GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7

Auteur Topic: War of the rings.  (gelezen 11346 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
Re: War of the rings.
« Reactie #30 Gepost op: maart 15, 2009, 11:11:04 am »

Ik heb gisteren het boek ook eens door kunnen bladeren en een soort potje gezien tussen twee spelers.
Het potje was ruiters van Rohan tegen Harad.(waaronder 3 mumak's) ongeveer 1500 punten per speler.

Het boek:
lijkt aardig wat op huidige sbg regelboek,
-regels voorin, wel minder regels als bij sbg en ook vrij duidelijk uitgewerkt betreft hoofdstukken ed.
-een vrij groot blok met alle modellen. Allemaal op wit papier wat het wel vrij duidleijk maakt.
-daarachter weer uitleg over schilderen, modelleren, scenery.
-dan vrij veel utigebreide scenario's
-zowel voor als achterin een index voor alles.
Mijn oordeel is vrij positeif over vormgeving en inhoudelijkheid.

Modellen:
-profielen zijn vaak wel ongeveer gelijk aan sbg spel.
- veel profielen zijn echter ook weer aangepast en bepaalde modellen die bij het sbg spel een beetje te slecht waren om in te zetten zijn nu weer geupgrade: bv Lurtz is nu wel weer een sterk model geworden. UH Scouts bewegen nu weer sneller als zwaar gepantserde modellen.
Het lijkt zo wel meer nog op de modellen zoals Tolkien ze ooit omschreef in zijn boek, zelf Gil-Galad is nu ook daadwerkelijk een koning van de Elfen en zijn profiel is nu supersterk. Hetzelfde voor Elendil bij de mensen.

Speltechnisch:
Het lijk vrij goed in elkaar te zitten en de spelers die het nu voor het eerst speelden hadden het vrij snel wel door.
Het zijn normaal 40K/Fantasy toernooi speler/judges maar ze waren nu vrij enthousiant over dit nieuwe spel.

-het bewegen gaat inderdaad een stuk sneller en het verwonden ook.
-Speren tellen nu niet meer mee in het spel en zijn gewoon handwapens geworden.
-door het snelle bewegen(veel modellen bewegen sneller dan Sbg plus dat je nog gooit voor extra charge move) hebben schutters vrij weinig tijd om veel invloed te hebben. Plus dat de bogen niet veel kracht echt hebben en modellen met schild ook nog +2 defence krijgen als ze van voren worden beschoten.
-Er is dan ook geen limiet meer op het aantal schutters dan je wilt hebben.

Totaal oordeel van mij:
Ik ga er direct mee spelen als het in April echt verschijnt. Heb al wat trays gekocht, pas op ze zijn op veel plaatsen al uitverkocht, zal zelf van karton ook wat maken dus.

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #31 Gepost op: maart 15, 2009, 11:23:38 am »

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #32 Gepost op: maart 15, 2009, 11:48:22 am »

Klinkt goed, ik kan niet wachten tot het uit is. Ik vloekte vroeger al zoveel op gil-galad en al hij nu nog eens beter is geworden... ik vond hem nu eigelij wel vrij goed in balans vergeleke met eerdere versies. Elendil mocht inderdaad wel wat beter en lurtz zeker.
Wat ik uit u post kan opmaken, arabog, is dat je de nieuwe profielen eigelijk ook in SBG kan gebruiken? of zijn er nieuwe elementen in gekropen in de profielen?

Ik ken de nieuwe punte waardes nog niet echt, maar ik denk dat ik voor de meeste van mijn legers wel een 15000 punten zal komen, maar als ik kan opmaken dat de meeste goedkoper zijn in punten (zoals ik kan opmaken uit een batelke van 3 mumakils op 1500 punten?
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #33 Gepost op: maart 15, 2009, 11:52:13 am »

15000 punten? dat is rond de 3,2 duizend modellen  ;)
helden zijn nu grotendeels zeer duur, net als de Galadrhim knights(deze zijn als een van de weinige normale soldaten duurder in WotR dan dat ze in sgb worden) 8 goblin's/orc's zijn namelijk rond de 20 punten (ik geef geen precies aantallen) en elfen rond de 60 punten. 2000punten is al rond de 340 modellen met Mordor (dan heb je meer dan 1350pt aan helden)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #34 Gepost op: maart 15, 2009, 11:59:17 am »

De veranderde profielen die zijn uitgekomen door War of the ring kun je niet gebruiken bij het Sbg spel, deze blijven wel gelijk voor SBG. In de profielen van War of the ring zijn nu ook vaak extra dingen gezet om de company waarin de held zit te versterken. De gehele groep neemt bijvoorbeeld fightvalue van held over. En fightvalue bepaalt nu niet meer wie het gevecht wint maar geeft je extra dobbelstenen om mee te gooien om direct te verwonden.
Voor echt nieuwe modellen die uitkomen komt er een apart profiel wat je wel kunt gebruiken bij het sbg spel.

Betreft puntenwaarden: je kunt je huidige punten met het sbg spel totaal niet of nauwelijks vergelijken met het nieuwe War of the ring. een company van 8 orc is bijvoorbeeld maar rond de 20 punten en een groep van 8 high elfs met boog zit rond de 60 punten.
Gil-Galad word nu dacht ik rond de 300 punten. Mumak is dan wel weer ongeveer gelijk.

