Ik zou zelf vooral aanraden om je begroting en omzetprognose goed in elkaar te zetten, zorg dat je voor jezelf vooral een goed beeld hebt van je overheadkosten en houd met je voorraad ook rekening met de rente en inflatiekosten welke je maakt.
verder concureer je inderdaad internationaal, nou zijn webstores buiten de EU niet zo een probleem omdat deze aan invoerkosten onderhevig zijn en derhalve niet meer met de prijzen van grote aanbieders kunnen concureren.
wat zelf heel erg doorstroomt is dat mensen graag voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten, je zult dus inderdaad met de prijzen van waylandgames moeten concureren, daar deze in de regel een 20 - 30% onder de GW prijzen zitten snijdt dit direct ontzettend in je marges, daar de marge op GW ongeveer op 1.6 staat zul je het dus met maar een 1.2 moeten doen, naast Games Workshop zijn aanbieders als priviteer press en wierd games een goede keuze.
vooral randproducten verkopen ook goed, bijvoorbeeld het in je assortiment hebben van GW P3 en Vallejo paints kan een goede meerwaarde op je store hebben, zeker omdat deze moeilijker verkrijgbaar zijn.
overschat de omzet van bordspellen niet, deze kan enorm tegen vallen.
Naast het zorgen voor strakke prijzen is voor een webwinkel vooral naamsbekendheid een groot issue, zorg dat je hier genoeg budget voor vrijmaakt.
een systeem waarbij klanten extra credits kunnen opbouwen is zeker het overwegen waard, wanneer ik bij een besteding van X bedrag op mijn account een extra gift/store credit kan krijgen wil ik ook wel eens een euro meer voor iets betalen dan bij een vreemde aanbieder.
een groot nadeel van dit soort bedrijven is dat je met hele grote jongens cuncureerd welke in dusdanige volumes inkopen, verkopen en speling hebben door middel van vrij vermogen dat ze de meeste kleine ondernemers de nek om draaien nog voordat deze hun 1e jaar vol gemaakt hebben. wat hier vooral ook uit naar voren komt is dat de meeste ondernemers nadat ze het ondernemingsplan hebben gezien afhaken en elders investeren omdat de kosten risicos en marges niet goed genoeg zijn.
just my 2 cents

gr