GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 ... 15 16 [17]

Auteur Topic: HK's list building en batreps  (gelezen 36423 keer)

CallmeHK

• Hero Member
Re: HK's list building en batreps
« Reactie #240 Gepost op: juni 02, 2016, 05:52:46 pm »

Een game, en deze keer met MacBaine!

Omdat ik deze lijst nog niet heb laten zien zal ik hem eerst even toelichten.

MacBaine
-Sylys
-Nomad
-Nomad
-Nomad
Gudrun
Bokur
Hutchuk
Acosta
Ragman
Anastasia
Rhupert
Aiyana & holt
Boomhowler & co
Kayazy eliminators
Kayazy eliminators

Een hele berg solo's dus. De lijst heeft erg veel punten in infantry wat tot nu toe redelijk blijkt te zijn in de games die ik heb gezien.
De battlegroup ziet er zo uit omdat ik naast infantry iets nodig heb dat armour kan kraken. De nomads hebben pow 18 gekregen wat in mijn ogen een wereld van verschil maakt met pow 17 in mk2. Verder kosten ze erg weinig. 11 punten maar. Het idee is eigenlijk om een harder target te kunnen debuffen met rust, kiss en deathfield. Een nomad kan in positie rennen met de gratis focus die hij krijgt. MacBaine kan daarna jackhammer casten (8" range door sylys) en de jack attacks met potentieel ps 24 laten maken.

De boomhowler unit is iets minder sterk in mk3 maar bij Drake denk ik dat ze nog steeds goed genoeg zijn. Je wil toch graag jammen met zijn feat en het leven van je tegenstander zo lastig mogelijk maken. De no spells call is best goed op een model dat 1 beurt niet dood kan.

De eliminators zijn om chaos te veroorzaken, eventueel met countermeasure op zich.

Acosta, de bokur en gudrun slaan redelijk goed en zijn ook tof om een beurt 'onsterfelijk' te maken. Ook heb ik samen met hutchuk 3 ogres en dat vind ik gewoon cool.  8)

De rest van de solo's zullen wel voor zichzelf spreken. Anastasia is niet meer zo broken als vroeger aangezien haar espionage alleen nog maar een move veroorzaakt. Dit kan samen met de renende nomads of jammende eliminators (acrobatics) soms nog wel voor goede situaties zorgen, en wederom, een goed feat target. +1 om te beginnen is nooit slecht.

Ik speelde tegen Khador deze keer en mijn tegenstander dropte zijn Irusk2 lijst

Irusk
-Madelyn
-Victor
Orin
Koldun
Mechanics
Doom reavers
Doom reavers
Assault Kommandos + flamethrowers

Ik win de roll automatisch dankzij een 6 en Anastasia en kies om te beginnen. Ik krijg de zone met een groot bos in deployement wat het unpacken van mijn lijst wat tricky maakte.

(Ik weet dat er sommige modellen Advanced deployement of ambush hebben maar ik was dit even vergeten en had geen zin meer om het te corrigeren.)

Mercs turn 1:

Alles rent naar voren. De trollen krijgen fortune en een unit eliminators krijgen countermeasure. Boomhowler gebruikt call of defiance. (Geen 4+ tough meer helaas. Deze call zorgt er nu voor dat de unit tough mag blijven gebruiken zelfs als ze KD zijn. Verder hebben de trollen reach 1 gekregen, -1 speed en dus een call waarmee enemy modellen geen spells mogen casten in zijn cmd.) Rhupert geeft de trollkin dirge of mist. (Concealment tegenwoordig. Zijn liedjes zijn allemaal range 5 geworden ipv CMD. Dit wist ik tijdens de game zelf niet.)

Khador turn 1:

Irusk cast fire for effect op Victor en solid ground op zichzelf. Ook gooit hij een artifice neer op het bord. Doomreavers rennen naar voren zodat zoveel mogelijk kunnen profiteren van no KD en tough. De AK's rennen naar voren en blijven in zijn CMD zodat ze ook tough en KD krijgen. Erg naar. Victor gooit een vuurbal mijn linies in maar deze raakt niets.

