GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Shadows of Brimstone - Campaign  (gelezen 2396 keer)

Bjorno

• Full Member
  • 42...
Shadows of Brimstone - Campaign
« Gepost op: december 12, 2014, 03:24:06 pm »

:'(

Recent zijn we met een groep vrienden een campaign begonnen met het spel Shadows of Brimstone. "An Old West Horror Board Game" zoals ze het zelf noemen. Dus western met daemons, undead en een beetje steampunk elementen. De geschilderde modellen die we hiervoor gebruiken heb ik in een apart topic neergezet:

http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=19217.0

Basis voor de campaign is de Brimstone Chronical. De lokale krant (en tevens uitnodiging voor de spelavonden).

We zijn begonnen met een aantal standaard scenarios uit het "adventure book" maar verder in de campaign zullen er custom scenarios gespeeld worden. Ik zal de Brimstone Chronical hier elke keer plaatsen en waar nodig het eea zeggen over de aangepaste scenarios.

Voor de eerste Chronical zijn er 2 scenarios gespeeld door mijn broer en ik. Dit waren "For a few Dark Stone more" en "Rescue the preachers daughter".

Nu de eerste Chronical:

https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=98F69A5ADBB5E4BA&resid=98F69A5ADBB5E4BA!6519&app=WordPdf

Het scenario dat is gespeeld op deze avond is "Close the void Gate"
« Laatste verandering: december 12, 2014, 05:41:44 pm door Bjorno »
42...

Bjorno

• Full Member
  • 42...
Re: Shadows of Brimstone - Campaign
« Reactie #1 Gepost op: december 12, 2014, 03:27:26 pm »

De tweede Chronical:

https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=98F69A5ADBB5E4BA&resid=98F69A5ADBB5E4BA!6520&app=WordPdf

Het scenario dat is gespeeld is het "Blow up the mine" scenario.
42...

Bjorno

• Full Member
  • 42...
« Reactie #2 Gepost op: december 12, 2014, 03:33:45 pm »

De derde chronical

https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=98F69A5ADBB5E4BA&resid=98F69A5ADBB5E4BA!6518&app=WordPdf

Het scenario dat gisterenavond is gespeeld is "Exporation" met een twist. De reward was aangepast. 100g per gevonden Gate en 50xp.
Het was weer een spannende avond waar de marshall en de saloongirl beide KO zijn gegaan. Inmiddels ben ik gaan schrijven aan het volgende scenario. Volgens mij heb ik ook nog ergens een paar fotos van het spel "in actie". Gevonden:

« Laatste verandering: december 12, 2014, 03:47:20 pm door Bjorno »
42...

Bjorno

• Full Member
  • 42...
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2014, 03:14:11 pm »

De volgende chronical is klaar en er gaat vanavond gespeeld worden.

https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=98F69A5ADBB5E4BA&resid=98F69A5ADBB5E4BA%217345&app=WordPdf

Het scenario dat hierbij gespeeld wordt is een half custom scenario met eigen verhaallijn. Nadat we het gespeeld hebben zal ik er meer over posten. Nu dus, hieronder de missie

Mission: Find the sacred Cross

A sacred cross that is needed to fight those demons has gone missing. A farmer an his familie have passed the relic on for generations to shield themselves from the terrors that roam the countryside. Find this cross and return it to the town council.

First clue:
First attack, add a normal threat to the enemies.

You find a gem that looks like it belonged to the centre of the cross. It is surrounded by some ice-water and big footsteps suggesting this Relic has been taken through a portal. A portal opens when the enemies are defeated (replace a door)

The gem gives the party +1 damage against Demons

New objective: Go through a portal and find the monsters lair (first clue, is the dead end lair)

End boss: Brutal Night Terror like mission

The room smells horrible. Through the thick cold air you see the floor covered with blood and small pieces of torn of meat fill are spread around. At the far end of the room you see a  wooden chest.

After you defeat the monster.
To open de chest make an agility test 5+ or receive 2 hits. Each char can try to open it  once. If failed You fail the mission.

Open chest you find the relic and 1 loot a member (+5 shield to all party members). 1 member must return to the portal to end the mission. You return to town and handover the relic. 150g and 50xp
« Laatste verandering: december 29, 2014, 06:41:23 pm door Bjorno »
42...

Bjorno

• Full Member
  • 42...
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2014, 06:32:26 pm »

De volgende speelavond komt eraan, dus een nieuwe chronical

https://drive.google.com/file/d/0B0MLLt7JwLQuYW1GMEU0d3lPem8/view?usp=sharing
42...

Bjorno

• Full Member
  • 42...
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2015, 05:18:50 pm »

De missie die bij Chronical 5 hoor:

Night of the Zombies 

After last week the number of zombie attacks have increased drastically. The zombies seem to have found the way to this world. Maybe the discovery of the portal has something todo with it.

Each exploration token has P-die zombies extra in that room. Threat cards as normal.

First clue is a portal with 2P-die zombies and a corpsepile

New objective: destroy 7 more piles

In the other world each tile has P- die zombies and d6 piles as in book.
Each threatcard is P zombies as in book. Rest as normal.

When You destroy pile number 8 an Epic threat is revealed (deadend room and other threats are ignored) and all growing dread are Revealed. This represents the source of the undead piles. 

Make it back to the gate to complete the mission. If You fail to reach the gate but destroy the piles and epic you win the game but 3 locations in town are destroyed.

Hieronder een foto van het Epische gevecht. Helaas hebben we het scenario verloren. De Darkness escaped :-(
Voelt wel als een gebalanceerd scenario met een echt gevoel dat je tegen de stroom zombies in zwemt. Erg leuke avond
42...
Pagina's: [1]