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: maart 15, 2009, 12:09:52 pm »

ps:Arabog, zodra het boek uit is, dan in de Kijn een the last alliance wotr battle spelen? Met fotw/en of meerdere mensen?

morbal

• Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: maart 15, 2009, 12:28:08 pm »

@ yde het is 1500 punten wat er is gespeelt en geen 15000.
@ arabog oke, eigelijk wel jammer, ze hadde nu in 1 slag direct ook SBG kunnen aanpassen en verbeteren qua profielen en daardoor gaan waarschijnelijk de nieuwe modellen ook niet te gebruiken zijn in SBG.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: maart 15, 2009, 12:45:54 pm »

Yde: dat bespreken we dan wel eens op de site van Spellekijn.
Morbal: voor de nieuwe modellen komen er aparte profielen zodat ze wel ook geschikt zijn voor SBG. zo is er bijvoorbeeld al een orc drummer met sbg regels. Voor Wotr is hij ook in te zetten maar dan word de extra move niet binnen 6" 3" extra maar dan krijgt company waarin hij zit of formatie er 1" move bij.
Zo zal het ook gaan worden met gondor muzikant ed.

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #38 Gepost op: maart 15, 2009, 12:53:34 pm »

Ik ken de nieuwe punte waardes nog niet echt, maar ik denk dat ik voor de meeste van mijn legers wel een 15000 punten zal komen,
dit bedoelde ik

@ yde het is 1500 punten wat er is gespeelt en geen 15000.
dat weet ik, want ik was daar ook  ;)

morbal

• Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: maart 15, 2009, 12:55:34 pm »

De drummer bestaat ookal sinds het mordor boek he. Die informatie van de ovige muzikanten heb ik al eerdre ook eens gelezen, maar ik denk dat ik toch eerst eens wil zien hoe het lopt en het zelf ook eens spelen voor ik mij een beeld kan vormen van wat goed is en wat niet, want zoals ik het nu zie, moet je elke compagnie een muzikant geven.
Want anders zou je wel eens met die paar compagnies die er wel 1 hebben te ver vooruit geraken, hoewel zij dan wel ingezet kunne worden om de achterkant aan te vallen. Maar hioerdoor verliest de calvalerie in mijn ogen een beetje haar sterkte: haar veel betere beweging. Met die nieuwe regels: boselefen en uruk scouts die ineens sneller gaan, geef hen dan nog eens een muzikant en je hebt ineens eenheden die niet zoveel trager gaan dan calvalerie.

@yde daar heb ik mij vergist, sorry, ik kom hooguit met alles samen aan zoveel punten :P

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #40 Gepost op: maart 15, 2009, 01:03:04 pm »

haha, dan heb je aardig wat modellen  ;D, en ik dacht al dat het een typfout was.

En je loopt met je formatie naast elkaar, er is maar 1 command group met eventueel banner,captain,andere held en musician, dus de hele formatie loopt braaf mee   ;)

En over ruiters, 2 ruiters met 11 aanvallen ( elfen tegen orcs zelfs 14-15) verliezen ze dan hun sterkte? nee  :D, als ze gecharged worden zijn ze tevens wel zeer zwak. (ze kosten net zoveel ongeveer als een groepje van 8 man meestal 5 punten minder.)

morbal

• Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: maart 15, 2009, 01:40:36 pm »

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #42 Gepost op: maart 15, 2009, 05:41:23 pm »

Naast de normale beweging krijgen de companies/formaties ook nog aan de hand van de dobbelsteen extra move wanneer ze chargen.(afhanklijk weer van helden ed, cavalery weer extra move) En dan daar weer bovenop dus de bonus van 1" voor de muzikant.
Als je normaal opsteld bij een 120 cm tafel kun je met cavalery al in 2 beurt met wat geluk aan andere kant tafel bijna komen. Preciese move hangt dus wel af van veel dingen.

Daarnaast zijn er ook nog groepen die met hun speciale regels zo maar op het veld kunnen opduiken. Aragron als ranger of the north met een groep rangers is daar een voorbeeld van. Die mag je gedurende het spel zomaar ergens laten opduiken.

morbal

• Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: maart 15, 2009, 06:03:35 pm »

Op zich qua spel vind ik dat een goeie vooruitgang, maar ik vind het weinig realistich, want  het lijkt mij vrij onmogelijk dat er maar 2 keer geschoten zou kunnen worden voordat een tegenstander voor u neus staat, zelfs calvalerie!
dat vind ik eigelijk wel een spijige ontwikkeling in het spel, ookal kan zo het vechten eerder beginnen.

Maar ik wil natuurlijk eerst nog eens spelen voor ik echt een definitieve mening geef,wat ik nu zeg is dus onder voorbehoud over wat ik nu weet.

fetsan

• Hero Member
  • Baruk Khazâd! Khazâd ai-mênu!
« Reactie #44 Gepost op: maart 15, 2009, 06:05:55 pm »

Meer info van TC:

Ar-Pharazon:
Citaat
Ik zal even mijn bevindingnen van mijn eerste (echte)WotR battle geven:
WotR is een goed spel. Er komt ook veel tactiek bij kijken. De belangrijkste dingen in WotR zijn eigenlijk:
1) goede opstelling en beweging
2) het juiste moment keizen om aan te vallen
3) plan goed je Heroic/ Epic actions.

Nog wat harde dingen:
Siege weapons zijn sterk. Maximaal kan een UH ballista met 48 " range 10 treffers S9 doen.
Tweehandige wapens zijn ook supergoed. -1 F, + 1 to wound
Verder zijn Vault wardens super hard. D10, F6, S4 en ze hebben pieken, dat er dus ook nog eens voor zorgt dat ze F 7 hebben.

Pikes zorgen ervoor dat niemand in het gecht charge bonussen krijgt en de dragers van de pikes krijgen + 1 F.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7