Mercs turn 2:

De eliminators ruimen wat doomreavers op aangezien anatomical presicion tough negeert. De trollen chargen en krijgen er nog 1tje dood maar een andere reaver haalt zijn tough. De nomad loopt tot achter het liniar obstacle en slaat een doomreaver neer. Deze haalt vervelend genoeg ook zijn tough check. Macbaine loopt iets naar voren en geeft de nomad fail safe om hem arm 21 te maken. Ik verwacht de volgende beurt aardig wat charges naar de arme jack. Voor de rest loopt alles vrolijk naar voren.

Khador turn 2:

Irusk loopt ver naar voren en gebruikt zijn feat. Hij cast ook battle lust op de AK's. Victor loopt naar voren en schiet richting MacBaine. Hij mist maar de blast valt op beide nomads, MacBaine en ragman. Dankzij fire for effect sterft ragman, krijgt een nomad 6 damage, en mijn caster 8! (5,6,6 op drake en 5,5,6 op de nomad.) Ik reduce de damage met een focus. Zijn doomreavers in de rechterzone doen hun best om van de eliminators af te komen maar kunnen de 10 die ze nodig hebben niet te rollen. Zijn battlelusted AK's chargen. Er sterven 3 trollen en de nomad krijgt in totaal 11 damage. Zijn arm is stuk maar dankzij Failsafe doet hij niet aan crippled systems. Zijn doomreavers in de linkerzone chargen en maken wat modellen dood. Belangrijk was dat hij faalde Gudrun dood te maken (1,7,1) en Boomhowler zijn tough haalde. (Eerste tough roll die ik haalde deze game.)

Mercs turn 3:

Het plan was eigenlijk om voor scenario te gaan. Als ik de eliminators met countermeasure naar zijn Viktor kan rennen is er grote kans dat hij de zone niet in zal lopen en ik een voorsprong kan claimen. Mijn tegenstander verteld me echter dat Irusk zijn feat model/unit is en er dus veel meer affected is dan ik zou willen. Plan B is zoveel mogelijk modellen doodmaken en featen. Als ik genoeg kan doodmaken en een gedeelte kan beschermen is de kans groot dat hij me op attrition niet kan bijhouden. Fire blijft aan op 1 nomad en op MacBaine. Beide krijgen geen damage. De nomads komen door spd 2 niet ver deze beurt maar wel ver genoeg om gewoon de doomreavers voor hun neus te slaan. Reach 1 op hun offhand hield hier goed. Boomhowler en zijn unit loopt naar voren en beginnen wat te meppen en hun blunderbusjes af te schieten. Ik maak 1 AK af maar de doomreaver die belangrijker was (Die wat gudrun engaged) mis ik in melee, ondanks fortune. Gudrun slaat deze dan maar zelf dood. De eliminators laten zien waarom het toppers zijn en maken zonder problemen 6 modellen af. Acosta hakt de laatste doomreaver door midden. Holt loopt naar voren en schiet nog 2 AK's af. De nomad achter het objective slaat met een boost de doomreaver dood maar deze haalt zijn tough. Anastasia charged dezelfde, killed hem, maar wederom tough. Grr. MacBaine loopt naar voren, feat op 9 modellen, (Zijn feat is nu 5+d6.) en moet 2x jackhammer casten om eindelijk van de AK voor de nomad af te komen. Rhupert geeft Drake concealment. De bokur loopt binnen 3" van Drake, Boomhowler en de nomad. Voor de rest rent alles. Productieve turn.

Khador turn 3:

Hij schiet wat strangling gas op mijn modellen die de feat hebben ontvangen. Gas leest nu "cannot have damage removed from them" en stopt daarmee mijn feat. Whoops! Gelukkig zijn er nog maar een paar modellen en sterft eigenlijk alleen boomhowler hierdoor. Hij airburst nog een Kayazy dood en concede dan.

