GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Cryx voor de Masters?  (gelezen 6167 keer)

jass

• Hero Member
  • "A photo a day keeps the depression away!"
    • Lens Therapy
Cryx voor de Masters?
« Gepost op: april 22, 2014, 10:20:53 am »

Ik zal niet winnen, dus ik wil spelen met modellen die ik zelf leuk vind, maar wil wel proberen iedere matchup iig een redelijke lijst te hebben.

Nou vraag ik me af of me dat met Cryx zou kunnen lukken...

Wat ik heb?
Casters: pSkarre, eSkarre en pDenny
Jacks: genoeg normale kippen, de Kraken, slayer, reaper en crabjacks
Solo's: pistal wraits, slaughterborne, rengrave, satixis captain, necrotech, skarlock, bloat thrall en machine wraith, genoeg mercs
units: revenants, 2x satyxis, blackbanes, boomhowlers, steelheads, black ogruns, bile thralls en stitchtrall

Qua units wil ik eventueel nog wel bloodgorgers erbij. Qua solo's evt aiakos. En qua casters zou witchcoven of Mortenebra nog een optie zijn.

Maar absoluut geen bane's, mcTralls en gaspy.

Zou dat lukken? 3 lijsten? Of geef ik mijzelf dan toch te veel slechte matchups?
Prioriteit 2014 2015
Uh, prioriteiten zijn er om veranderd aangepast te worden...
Momenteel: Bolt Action (US Marines)NEW, FNG2T, Warmachine (Cygnar), SAGA (Pagan rus), X-wing (Imperial), Dead Man's Hand

Ahknas

• Hero Member
Re: Cryx voor de Masters?
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2014, 02:34:04 pm »

lijkt me dat, dat met deze casters prima moet kunnen. Ik denk dat met pskarre, eskarre en pdennny, de tegenstanders zich vooral moeten druk maken om de bad-matcups

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2014, 05:16:16 pm »

Je hebt geen bane thralls/knights en tartarus? Ook geen deathjack?

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2014, 02:31:46 pm »

Ik denk wel dat je mogelijk een probleem krijgt met echte armour spam lijsten aangezien je geen Banes hebt. Dan wordt je wel heel erg afhankelijk van de feat van Skarre1. Heb je wel Ragman, want dat zal wel helpen.

Maar ik zie wel een aantal leuken lijsten die je kan maken. Denny1 met mercenaries, Skarre2 met de Kraken en dan Skarre1 infantry spam.

"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2014, 04:34:29 pm »

De opties die Casper noemt waren ook mijn gedachtes. Ik zou je wel willen aanraden te inversteren un banes van verschillende soorten voor je iets als bloodgorgers koopt.

persoonlijk voelt dit voor mij aan als cryx met een handicap en als cryx speler krijg je alleen de hardste lijsten tegenover je. Iedereen teched tegen cryx. Neem dit in je overweging mee wanneer je je mogelijke facties bekijkt maar laat het je niet teveel afschrikken.

rob

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2014, 05:21:17 pm »

Top spelers zullen hun lijsten misschien wek bouwen tegen Cryx maar aangezien Jass al aangeeft dat hij toch niet gaat winnen en niet in de hardcore top zal spelen is het niet dat hij persé banes moet gaan kopen om competatief mee te kunnen.
Bovendien geeft hij in zijn eerste post al aan daar niet aan te willen, geen banes, geen mechthralls. Ik vind dat je daar dan ook naar moet kijken ipv zeggen dat je als Cryx speler persé banes moet aanschaffen. En jullie vragen je af waarom iedereen een hekel heeft aan Cryx?  :P

Ja kan prima lijsten bouwen met die modellen. Je moet gewoon kijken naar je eigen insteek en als je gewoon leuke potten wil spelen met een leger dat je leuk vindt en tevreden bent met de middenmoot dan is daar niks mis mee. Gewoon doen wat je zelf leuk vindt en wil spelen. De casters die je hebt zijn goede casters en laten iedere lijst wel goed werken. 

