GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Risk: Legacy  (gelezen 2162 keer)

Wandelaar

• Hero Member
Risk: Legacy
« Gepost op: april 24, 2014, 03:30:40 pm »

Wie zijn hier bekend met dit spel? Voor degenen waar dit niet het geval is, in ieder geval, brengt deze versie van het alomtegenwoordige oorlogsspel een nieuwe, radicale en briljante factor met zich mee: permanentie.

Wat je in de eerste pot al uitvoert, kan - en zal hoogstwaarschijnlijk ook - zijn uitwerking hebben op de tiende. Stickers worden op het bord geplakt, kaartjes worden aan het spel toegevoegd of juist verscheurd, spelers kunnen steden stichten en continenten benoemen. Legers hebben elk een unieke eigenschap.

Gaandeweg schep je met je spelersgroep dus een totaal unieke wereld.
Citaat van: aunknorrie
Wel AR, het was leuk je gekend te hebben. Moet ik nog iets zeggen aan jouw familie of vrienden?

#geenhellevuurzofelalseenversmadevrouw

Timberwolf

• Sr. Member
Re: Risk: Legacy
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2014, 12:30:14 pm »

Ja ik heb Risk Legacy gespeeld. Een heel andere feel dan de basis risk. Erg leuk.
Risk zelf speel ik niet meer. Hiervoor zijn vele betere gezelschapspellen op de markt.
Maar Legacy was super. Zeker aan te raden met een vast groepje spelers.

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2014, 12:53:09 pm »

RISK heeft iets nodig. Het systeem op zichzelf is charmant, snel te leren en snel, maar de basisuitvoering (zoals wij die kennen) met opdrachten is eigenlijk gewoon niet zo goed en eigenlijk alleen redelijk oke met vier mensen, omdat dan nog een coup de main mogelijk is. Vooral de neiging tot potten is vervelend en de keuze verdedigen/aanvallen, die dat potten in de hand werkt.

Ik zou overigens die (eigenlijk oorspronkelijke) escalatievariant wel eens willen spelen, waarbij je bij elke set ingeleverde kaartjes steeds meer legers krijgt. 

Ik vind LotR Risk erg leuk en dat valt goed bij sommige leden van mijn gamesgroep. Het heeft wat extra's, zoals kaartjes die ook VP geven, maar vooral een (niet helemaal voorspelbare) klok. Dat maakt het spel eindig en zorgt dat er in het eindspel nog veel kan veranderen en je tot daden wordt aangezet.   
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Wandelaar

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2014, 01:04:55 pm »

Eens met beiden: Risk in de originele versie is inderdaad gewoon een eeuwigdurende vleesmolen.

In dezelfde vriendengroep hebben we ook Risk 2210 aangeschaft, waar je altijd werkt met vijf beurten. Als de tijd op is, worden landen en continentbonussen bij elkaar opgeteld, en heb je de winnaar. Klaar. Geen missies - wel kaartjes met allerhande effecten en commanders die je met D8 laten dobbelen. Nieuwe territoria (onderzeese kolonies, en de maan!), vier landterritoria die voor je begint uit het spel worden gehaald omdat het nucleaire besmettingszones zijn.

Maargoed, daar keer je dus toch weer elke pot praktisch terug naar nul. Legacy pauzeert het spel na de afloop van een pot en drukt opnieuw op de aanknop als het bord de volgende keer wordt klaargezet.
Wel AR, het was leuk je gekend te hebben. Moet ik nog iets zeggen aan jouw familie of vrienden?

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2014, 11:18:17 am »

We zijn hier gister begonnen met Risk: Legacy en het permanente is wel cool. Tijdens het potje veranderde Iceland in een fort en de winnende speler heeft hier zijn capital van gemaakt (en mag hier volgende potjes starten als ie dat wil) plus nog wat kleine dingen.

Erg coole feel en we zijn allemaal enthousiast en nieuwschierig wat in de 'only open when.... ' doosjes en envelopjes zit!

:)

Reden dat ik hier ff opduik is de vraag of er naast deze risk variant ook nog andere spelen met dit permanente (legacy) effect zijn? Dit is precies wat we als groep leuk vinden.
Miniature War Gamer

Timberwolf

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2014, 03:13:43 pm »

Niet dat ik weet.
Er is wel een legacy spel in ontwikkeling SeaFall genaamd.

Niet onderin de doos kijken hoor

Wandelaar

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2014, 06:11:00 pm »

SeaFall komt er inderdaad aan, en daarnaast Pandemic Legacy.

Pagina's: [1]