Ik ben er nooit aan begonnen omdat het puzzelen naar een optimale lijst niet mijn ding is. Om die reden speel ik ook geen toernooien/competities. Ben meer van het "roeien met de riemen die je hebt". Spelen met een door anderen opgestelde legerlijst bijvoorbeeld, een beetje het mercenary general-idee: "OK, hier heb je onze troepen, dat is je missie, daar is de vijand en na afloop kun je je beloning/straf ophalen"

. Is heel leerzaam omdat het je dwingt met beperkte middelen toch het beste ervan te maken.
Was ook zo leuk aan Kill-Team; je hebt vooraf een idee wat je nodig hebt om in een skirmish spel een beetje een leuke gang/team in elkaar te draaien ( een soort boodschappenlijstje dus ), je kiest Eldar "omdat je die toch al 20+ jaar hebt liggen en er nooit wat mee hebt gedaan", je pakt de legerlijst en dan "Owkeej, hm, enkeltje terug naar de tekentafel, dus". Pilon had precies hetzelfde met zijn Marines

.
Maar goed, dat zijn dus keuzes die je moet maken, Broodje Ham, wat ben je voor speler, wat staat je aan en wat net. Modellen zijn met een beetje goede wil wel onderling uit te wisselen - desnoods met een "counts as" -, dus dat is je grootste zorg niet...