Hij had nog voor scenario kunnen gaan met Viktor. Ik had graag gezien hoe jack hammer nomads het doen tegen de collosal, maar hij geloofde er niet meer in dat hij Irusk veilig kon houden of goed genoeg kon contesten.

Leerpunten:
Tough en solid ground is een leuke synergy.
AK's kunnen de feat van MacBaine cancellen.
Eliminators zijn amazing tegen singlewound infantry.

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #241 Gepost op: juni 14, 2016, 01:50:16 pm »

Nog een game met MacBaine! Deze keer tegen 'ForumJayz' oftewel onze eigen CJ. ;)

Hij koos Kaelyssa en ik koos MacBaine. Countermeasure was altijd al geweldig goed tegen Ret en ik ging er van uit dat dit nog steeds het geval is.

Zijn lijst leek op een semi crossover van de forcewall themeforce, met trip manticore, discordia, max sentinels en support. Veel vervelende templates voor mijn infantry dus. Ik won de starting roll dankzij Annastasia en koos om te beginnen.

Mercs turn 1:
Alles rent naar voren. De kayazy aan de linkerkant krijgen countermeasure en de trollen krijgen fortune. Mijn plan was om de kayazy tussen zijn groepje jacks te krijgen zodat deze niet kunnen schieten en dus maar weinig doen. Aan de andere kant heb ik een nomad, assassins en acosta wie het zullen opnemen tegen zijn sentinels. Boomhowler gebruikt call of defiance en rhupert geeft ze concealment.

Ret turn 1:

Zijn manticores beginnen met naar voren lopen en hun templates neer te leggen. De derde manticore krijgt focus van de arcanists. Kaelyssa cast phantom hunter op die manticore, blur op haarzelf en refuge op discordia. De manticore die nu alles negeert loopt naar voren en schiet gudrun achter de muur eenvoudig dood. Hij gaat KD en healt al zijn hitboxes. Feign death zorgt voor geen verdere damage.Zijn sentinels rennen naar voren maar blijven buiten charge range van de assassins. De rest van zijn lijst neemt positie.

Mercs turn 2.

Ik bedenk me even of dit de turn is om mijn feat te gebruiken of niet. Uiteindelijk besluit ik van wel. Ik upkeep fortune en countermeasure. Rhupert begint en geeft de trollen pathfinder. De nomads aan de linkerkant rennen voor de flag en gaan B2B staan om LOS te blocken. De trollen rennen zo ver mogelijk naar voren en boomhowler gebruikt wederom call of defiance. Ik ren mijn assassins en acosta meer naar het midden zodra ik mijn feat op hun kan gebruiken. De nomad aan die kant loopt ook naar voren. MacBaine loopt naar voren, achter de nomads en gebruikt zijn feat. Ik rol 6 extra modellen (sweet!) en maak boomhowler, gudrun, annastasia, alle assassins, de bokur, acosta, silly en een random troll 'onsterfelijk'. Hierna cast hij failsafe op de nomad in het midden. De rest van de lijst loopt naar voren. Gudrun neemt een pow 12 van de covering fire en krijgt 4 damage.

Ret turn 2.

