GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Nieuw en toch oud!  (gelezen 208 keer)

Kenny57

• Newbie
  • *
Nieuw en toch oud!
« Gepost op: november 11, 2017, 12:17:10 am »

Hey hallo!

Ik ben nieuw hier op het forum na ongeveer 8 jaar niet meer actief te zijn geweest.
Hiervoor speelde en schilderde ik altijd lotr na eem gesprek met mijn broer begonnen we weer over onze hobby te praten en kreeg ik er weer helemaal zin in.
Eergisteren gelijk naar de plaatselijke gw winkel gegaan en een setje 40k gekocht de startersset met 3 modellen van de space marines. Even kijken of ik het echt nog steeds zo leuk vind en wat blijkt ? Ik vind het zelfs nog leuker dan vroeger en wil gaan starten met 40k.

Echter nu mijn vraag:
Welk leger moet ik kiezen , wat zijn de verschillen?
Moet ik gelijk een rulebook kopen of is dat niet nodig ?
Ik wil wel gericht een leger gaan bouwen.

Bedankt voor de tijd ! En ik zal hier nog wel vaak te zien zijn.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
Re: Nieuw en toch oud!
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2017, 07:20:30 am »

De core rules kun je hier downloaden: https://www.games-workshop.com/en-EU/Warhammer-40000-Rules

Ik zou het leger kiezen dat je qua stijl en fluff het meest aanspreekt. Een van de Start Collecting dozen is dan waarschijnlijk een goed begin.

YellowSkin

• Jr. Member
  • **
Re: Nieuw en toch oud!
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2017, 07:30:23 am »

Welkom,

Tip voor het kiezen van een leger. De ‘How to pick the right army’ podcasts van ‘The Independent Characters’. Daarin wordt de speelstijl en achtergrond van de diverse legers besproken.

Voor wat betreft de boeken, als je heel erg van achtergrond houdt zou ik de codex gelijk kopen (mits budget unlimited) anders zou ik voor nu lekker concentreren op welke units. En codex + rulebook pas kopen wanneer je je eerste potje gepland hebt staan.
Pagina's: [1]