GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]

Auteur Topic: Bolt Action - overtuig me?  (gelezen 8672 keer)

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
Re: Bolt Action - overtuig me?
« Reactie #60 Gepost op: juli 07, 2017, 02:25:43 pm »

Mijn 2nd edition boek ( in de band of brothers) is onderweg, in de tussentijd ben ik druk bezig mijn duitse grenadiers te schilderen.
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #61 Gepost op: augustus 09, 2017, 09:15:17 pm »

Dit is toch wel heel erg cool! KNIL guerrilla's! https://store.warlordgames.com/products/bolt-action-campaign-new-guinea

Dit zou toch ook in 20mm te spelen moeten zijn, dus dit gaat op de lijst voor langetermijn projecten.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #62 Gepost op: augustus 11, 2017, 12:24:26 pm »

Dat is het zeker! Indiƫ/Aziƫ in WO2 spreekt ook mij erg aan, voor RF is dit er nooit van gekomen (omdat Europa al zo de overhand had), maar BA zou wel een mooie optie kunnen zijn. Hmm... 8)

Edit: @Real, 28 of 20 mm moet niet zoveel verschil maken denk ik, eventueel afstanden aanpassen, maar verder hoeft er denk ik weinig te gebeuren.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #63 Gepost op: augustus 11, 2017, 12:54:22 pm »

Ook als je een andere regelset gebruikt dan Bolt Action moeten die scenario's bruikbaar zijn denk ik?
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #64 Gepost op: augustus 11, 2017, 05:44:39 pm »

Omzetten moet niet heel erg moeilijk zijn, al is dat op weinig gebaseerd eerlijk gezegd. Ik ken BA niet goed genoeg om een oordeel te geven over de hoeveelheid speelbaarheid die er in de historische werkelijkheid is gestopt voor een leuk/spannend/competitief spel. Maar in de basis zal het boek natuurlijk goed zijn voor mooie eye-candy en achtergrondinformatie, scenario's en legerlijsten zijn minimaal een startpunt om op verder te bouwen. Nu zat ik minihammer te overwegen als volgende project, maar dit begint ook wel aan te spreken... ;D Wat is er in 20mm te krijgen aan KNIL? En wat kan doorgaan als zodanig?
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Greuthungi

• Newbie
  • *
    • Holland 1787
« Reactie #65 Gepost op: augustus 12, 2017, 07:52:00 am »

Moet het perse 20mm zijn, Raz? In 28mm is ondertussen veel moois te krijgen, bijvoorbeeld bij http://tigerminiatures.co.uk/page19.htm. Afstanden hoef je niet aan te passen bij BA zolang je niet kleiner gaat dan 10mm.
Omzetten van scenario's is altijd een beetje werk. Op dit moment probeer ik Dordrecht 1940 scenario's voor Combat Patrol ook uit met BA en CoC. Gaat prima, maar je moet de regelsets wel kennen om het goed om te kunnen zetten.

Eltjo
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]