Cj meet de afstand van discordia naar MacBaine en we rulen dat disco net dichtbij genoeg is om Drake onder zijn spray te krijgen. Ik meld dat ik shieldguard heb op de bokur maar iemand merkt op dat Shieldguard geen sprays kan blocken. Oeps. Kae upkeept haar spreuken. Een manticore loopt naar voren en dropt zijn template. Een tweede manticore krijgt focus en doet een Throw tegen Gudrun. Hij wordt tegen de muur gesmeten en krijgt genoeg damage. Hij 'sterft' en gaat KD. Zijn andere manticore loopt naar voren en clipt gudrun met zijn template waardoor hij geforceerd word de volgende beurt te bewegen ipv aan te vallen. Discordia loopt naar voren en schiet op de nomad. De spray clipt Drake maar hij mist zijn gebooste 9. De troll sterft, de nomad krijgt wat damage maar Drake dodge moved iets naar achteren. (Hiermee zet ik mijn eigen nomad aan de rechterkant buiten ctrl.) Geen brain damage de volgende beurt scheelt een hele hoop. Hierna refuged Disco achteruit. Kaelyssa advanced, gebruikt haar feat en schiet met een dispell shot op een assassin. Deze raakt maar ik shield guard het schot. De bokur krijgt geen schade. Kaelyssa koopt een nieuw schot en deze keer connect het wel. De assassin 'sterft' en gaat KD. Ik verlies countermeasure. De void tracer en fane knight rennen voor Kaelyssa zodat ik niet al te eenvoudig bij haar kan komen. Zijn sentinels chargen de nomad en eentje charged acosta. Ook gebruiken ze hun minifeat. De 3 sentinels slaan de nomad tot 5 boxes. Auwa. Acosta word gemist en hakt zijn attacker dan zelf doormidden. De artificer loopt naar voren en magno blast een trollkin dood. Dit triggered Acosta's swift vengeance.

Mercs turn 3.

Ondanks zijn feat ben ik in een goede positie om zijn leger flink toe te takelen. Acosta maakt een extra sentinel dood met swift vengeance. De eerste nomad beukt met zijn schild de void tracer dood. De andere nomad kan hierdoor naar voren lopen. De assassins aan de rechterkant maken 4 sentinels dood. Anatomical op deze dames is zoooo goed. Acosta advanced en hakt er nog 2 dood. (Acosta is ook echt een baas.) Gudrun advanced en engaged twee manticores. De trollen advancen en boomhowler gebruikt call of defiance. Twee trollen doen een combined attack op de manticore en doen deze 7 damage. Ragman loopt naar voren en gebruikt deathfield. De nomad die vrij is loopt naar voren en boost to hit een attack op de fane knight. Deze raakt en ik rol een 5,6 voor damage wat hem dismount. Lucky! MacBaine cast overnieuw countermeasure op de linker assassins en loopt naar voren. 3 jackhammers later is de manticore stuk. 3,5 4,3 en 5,5 voor damage. Pow 18 oftewel 20 met deathfield is cool. De kayazy aan de linkerkant ren ik zo diep mogelijk tussen zijn jacks en eentje engaged zelfs Kaelyssa. De rest van de lijst loopt naar voren. Drake krijgt nog concealment van Rhupert.

Ik ga naar 1-0.

Ret turn 3. Zijn sentinels zijn grotendeels dood en zijn jacks kunnen niet voor door countermeasure. De fane knight begint en faalt zelfs met een backstrike De kayazy van Kaelyssa af te krijgen. Hierna called Cj gg aangezien hij me hoogstens nog 1 beurt kan tegenhouden voor ik scenario en attrition compleet overneem.

Toffe game en eindelijk heeft Acosta wat actie kunnen meemaken. Hij en twee assassins hebben eigenlijk bijna een complete unit sentinels om zeep geholpen. Erg sweet. De nomad en debuff (Kiss, rust of deathfield) jackhammer combo werkte ook erg sweet. De lijst begint steeds beter te klikken. De trollen doen nog niet erg veel en zijn erg langzaam dus eventueel dat ik hier een vervanging voor zoek. Ze zitten er eigenlijk toch alleen in voor Boomhowler en zijn calls, dus misschien kan ik met een min unit en wat andere wijzigingen weg komen.
« Laatste verandering: juni 14, 2016, 01:55:40 pm door CallmeHK »

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #242 Gepost op: december 31, 2016, 12:57:41 pm »

Hey dudes. Ik heb een uurtje en heb even mijn stats voor dit jaar (mk3) uitgetikt. Het is niet echt interessant maar het is handig voor mezelf. Eventueel hebben de Anjo, Sietse en Casper er iets aan voor de selectie van de teams. Vraag me af of andere mensen hun games ook bijhouden.

