GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]

Auteur Topic: Frostgrave  (gelezen 9422 keer)

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: Frostgrave
« Reactie #60 Gepost op: januari 04, 2016, 11:44:37 pm »

Pas een stapeltje 'oude' Wood Elves opgegraven die wel mooi dienst kunnen gaan doen als de zoveelste warband. En, zoals het dan vaak gaat, ook nog een paar figuurtjes er bij gekocht om een aantal resterende rollen te kunnen vervullen. Tot zover het plan om juist lekker wat reeds-aangeschafte modellen te gebruiken voor de nieuwe groep...

@D4: Geloof dat het geregeld in Utrecht gespeeld wordt (bij de B.O.D. groep en mogelijk ook in een van de winkels); in Arnhem begint nu ongeveer een campaign.. veel dichterbij kan ik het niet maken.

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #61 Gepost op: januari 05, 2016, 10:24:49 am »

In Zwolle gaan Games & Stuff begin februari ook met een campaign los.
We zijn maar aan 1 pot toegekomen en dat was al rap afgelopen omdat in beurt 2 de Necromancer een crossbow bolt kopte ( 20 op D20 ) en de beurt daarna een archer het loodje legde. Met een vervelende gesummonde bear die op zijn eindje liep maar hem wel bezig hield had verder spelen weinig zin...
Conclusies zo ver:

- Out of Game spreuken heerschen, veilig toveren zonder health erin te moeten pompen als het misgaat is in dit spel heel belangrijk.
- Group activation, ideaal om tijdens de 1e beurt rap 2/3e van je warband in positie/cover te brengen.
- Leerling toverdoos is alleen al vanwege die group activation een must.
- Spel is hard, als in, je warband lekt aan alle kanten health, aangezien je D20 rol to hit ook meteen je damage roll is ipv een aparte damage roll. En een D20 geeft meer uitersten dan een D6.
- Necromancers gaan heel populair zijn. Wij hebben de Elementalist genegeerd vanwege de geruchten dat die ongebalanceerd sterk was in een campaign maar die Necromancer heeft hele leuke spells, ook als aligned school. Heb het boek bij Brax laten liggen (  :'( )  maar die school of magic die zowel de Witch als de Necromancer als vriendjes heeft - dus relatief goedkoop casten op hele goedkope spells - zou wel eens een nhead start in een campaign kunnen krijgen.
-  het spel heeft humor. Steal Health is wat dat betreft mijn favoriete spreuk, het idee dat je toverdoos als hij ziek/zwak/misselijk is heel simpel een hondje over zijn bolletje kan aaien om hem helemaal leeg te trekken qua health of zijn arm om de schouders van de dief te leggen en te zeggen: "Helmuth, vriend, ik voel me wat slapjes * gobble gobble *, kan wel een beetje levenssap gebruiken * drain drain * en Helmuth staat erbij en denkt: "wat de jeweetwel doet hij nu? Maar hier heb ik niet voor getekend. Ik ben weg, toedels en de groeten, we schrijven niet" , vind ik briljant  ;D.

Edit: oh, nog even mijn warband ( uit het hoofd ). Heb voor 3 figuren gekozen met een hogere move dan normaal, kan nooit kwaad, en verder veel el cheapo spul ( met het idee dat een novice toverdoos zich vooral met kneusjes en afvallertjes moet behelpen als hij net begint ):

- Toverdoos  Witch )
- Leerling
- Hondje
- 2 Thieves ( of 1 Thief, 1 Archer, ben dat ff kwijt vanwege last minute pre-game summoned beest )
- 2 Thugs
- Crossbowman
- Man at Arms
- Bear ( vanwege zijn staying power, hij heeft geen deuk in een pakje boter geslagen en had nog maar 1 health left toen we stopten maar het stond gewoon leuk ).

Apart trouwens dat die Giant Worm geen large target is met zijn move 6 en 20 health  ???.
« Laatste verandering: januari 05, 2016, 10:42:30 am door LoD »
Very 'Eavy,
Very Metal!

pewpewlaseryoda

• Newbie
  • *
« Reactie #62 Gepost op: januari 06, 2016, 01:09:38 am »

MM als ik dit lees allemaal krijg ik heimwee naar mordheim en zin om mijn rulebook van frostgrave er eens bij te pakken. Leuk dat er een game als dit (die echt ruikt naar hommage aan.. ) op de markt is die ook betaalbaar is. En aan de ervaringen te lezen echt iets binnen mijn straatje.

D4

• Jr. Member
  • **
  • Miauw...
« Reactie #63 Gepost op: januari 06, 2016, 10:03:43 am »

@D4: Geloof dat het geregeld in Utrecht gespeeld wordt (bij de B.O.D. groep en mogelijk ook in een van de winkels); in Arnhem begint nu ongeveer een campaign.. veel dichterbij kan ik het niet maken.

