GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Imperial beginnerslijst  (gelezen 70 keer)

Nagramoth

• Retired Admin
  • Newbie
Imperial beginnerslijst
« Gepost op: augustus 11, 2017, 01:40:51 pm »

Hallo luitjes...

Na 8 jaar afwezigheid ben ik toch weer de wargaming ingezogen (bedankt Aragorn ;D). Met als tragisch en onvermijdelijk gevolg dat ik nu tot aan mijn nek in X-Wing zit. Ik heb al een aardig aantal casual potjes tegen hem gespeeld, maar ik heb nog niet echt potten kunnen breken bij hem. Mijn focus ligt op Imperial Forces, dus ik zou graag advies van jullie willen hebben.

Dit is wat ik momenteel heb:
4x TIE/fo
1x TIE/sf
1x TIE Phantom
1x Upsilon Shuttle
1x Decimator
I just found out I have CDO.
It's basically the same as having OCD, only in alphabetical order...

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
Re: Imperial beginnerslijst
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2017, 03:45:51 pm »

Hey daar,

Leuk dat je met X-wing begint! Zoals je misschien gemerkt hebt, maakt het best veel uit welke upgrade kaartjes je gebruikt. Het ligt er dus een beetje aan of je ook echt alle kaartjes wilt gebruiken die bij je hebt, of dat ook wat kaartjes wilt proxieƫn. Als je alleen maar thuis op de keukentafel speelt zou ik dit laatste zeker aanraden omdat je dan toch veel meer leuke combinaties kunt maken. Om een voorbeeld te noemen: Whisper is de enige echt goede Tie Phantom piloot, maar je moet er wel Veteran Instincts op zetten en die zit niet bij jouw verzameling. Of de Upsilon Shuttle, die is toch vooral goed met Emperor Palpatine erop. De Decimator wilt weer graag Veteran intstinct of Predator, etc.

Die beste combinaties van schepen met deze verzameling zijn, afhankelijk van welke kaartjes je gebruikt:

Decimator + Phantom
Decimator + Tie/sf
Tie/sf + Tie/fo + Phantom
Upsilon + Tie/fo + Tie/sf

Voorbeeldje betreffende de kaartjes:

Dit (gebruik makende van alleen maar kaartjes waarvan ik vermoed dat jij ze hebt)
https://geordanr.github.io/xwing/?f=Galactic%20Empire&d=v4!s!99:100,-1,195,46,102,41:15:-1:;208:205,36,-1,-1:42:-1:&sn=Unnamed%20Squadron&obs=

Is een stuk slechter en ik denk ook minder leuk om mee te spelen dan dit (gewoon alle kaartjes die bestaan gebruikt)
https://geordanr.github.io/xwing/?f=Galactic%20Empire&d=v4!s!99:27,-1,46,21,45,-1:-1:3:;208:220,36,-1,-1:42:31:&sn=Unnamed%20Squadron&obs=

Hoop van dienst geweest  te zijn, als je nog meer vragen hebt geen probleem!
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
Re: Imperial beginnerslijst
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2017, 05:05:47 pm »

Heb je alleen de TIE/fo uit de basisset, of ook de losse expansie? In het laatste geval is Omega Leader/Juke/Comm Relay altijd een goede manier om 26 punten te besteden.

Als ik kijk naar wat je hebt schiet mij vooral de lijst binnen die de hoogst geplaatste Imperial lijst op Worlds was, van Tyler Tippett aka Starslinger72:

Rear Admiral Chiraneau + Emperor Palpatine + Kylo Ren + Engine Upgrade + Adaptability
Whisper + Fire-Control System + Advanced Cloaking Device + Veteran Instincts

Whisper goed vliegen vereist echter enige oefening.
Pagina's: [1]