GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Mijn eerste WOTR Leger: Gondor 1500 p  (gelezen 3335 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
Mijn eerste WOTR Leger: Gondor 1500 p
« Gepost op: maart 27, 2009, 02:08:52 pm »

Met dank aan de armybuilder dit leger kunnen samen stellen:
1500 punten Gondor
Common formations:
1 formation met 3 companies Warriors of minas tirithwaarbij banner en captain
1 formation met 4 companies  Womt waarbij banner
1 formation met 3 companies Womt met boog.
1 formation met 3 companies Knight of MT met daarbij banner
1 formaiton met 3 companies rangers of gondor
1 formation met 3 compnaies knights of Dol Amrod met daarbij banner

Rare Formation:
Avenger Bolt trower

Legendary formation:
company osgiliath veterans
Rangers of ithilien

Epic Heroes:
Faramir
Prince Imrahil
Gwaihir

Dit leger heb ik al compleet geschilderd en voor meeste formaties heb ik ook al trays gekocht of gemaakt. Moet er nog maar een paar bij maken.
Dit leger zal ik volgende week meenemen naar de release party volgende week ik de Spellekijn Leeuwarden om eens wat te proberen. In dit leger zit van alles wat om te proberen: vliegend monster, siege weapon, cavalry, epic heroes en genoeg companies lijkt mij.

yde

• Jr. Member
  • **
Re: Mijn eerste WOTR Leger: Gondor 1500 p
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2009, 02:16:52 pm »

lijkt me vrij degelijk, maar neem meer captains, deze zijn zeer handig, banners daarintegen weer wat minder, verder ik zal mijn 2000 pt high elfs en gondor eens posten vandaag. (+-450 punten gondor allies)

en bij legendary formations zou ik meer dan 1 compagny nemen ik zou 2-3 nemen, en bij de formatie womt met banner, neem ze per 3 compagnies. Ik zou geen 25 pt betalen voor een aanval meer, aangezien een bord ook een maximale breedte heeft  :P

EDIT: en doe de rangers of Gondor bij de Rangers of Ithilien.

EDIT 2: en vergeet niet dat bolt trowers niet kunnen bewegen en maar 24'' kunnen schieten.
« Laatste verandering: maart 27, 2009, 02:22:39 pm door yde »

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2009, 02:20:52 pm »

Tof.
Ik wacht alleen even totdat ik weet hoe het in elkaar zit. Ik snap het nog niet helemaal ???

Maar wat me opviel/opvalt is dat er nu wel de mogelijk is om met veel verschillende rassen en hero's te spelen.

Was het maar al 4 april.....  :P
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2009, 02:23:37 pm »

en bij legendary formations zou ik meer dan 1 compagny nemen ik zou 2-3 nemen

Het zijn er toch 2?

Legendary formation:
1 company osgiliath veterans
2 Rangers of ithilien
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2009, 02:26:28 pm »

ik bedoel meer dan 1 compagny per formatie.

En je mag ze niet bij elkaar stoppen. ik bedenk me net dat er max 3 mochten bij Ithilien dus ik zou 2/2 doen. dan lopen ze minder snel weg en zijn de helden beter beschermd.

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #5 Gepost op: maart 27, 2009, 02:30:04 pm »

Ik weet er nog niets van af, dus ik geloof je meteen  ;) ;D

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: maart 27, 2009, 02:45:07 pm »

Dat van de rangers van gondor een moet bij de rangers van ithilien lijkt mij inderdaad wat beter. Verder heb ik nu eigenlijk bij elke formatie bijna wel een captain of epic hero. (captain of mt, faramir, Madril bij rangers, imrahil)

En in de toekomst is het misschien nog handig om veel womt om te bouwen naar osgiliath veterans. Moet ik eerste het boek hebben volgende week voor exacte regels.

Dit word trouwens ook niet mijn definitieve leger voor het spel maar gewoon een leger om eens uit te proberen.

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: maart 27, 2009, 03:05:00 pm »

en de komt hebben echt ook een held nodig, zonder macht zijn knights vrij weinig.(ze hebben de charges nodig!)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 27, 2009, 06:34:04 pm »

Ik zit er over te denken om Faramir te nemen, hij kan tijdens spel van formatie veranderen dus eerst  misschien te paard en later in het spel te voet verder. Maar ik moet dan eerst het boek goed doornemen om te weten of dat zo mag.
En met de banner erbij krijg je al een re-roll op je charge mocht het niet geneog zijn, grote kans dus dat ze minimaal 1 keer kunnen chargen.
En de groep met Imrahil is natuurlijk de sterkste groep betreft cavalry.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 30, 2009, 04:27:53 pm »

Nu ik weet dat en in de groep rangers van ithilien damrod en madril thuis horen scheelt mij dit 50 punten (had madril als captain voor rangers gerekend)en kan ik dus met iets geschuif nog een companie er in plaatsen met 8 Koda on foot met banner.
Banner verdwijnt dan bij de ruiters van Dol Amroth. Krijg ik nog wel een groep elites warriors erbij.

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: maart 30, 2009, 05:01:51 pm »

zou ik niet doen, na 4 casualties is die zo weg.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: maart 30, 2009, 07:02:51 pm »

Misschien wel maar dan moeten er wel eerst 4 slachtoffers vallen. ik zal in het begin voorzichtig er mee zijn of juist niet, als de tegenstander dit een mooie prooi vind gaat die zijn gang maar, dan heeft hij minder tijd om cavalry of andere elites aan te vallen. Ik zal wel proberen om deze groep ook in de buurt van de mounted KoDA te houden, mochten er bij die groep zware verliezen vallen dan kan misschien Imrahil de ruiters verlaten voor zijn knights on foot.

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: maart 30, 2009, 07:49:15 pm »

Die 4 zijn zo weg in Close combat zelfs met D7. Tegen een blok uruk-hai zijn ze neer. En pas op met Imrahil, heroic/epic duels zijn gevaarlijk voor helden.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: maart 30, 2009, 08:08:26 pm »

Je moet natuurlijk wel wat risico's nemen tijdens het spel anders is er niets aan he, en dit is nog niet eens mijn echte leger waar ik straks echt mee ga spelen. Als ik het boek eenmaal heb zal ik kijken welk leger het beste bij mijn tactiek zal passen. Mijn eerste leger waar ik ooit mee begon was ook een Gondor leger en het is denk ik wel een leger waar je veel mee kunt oefenen en leren.
En een paar simpele companies hebben als lokvoer is misschien nog niet eens zo slecht.

Hoe precies de epic heroes ed vechten moet ik nog achter komen maar net als met sbg denk ik niet dat Imrahil zo maar een prooi kan worden voor een ander leger. Hij zal wel sneller snuevelen als in Sbg maar dan heeft hij hopelijk al wat schade toegebracht. En misshcien kan ik de echte bedreigingen voor Imrahil wel eerst uitschakelen vanuit de lucht met gwaihir.
De combinatie van een vliegende vogel samen met sterke cavalry zal vast wel grappig zijn om mee te spelen.
Natuurlijk is er eerst ook nog genoeg pijlenvuur om het spel mee te openen.

yde

• Jr. Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: maart 30, 2009, 08:20:44 pm »

Dan moet die persoon er wel achteraan gaan  ;D.(Ik dus niet  ;D)
En verder zie pb's.
Gwaihir heeft dan trouwens veel werk, het hele andere leger uitschakelen  ;D
Pagina's: [1] 2