Ok bedankt, ga ik daar even verder kijken!
Chaos Daemons
W:29 D:9 L:6

Chaos Marines
W:6 D:0 L:3

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #64 Gepost op: januari 06, 2016, 10:30:29 am »

Hier een foto van mijn sorceresses!

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #65 Gepost op: januari 10, 2016, 01:21:06 pm »

Overigens even een vraagje, zijn jullie ook zo ontevreden over de kwaliteit van de castings van de Frostgrave-modellen?
Oh, detail is prima hoor, mooi, scherp, niks mis mee. Ik heb vooral problemen met de dubbele mouldlines ( bij modellen van nog maar een paar maanden oud  :o ), dikke mouldlines tot het effect dat de 2 helften van een model  wel iets verschoven lijken en meer residue van air vents dan dat er stekels aan een stekelvarken zitten?
Ik weet, voor rond de 4,50 per model moet je eigenlijk niet zaniken, maar het ontneemt me wel de lust om spontaan wat extra blisters mee te nemen...  :-\
Very 'Eavy,
Very Metal!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #66 Gepost op: april 27, 2016, 10:06:55 pm »

Zo, mijn eerste potjes Frostgrave gedaan.

Les 1: je kan niet te veel terrein hebben. De eerste pot vonden we veel terrein op tafel staan, tot dat "zijn" crossbowman de mijne een bot tussen de ogen joeg, terwijl die letterlijk nog niets had kunnen doen. Auw.

De rest van de pot domineerde die Xbow de tafel... tja...  :-\

Les 2: Magic weapons zijn erg handig. We speelden Genie in a bottle, en de eerste de beste schat die ik pakte... juist. Ik wilde er mijn twee hondjes even eventueel een Wolf (Animal Companion) tegenaan gooien, maar een gesummonde Daemon werkte ook best, die hield hem lang genoeg bezig. 300 Gp, kassa!
What a piece of junk! - Luke.

You came in that thing? You’re braver than I thought. - Leia.

That one is Garbage.  - Rey.

Chewie, we're home. - Han.

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Ummmm.....
« Reactie #67 Gepost op: april 27, 2016, 10:46:22 pm »

Les 1: je kan niet te veel terrein hebben. De eerste pot vonden we veel terrein op tafel staan, tot dat "zijn" crossbowman de mijne een bot tussen de ogen joeg, terwijl die letterlijk nog niets had kunnen doen. Auw.

Gooide die een 19 of 20? Zo groot is die kans nu ook weer niet. Laatste game knalde ik in beurt 1 de wizard eruit en in beurt 2 of 3 de apprentice. De barbarian stond toen al op 1 lifepoint en een templar en een archer waren ook al van het veld. M. Fickle game.   
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #68 Gepost op: april 28, 2016, 10:35:29 am »

Ja, zoiets...

Toch wel zuur als dat het eerste schot in je eerste spel is.

Wat dan wel weer leuk is, is dat een Treasure Hunter samen met mijn Wizard een Minor Deamon hard van zich af sloeg, waarna de Wizard het kon afmaken.
What a piece of junk! - Luke.

You came in that thing? You’re braver than I thought. - Leia.

That one is Garbage.  - Rey.

Chewie, we're home. - Han.

warm

• Newbie
  • *
« Reactie #69 Gepost op: november 05, 2017, 02:55:11 pm »

Wordt er nog een beetje Frostgrave gespeeld? Zijn net met een nieuwe uitbreiding gekomen. Dracula's America is ook net uitgekomen (niet gerelateerd aan Frostgrave, maar wel van Osprey Pub.).

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Ummmm.....
« Reactie #70 Gepost op: november 06, 2017, 01:21:21 pm »

Bij de 6shooters zit het wel weer in de vage planning - kan wel ff duren, maar het is niet van de radar. En aangezien ik mijn Mordheim-modellen na een jaar of twintig eindelijk af heb, zal er wel weer een spelletje aankomen.
Groetjes,

warm

• Newbie
  • *
« Reactie #71 Gepost op: november 08, 2017, 08:59:05 pm »

Bij de 6shooters zit het wel weer in de vage planning - kan wel ff duren, maar het is niet van de radar. En aangezien ik mijn Mordheim-modellen na een jaar of twintig eindelijk af heb, zal er wel weer een spelletje aankomen.

Zou dan een keer naar Amsterdam moeten komen  :P

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Ummmm.....
« Reactie #72 Gepost op: november 11, 2017, 07:15:09 pm »

Gaarne Warm.
Groetjes,

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]