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2014, 05:52:16 pm »

Dat ja, Deathjack kan hij van mij lenen (ik ga uit van Khador voor mezelf) maar Banes wil hij niet, dat mag, maakt het wat lastiger maar niet onmogelijk.

Ik gaf hem al een eSkarre lijst als suggestie met oa. Kraken, DJ, een node, Blackbanes en 2 pistol wraiths + Rengrave. Tussen Kraken en DJ heb je wel een fatsoenlijke hoeveelheid armor cracking, je zou eventueel Rengrave in kunnen ruilen voor Ragman (als je die hebt) gezien je tussen je Kraken en twee pistol wraiths + Skarre's eigen handkanon genoeg pewpew hebt om met Black Spot menig unit in een beurt van tafel te schuiven. Rengrave heeft een ghost-shotting pewpew die ook nog eens meer Blackbanes maakt die goed kunnen jammen. Maar Ragman zet de Kraken op een effectieve P+S20, dat is waarschijnlijk net iets meer waard ;)

Je wil inderdaad niet compleet afhankelijk zijn van single-wound infantry in de huidige meta. Tenminste, niet voor alle drie de lijsten.
Resident forum Treadhead.

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2014, 08:53:45 pm »

Kraken en Deathjack zijn wel veel punten.
Satyxis Blood Witches met Blood Hag lijken mij wel een handig unit om te hebben met de Kraken. Dan naaien dingen als Tough en Self Sacrifice de Kraken tenminste niet. Want de Kraken is toch deels gebalanceerd rond de Corpse Tokens en je hebt al de skornegy met Black Spot. Je krijgt pas extra aanvallen nadat je 3 Corpse Tokens hebt, omdat de Kraken eerst modellen van Play Removed vanwege Collector en Black Spot triggered op Destroyed.

Verder denk ik dat je je lijst ook niet om Black Spot heen moet bouwen. Dan wordt je lijst een one trick pony en kan je tegen gigantisch slechte match ups komen.

Maar je kan ook naar de volgende lijst kijken, die lijkt wat op de recommendations van Marnix.
Citaat
Skarre, Queen of the Broken Coast
• Kraken
• Deathjack
• Nightwretch
Satyxis Raiders Max
• Satyxis Raider Sea Witch
Necrotech and Scrap Thrall
Pistol Wraith
Pistol Wraith
Satyxis Raider Captain
Necrosurgeon and Stitch Thralls

Plus je kan de lijst ook in actie zien in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=JVV9ersYQsw

Video is interessant omdat Krueger1 een van de anti-Cryx drops is van Circle.
« Laatste verandering: april 23, 2014, 09:00:10 pm door raven guard »
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2014, 10:04:44 pm »

Top spelers zullen hun lijsten misschien wek bouwen tegen Cryx maar aangezien Jass al aangeeft dat hij toch niet gaat winnen en niet in de hardcore top zal spelen is het niet dat hij persé banes moet gaan kopen om competatief mee te kunnen.
Bovendien geeft hij in zijn eerste post al aan daar niet aan te willen, geen banes, geen mechthralls. Ik vind dat je daar dan ook naar moet kijken ipv zeggen dat je als Cryx speler persé banes moet aanschaffen. En jullie vragen je af waarom iedereen een hekel heeft aan Cryx?  :P

Toegegeven dat ik helemaal had gemist dat hij geen banes wilde spelen. Als ik dat had gelezen had ik mijn vorige post wel anders geformuleerd.

Neemt niet weg dat Jass zijn originele vraag wat paradoxaal is. "Ik wil spelen met wat ik leuk vind maar wel een redelijke lijst hebben. Kan dit?" Vanuit een competitief standpunt leg je jezelf gewoon een handicap op en dat mag wel gezegd worden. Als je gewoon wil spelen wat je leuk vind dan zou het ook niet al teveel uit moeten maken of het redelijk werkt ja of nee.

