Ik heb gisteren het boek ook eens door kunnen bladeren en een soort potje gezien tussen twee spelers.
Het potje was ruiters van Rohan tegen Harad.(waaronder 3 mumak's) ongeveer 1500 punten per speler.
Het boek:
lijkt aardig wat op huidige sbg regelboek,
-regels voorin, wel minder regels als bij sbg en ook vrij duidelijk uitgewerkt betreft hoofdstukken ed.
-een vrij groot blok met alle modellen. Allemaal op wit papier wat het wel vrij duidleijk maakt.
-daarachter weer uitleg over schilderen, modelleren, scenery.
-dan vrij veel utigebreide scenario's
-zowel voor als achterin een index voor alles.
Mijn oordeel is vrij positeif over vormgeving en inhoudelijkheid.
Modellen:
-profielen zijn vaak wel ongeveer gelijk aan sbg spel.
- veel profielen zijn echter ook weer aangepast en bepaalde modellen die bij het sbg spel een beetje te slecht waren om in te zetten zijn nu weer geupgrade: bv Lurtz is nu wel weer een sterk model geworden. UH Scouts bewegen nu weer sneller als zwaar gepantserde modellen.
Het lijkt zo wel meer nog op de modellen zoals Tolkien ze ooit omschreef in zijn boek, zelf Gil-Galad is nu ook daadwerkelijk een koning van de Elfen en zijn profiel is nu supersterk. Hetzelfde voor Elendil bij de mensen.
Speltechnisch:
Het lijk vrij goed in elkaar te zitten en de spelers die het nu voor het eerst speelden hadden het vrij snel wel door.
Het zijn normaal 40K/Fantasy toernooi speler/judges maar ze waren nu vrij enthousiant over dit nieuwe spel.
-het bewegen gaat inderdaad een stuk sneller en het verwonden ook.
-Speren tellen nu niet meer mee in het spel en zijn gewoon handwapens geworden.
-door het snelle bewegen(veel modellen bewegen sneller dan Sbg plus dat je nog gooit voor extra charge move) hebben schutters vrij weinig tijd om veel invloed te hebben. Plus dat de bogen niet veel kracht echt hebben en modellen met schild ook nog +2 defence krijgen als ze van voren worden beschoten.
-Er is dan ook geen limiet meer op het aantal schutters dan je wilt hebben.
Totaal oordeel van mij:
Ik ga er direct mee spelen als het in April echt verschijnt. Heb al wat trays gekocht, pas op ze zijn op veel plaatsen al uitverkocht, zal zelf van karton ook wat maken dus.