Stats, MK3, Mercenaries.
Win - Loss: 29 - 21

Bart: 2 - 0 (100%)
Damiano (allemaal in theme): 7 - 1 (87,5%)
Durgen: 0 - 1 (0%)
Thexus: 12 - 4 (75%)
Cyphon: 3 - 3 (50%)
Fiona: 2 - 0 (100%)
Ossrum: 1 - 2 (33,3%)
Gorten: 0 - 4 (0%)
Magnus1: 0 - 1 (0%)
Magnus2: 0 - 2 (0%)
Mac Baine!!!: 2 - 3 (40%)

Van de 50 games heb ik 16 games met Thexus gespeeld. (32%) Hierna komt Damiano met 8 games. (16%)
Ik heb met die casters een winrate van 75%(T) en 87,5%(D)

Hoe vaak heb ik tegen wat gespeeld en hoeveel % van het totaal is dit.
Circle: 1  (2%)
Convergence: 1: (2%)
Cryx: 4 (8%)
Cygnar: 8 (16%)
Khador: 6 (12%)
Legion: 5 (10%)
Mercenaries: 2 (4%)
Minions: 0 (0%)
Protectorate: 2 (4%)
Retribution: 15 (30%)
Skorne: 4 (8%)
Trolls: 2 (4%)

Ret kom ik dus het vaakst tegen gevolgd door cygnar en khador.

Mijn winrate tegen alle facties is:

Circle: 0%
Convergence: 100%
Cryx: 50%
Cygnar: 37,5%
Khador: 50%
Legion: 60%
Mercenaries: 50%
Minions: -
Protectorate: 100%
Retribution: 73,33%
Skorne: 75%
Trolls: 0%

In conclusie, sommige stats zeggen nog heel weinig aangezien er niet genoeg data is. De enige data die er nu echt toe doet is dat ik vrij goed tegen Ret op kan, mijn khador game beter moet, en ik toch wat beter moet leren omgaan met cygnar. Ik heb al redelijk wat games met verschillende casters gespeeld (Alleen Constance, Shae en Ashlynn ontbreken) en mijn toppers doen het goed. Ik wil alle casters tenminste 1x spelen maar mijn focus van casters zal niet echt gaan verschuiven. Mijn goede voornemen is om nog voor het wtc tot 150 games te komen en dan gaat de data er heel anders uitzien.

CrimsonGuard

• Hero Member
  • Kiss my shiny metal ass!
« Reactie #243 Gepost op: december 31, 2016, 01:32:16 pm »

Dat zijn dus nog 3x zoveel potjes als je nu hebt gespeeld. Daar ga je het nog druk mee krijgen de komende maanden!
Ik houd ze zelf ook bij met IronGrudge, maar heb ze nog nooit echt goed bekeken. Misschien is het een leuk klusje voor nieuwjaarsdag oid, dan verveel ik me toch meestal dood :P
- "That's what I do; I drink and I know things "

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #244 Gepost op: december 31, 2016, 01:56:54 pm »

Wie houd zich nu ooit aan zijn voornemens? ;) Het is ambiteus maar dan heb ik iets on me aan vast te houden.

Ik hoef trouwens nog maar 100 games dus nog 2x zoveel als ik nu heb.

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #245 Gepost op: december 31, 2016, 02:02:03 pm »

Ik heb het geprobeerd bij te houden alleen ik won te veel dus het boeide me niet meer. :P
Win rate voor Mk3 zal wel ergens tussen de 60 en 70 procent zitten want Wurmwood OP.

Misschien dat ik het in 2017 wel consequent bij zal houden.

"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer
Pagina's: 1 ... 15 16 [17]