Ook vraag ik me af of je geen banes, mc thralls en gaspy wil spelen omdat internetwijsheid zegt dat dit overpowered is of omdat je dit zelf gewoon geen leuke modellen vind. De aanwezigheid van gaspy en banes doen mij denken dat het om het eerste geval gaat, wat het voor mij nog vreemder dat je de genoemde opties niet in je poel wil meenemen. Spelen wat je leuk vind en modellen uitsluiten omdat ze een bepaalde status of reputatie hebben klopt ook niet helemaal.

Dus toch aan Jass, waarom wil je eigenlijk geen banes, mechies en gaspy spelen? Je hebt ze zoals meerdere mensen zeggen in dit topic niet per se nodig, maar ik ben toch benieuwd waarom je juist deze redelijke factie definiërende opties niet wil meenemen in je poel van opties.

Edit:

Inhoudelijk,
uit de genoemde poel van casters vind ik Skarre2 de minst voor de hand liggende optie om armour te cracken. Zelfs met een kraken en DJ. Persoonlijk zou ik Denny1 in deze rol steken. Stealhead cav die de charge krijgen onder de withering met eventuele andere debuffs maken een zooitje van alles dat ze tegenkomen. Ze gaan ook door covering fire heen zonder te worden ge-autokilled dus ook als anti cygnar drop zou dit een mogelijkheid zijn. Pistol wraiths zijn misschien wel het beste tegen collosals/heavies dus in je anti armour lijst zou ik er altijd 2 insteken. Als je armour niet kan cracken, kan je het ook negeren. Hoewel deathjack geen al te gebruikelijke keuze is bij denny1, zou dit een goeie optie kunnen zijn om zonder al teveel focus stress ook een heavy van tafel te kunnen halen. Wrong eye en snapjaw zijn mijn eigen keuze voor deze rol, maar als je deze niet hebt zou deathjack mijn 2de optie zijn. Een mogelijke lijst zou zijn;

Warwitch Deneghra
Deathripper
Deathjack
Skarlock Thrall
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts)
Satyxis Raider Sea Witch
Steelhead Halberdiers (Leader and 9 Grunts)
Steelhead Heavy Cavalry (Leader and 4 Grunts)
Pistol Wraith
Pistol Wraith
Satyxis Raider Captain
Warwitch Siren

De raiders naar smaak switchen met nyss.
« Laatste verandering: april 23, 2014, 10:18:48 pm door CallmeHK »

jass

• Hero Member
  • "A photo a day keeps the depression away!"
    • Lens Therapy
« Reactie #9 Gepost op: april 24, 2014, 12:46:31 am »

Ooit had ik banes en mctralls want dat hoort bij competatieve cryx lijsten, maar ik vind het geen mooie/leuke modellen en qua wargamen ben ik niet echt een winner. Ik wil vooral lol hebben. De satyxis en revenant kant van cryx vind ik wel gaaf en de meeste jacks ook.

Vooral skarre vind ik erg leuk. (Ik zou wel een skarre3 willen krijgen). pSkarre is mijn favo caster in game en haal ik ook redelijke resultaten mee.

Ik zat ook al te denken aan een eSkarre tier satyxis spam, gewoon omdat het kan. Keihard jammen en hopen dat je lang genoeg overleefd (moet ik nog testen).

Casper, ragman heb ik niet, maar wil ik nog wel (ook voor cygnar)

.
Prioriteit 2014 2015
Uh, prioriteiten zijn er om veranderd aangepast te worden...
Momenteel: Bolt Action (US Marines)NEW, FNG2T, Warmachine (Cygnar), SAGA (Pagan rus), X-wing (Imperial), Dead Man's Hand

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
« Reactie #10 Gepost op: april 24, 2014, 03:12:04 am »

Skarre2 is inderdaad geen armorcracker, maar met Kraken en DJ is het tenminste niet zo kansloos als met een paar unbuffed PS17's :p
« Laatste verandering: april 24, 2014, 04:18:22 am door Havock »
Resident forum Treadhead.
Pagina's: [1]