GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: augustus 15, 2018, 08:12:35 pm 
Gestart door Real - Laatste bericht door Real
Ja, dat was het ja. Wel wat beter terrein nodig dan in dat battlereport waar hij op TMP naar linkt, en 3mm blijf ik echt vreselijk vinden. Maar het klinkt nog steeds heel veelbelovend.

2 
 Gepost op: augustus 15, 2018, 07:52:17 pm 
Gestart door CCnn - Laatste bericht door CCnn
Hey shogun,

Je maakt wel een aantal goede punten. Ik heb inderdaad enhanced senses en spore cysts op de fexes zitten. Ik zal verder uit de doeken doen waarom ik bepaalde keuzes gemaakt heb.

Wat betreft miasma cannon:
- Ik kwam af en toe 1 of meerdere culexus tegen, dan is het wel fijn als je een auto-hit wapen hebt buiten je niet op culexus werkende smites.
- Ymgarl factor was te situational en vs de meeste targets heb je geen +S of +T nodig
- Bovendien heb je genoeg CP om alsnog Ymgarl te nemen (of de MRC relic)

Wat betreft neophytes:
- Bescherming voor magus tegen de knight raket+stratagem combo die je characters delete
- Board units voor het oppikken van maelstrom objectives, ik kwam deze nog wel tekort merkte ik in mijn vorige lijst (geen gsc, extra neuro, extra exocrine)
- De enige infantry die ik had waren 2 neurothropes, dit voelt wat meer solide aan om de relic op te pakken
- Zie deze units puur als filler voor extra CP en extra objective points

Wat betreft de dubbel shoot stratagem:
- Optie is om 2 fexes te droppen voor 5 hiveguard, maar datvond ik te statisch
- Andere optie is om een tunnel unit er in te zetten + unit dev gaunts maar dan zit je al tegen 160 pts + tunneler aan, puur voor mn anti-horde matchup. De enige horde lijst waar ik moeite mee had was tegen chaos daemons met veel plaguebearers (90 - 120). Dan kun je net zo goed 20 purestrain stealers nemen in je GSC battalion en die might from beyond geven icm een primus (100 attacks, hitten op 2+ met rr 1, Str5) vanuit de GSC hidden deployment. Ruimt on average 30 pb per beurt op.

60 dev shots vs plaguebearers: 20 hits (-1 to hit, pb's 20+), 23 hits inclusief rr 1, 11.5 wounds, gemiddeld 5 dood na saves. Dus 10 na 2x shooting.
100 purestrain attacks: (3 base, +1 van flurry, +1 van might) 2+ to hit dankzij primus bonus, rr 1 met talons = 97 hits. Str 5 van might = 64 wounds, na saves blijft daar 30+ van over == dooie unit PB. Kost wel wat meer maar is wat mij betreft betere anti-horde.

Verder moet je gewoon gebruiken wat voor jou het beste werkt, maar ik mis het dubbel schieten niet.

Post vooral je lijst, ben wel benieuwd!

3 
 Gepost op: augustus 15, 2018, 07:50:34 pm 
Gestart door Phoenix - Laatste bericht door Aerendar Valandil
Ben nog steeds niet om naar 40K, maar deze is gaaf.

M.

4 
 Gepost op: augustus 15, 2018, 06:19:23 pm 
Gestart door CCnn - Laatste bericht door Shogun
lijst is heel degelijk.

Paar puntjes:

-persoonlijk ben ik geen fan van de miasma venom cannon relic. Er zijn leukere relic's naar mijn idee (ymgarl factor of zo..)
- hebben je carnifexen spore cysts? voor velen een no brainer dus weet niet of je die hebt.
- is een malanthrope (forgeworld) een optie? indien je geen spore cyst upgrades neemt dan zou ik 1 carnifex droppen en een malanthrope toevoegen.
- jammer dat je niet een goed shooty infantry unit hebt want dan kun je niet gebruik maken van de beste tyranid 'nog een keer schieten' stratagem. Ik ben verzot op mijn tunnel (jormungadr) 20x devourer gaunts. deep strike ze en schiet 60 schoten met reroll 1 en doe dat nog eens voor de tweede keer aan het einde van de shooting phase. horde armies zijn hier niet blij mee.
- Magussen zijn best leuk maar de neophytes zijn niet echt een super dreiging. ja, je hebt nu een extra bataljon en 5 CP's maar hoe ga je ze gebruiken. Je kunt telkens 1 unit redeployen middels de stratagem, en das wel flexibel maar het blijven kleine units met weinig punch.

Ik zoek eigelijk naar meer flexibele strategische elementen en nu is je lijst ingericht meer als 'stormram'.
Ik wacht even je reactie af voordat ik met een armylist voorstel kom.  8)       

5 
 Gepost op: augustus 15, 2018, 04:07:06 pm 
Gestart door Phoenix - Laatste bericht door Woudschim
Oh man, eindelijk! Ben vooral enthousiast over het idee van eindelijk met een eigen Codex spelen!

