstukjes die ik op het speelveld kan zetten...

zal maandag eens een foto maken om te laten zien...

mvg
tabletop-buildings.com

jass

• Hero Member
  • "A photo a day keeps the depression away!"
    • Lens Therapy
« Reactie #6 Gepost op: februari 23, 2012, 10:16:48 am »

Gister ff in de bouwmarkt geweest voor wat anders, maar gelijk bij de mdf platen gekeken.
Welke dikte raden jullie aan? 8mm of 12mm?
Ik ga het gebruiken op onze eettafel (welke redelijk vlak is, stijgerhout).

Ik overweeg om mijn oude game tafel weg te doen en 3 mdf platen te kopen. Dubbelzijdig te schilderen. Alle drie aan een kant blauwachtig, voor oceaan, de andere kanten 2 groen/bruinig en 1 kant een soort overgang met blauw en groen/bruin.

Verder geen gedoe als flocks, gras of nep water erop. Dan kan ik het makkelijk opruimen op de kast. En maak ik gewoon extra veel terrein voor erop.

Dan heb ik alles voor een dystopian wars tafel en een warmachine/hordes tafel lijkt me en qua opruimen een stuk efficienter dan nu.
Prioriteit 2014 2015
Uh, prioriteiten zijn er om veranderd aangepast te worden...
Momenteel: Bolt Action (US Marines)NEW, FNG2T, Warmachine (Cygnar), SAGA (Pagan rus), X-wing (Imperial), Dead Man's Hand

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2012, 10:25:33 am »

Ik moet dan even thuis kijken welke dikte id gebruik, al heb ik er ook nog foam opgeplakt, maar dat is voor de ondergrond van de city tafel die ik heb. Volgens mij was het een 8 mm plaat, 12 zou ook kunnen. Zal dat morgen eens thuis nakijken.
Pagina's: [1]