GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Homebrew Strategems  (gelezen 412 keer)

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
Homebrew Strategems
« Gepost op: juli 31, 2017, 06:05:52 pm »

Lijkt me wel tactisch om wat homebrew strategems voor gebruik in fun games hier te plaatsen, denk dat anderen ook wel idee├źn voor iets dergelijks hebben.

Cunning strike: 2cp
Sometimes its not clear who got first to the battlefield, anything might happen while this is unknown

This strategem can only be used by the player who finished deploying all of its units last, when used both players roll a dice and the one with the highest result takes first turn, seize the inniativ cannot be rolled for when this strategem is used.

Night raid: 2cp
Strike at night so there guns can only target us when we are already upon them

This Strategem can only be used at the start of the 1st turn before any movement has been done and lasts until the end of the 1st turn. All units on both sides can only fire up till 18" with any shooting attack with exception of units that can fire without needing line of sight like Tyranid Tyrant guard or Astra Militarum Basilisks.

Mine Field report: 2cp
The enemy has booby trapped the place, proceed with caution.

This Strategem can only be used during the 1st turn, all enemy units in the army have a -1 penalty whenever they move, advance or make a charge.

« Laatste verandering: augustus 02, 2017, 09:33:50 am door Spacefrisian »
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

aekold

• Elderlings
  • Hero Member
  • Meester der Bikers en Terminators
Re: Homebrew Strategems
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2017, 07:51:42 am »

Daar mag je in mijn ogen wel iets meer dan 2CP voor betalen. Je tegenstander heeft zijn lijst waarschijnlijk gebouwd om weinig drops te hebben om er zeker van te zijn dat je de eerste beurt hebt en omdat dan door slechts 2 CP te veranderen van een 84 procent kans (1/6 op de seize) naar een 50% kans vind ik aan de goedkope kant.
Loyalty is its own reward.
     - Lion El'Jonson, Dark Angels Primarch

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
Re: Homebrew Strategems
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2017, 09:33:33 am »

Misschien is het wat te goedkoop in cp, maar ik denk dat het wel het testen waard is. Ik heb er nog 2 bij gedaan om Alpha strike een beetje af te zwakken (of tenminste een poging tot)
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind
Pagina's: [1]