Al gebruik ik nog wel gewoon mijn 2e editie figuren. :P

6 
 Gepost op: augustus 15, 2018, 12:37:07 pm 
Gestart door Rogue-Angel - Laatste bericht door Rogue-Angel
UPDATED.

Ik heb alle aanvragen in volgorde van ontvangen afgehandeld. Mocht je dingen hebben misgelopen; excuses. Een ander was je helaas voor.

7 
 Gepost op: augustus 15, 2018, 11:51:49 am 
Gestart door Real - Laatste bericht door Raz
Hoorde van Darby dat er ooit inderdaad plannen zijn geweest voor FNG: Over Green Hell, maar dat is er nooit van gekomen. Wie weet heeft hij tijd zodra FNG3 afgerond is. Een google leverde dit resultaat op uit 2008, een post van TMP, waarin hij het spel beschrijft.

Thanks guys! Ya, I just glues a lot of those trees down. I'll be flocking them before Skirmish '08 on July 12th, as well as making better smoke, napalm, and artillery blast markers. I'll also get some OH-6 and A-1 Skyraiders done. Need to find a O-1 FAC somewhere…
FNG:OGH stands for FNG:Over Green Hell.
Basically, I wanted to design a game where I could zip a bunch of helos around and have a somewhat detailed Company or two on the ground without having to use a gymnsaium floor, but also without having to get so micro that a single vehicle equals a whole platoon.
At the moment, a stand of infantry is a fireteam or squad or weapons team or HQ unit. A whole platoon of grunts in a standard 2-up-one-back formation would take up an area of about 3"x4", so you can play on a small surface as well as have "large unit actions".
C&C factors in, and taking good care of your casualties (WIA and KIA) is a necessity, rather than a handwave.
In the end, this set should be able to integrate all the other FNG sets. Meaning: you'll be able to plan out an operation using the free FNG: Operations supplement/game, fight the larger aspects of the action witn FNG: OGH, break down portions further to the skirmish level using FNG (or FNG:UW) and apply the results upwards and downwards.
Did a little test lastnight where 2 turns of FNG equaled 1 turn of FNG: OGH, using 2 seperate tables. It worked out great because when a helo was over the place where the sirmish action took place on the larger table, it was easy to see when it arrived in the skirmish. When it took fire, it was easy to apply that the the FNG: OGH game, etc.
I doubt that many people will try it like that, but at least it'll be there and work, for my own piece of mind (and that of others that really like to get INTO their games).

Bron: http://www.theminiaturespage.com/boards/msg.mv?id=144920

8 
 Gepost op: augustus 15, 2018, 09:22:21 am 
Gestart door ungrik - Laatste bericht door ungrik
Beste gamers!

Op 21 en 22 oktober mogen we met Bloodstorm weer neerstrijken op de Scale Model Challenge! Een geweldige beurs voor modelbouw en alles daar omheen!

Date : Saturday October 20 th & Sunday October 21 st 2018
Style : Single Player
Participants : 28
System / Games / Draw : The 9 th Age / 5 Games / 4,500 points / Swiss Draw (all players play 5 games)
Attendance fee : € 25 per player
Location : NH Eindhoven Convention Centre Koningshof, Locht 117, Veldhoven

De reader met informatie kan je hier vinden en zal in de komende weken geüpdate worden!

9 
 Gepost op: augustus 15, 2018, 12:43:59 am 
Gestart door Christian - Laatste bericht door Christian
hallo,

ik heb een vraag aangaande 30k hoop dat ik deze ook hier kan stellen. Ik heb sinds kort 30k opgepakt en laatst ook mijn eerste battle gespeeld. Voordat ik mijn legerlijst gemaakt heb, keek ik de errata na omdat zowel de campain boeken, als de codex crusade army list al iets ouder zijn, echter hebben de campain boeken nauwelijks wijzigingen en de codex word helemaal niet vermeld.

Echter ontstond het probleem dat ik units en upgrades uit de codex gebruikt heb die in een andere codex die hij gebruikte niet meer mogen, of extra punten kosten, terwijl deze in de campainboeken en crusade army list hetzelfde staan. Als voorbeeld quad morters, in crusade army list, koop je model voor x punten, met de optie tot direct fire en indirect fire, in de andere codex is direct fire een upgrade.

Nu zorgde dit ervoor dat de battle voor mij niet speelbaar was omdat ik alles wat veranderd is niet meer mocht gebruiken van mijn tegenstander. Veterans mochten geen sniper meer, mijn morters hadden hun direct fire niet meer, en zou had hij nog paar dingen.

Nu is mijn vraag, als je een codex hebt, waarvan geen errata zijn, kun je deze dan gebruiken. Enige dat forgeworld aangeeft je moet de nieuwste publicatie gebruiken, echter bieden ze de aanpassingen niet als download aan.

met vriendelijke groet,
Chris

10 
 Gepost op: augustus 14, 2018, 11:05:28 pm 
Gestart door Rogue-Angel - Laatste bericht door Rogue-Angel
Sorry voor trage reactie, was op vakantie. Ja, cygnar is nog steeds te koop!

Pagina's: [1] 2 3 ... 10