GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Verslag Puppeteers Antwerpen toernooi 12/11/17  (gelezen 271 keer)

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
Verslag Puppeteers Antwerpen toernooi 12/11/17
« Gepost op: november 12, 2017, 01:05:07 pm »

Gisteren ben ik voor het eerst in tijden weer eens afgereisd naar het Antwerpse om te gast te zijn bij de Puppeteers voor het door Phillipe georganiseerde Chronicles of Belerians: Battle under the stars 500 punten Middle-Earth SBG toernooi.

Ik had dit jaar nog geen enkel toernooi gewonnen (Golden Balrog meegedaan met Smaug, ergo geen kans op winst, en bij het ETC Hamburg was winnen een wonder geweest) en ik had voor mijzelf de lat hoog gelegd namelijk winst of 2e plek. Gelukkig leg ik nooit druk op mijzelf...

De dag voor het toernooi was ik al naar Antwerpen gegaan om een oefenpot te spelen tegen Witse (en bier te drinken lol). Dit resulteerde in een goede generale en een erg gezellige dag/avond.

Goed uitgerust kwamen Witse en ik dus aan bij de Outpost Gaming Centre en begon het toernooi!

Ik had als leger: de WiKi op fellbeast, een spectre en 2 warbands met morannon orcs.
De eerste pot speelde ik tegen Jasper, we hadden nog nooit tegen elkaar gespeeld en dus hadden we van te voren een zgn. "grudge match" uitgeroepen omdat we graag een keer tegen elkaar uit wilden komen.
Het scenario was "The kinslaying", verwijzende naar de fijne scene van Feanor en de Noldor in de Silmarillion van Tolkien. Het was een aangepaste "Ill met by moonlight" maar we weten allemaal dat toentertijd er nog geen maan was maar enkel sterren. 

Jasper had ook een Mordor leger met Shagrat, war leader, wargs en warg orc shaman en orcs plus orc trackers.
De opstelling:

Ik had als mascotte een tekening van mijn 3-jarig dochtertje Ulrike bij van de poppen/poppetjes van Papa en Mama.

Wargs kwamen er aan en de WiKi anticipeerde.

Dit bleef doorgaan terwijl de legers elkaar naderden.

De WiKi verstoorde enigszins Jasper's linie.

Knokken!

De WiKi vliegt naar de andere kant in de (fatale) hoop Shagrat en de Shaman te kunnen uitschakelen.

Shagrat verslaat de WiKi!

Jasper stond voor in VP's en mijn enige kans was hem verder te decimeren en zijn leger te breken om nog een minor victory in de wacht te kunnen slepen.

Dit lukte ruim (gelukkig).

Ondanks zijn minor loss bleef Jasper de vrolijkheid zelve.

8-5 minor victory dus.

Heerlijke, spannende(!), pot waaruit bleek dat ik geen lichte tegenstander had 'gegruged'.

Ondanks dat ik geen mayor had behaald besloot het lot dat ik geen lichte tegenstander kreeg maar Geert! Geert en ik hebben nog nooit een makkelijke pot tegen elkaar gespeeld en zijn eng aan elkaar gewaagd. We hadden van te voren al wel gedacht elkaar tegen te komen in een match. Je zou kunnen zeggen dat hij mijn Vlaamse 'Ronnie' is (Hallo Ronnie).

Geert had Rohirrim meegenomen waarvan een klein aantal te paard en o.l.v. Treebeard (zou, ik noooooit doen).
Het scenario "Dragor-nuin-Giliath", een variatie op "Contest of Champions", leek in mijn voordeel.
Little did i know...

Met een opstelling van de generaals samen in het midden werd het meteen menes.

Treebeard en de WiKi werden beiden aangevallen en ik had vertrouwen dat ik het gevecht zou winnen (heroic strike en superieure aantallen).

Dit ging niet helemaal volgens plan en Treebeard bargde naar de WiKi!

Tot mijn afgrijzen gooide Treebeard de WiKi weg waardoor hij de fellbeast verloor.
Omdat het scenario ging om wiens generaal de meeste kills zou maken en mijn generaal zijn slagkracht (lees: vliegend monster) kwijt was zag het er niet zonnig uit voor Mordor. Lichtpuntje was dat Treebeard al zijn macht kwijtwas.

De rest van mijn leger stortte zich op de Rohirrim terwijl ze ietwat terugtrokken, weg van Treebeard. Deze laatste stormde richting de op de grond liggende WiKi die door een captain en wat andere Rohirrim werd aangevallen.

Ternauwernood wist de heerser van Minas Morgul te ontsnappen (zonder een kill te behalen).
En Treebeard vlak achter hem aan.
De Rohirrim werden wel ietwat uitgedund door de Morannons in een poging het leger te breken voor de broodnodige VP's.

De WiKi sneuvelde! En op koortsachtige wijze probeerde ik er een minor loss of een draw van te maken..
Van het komende half uur/drie kwartier heb ik geen foto's meer omdat ik zo gestressed was!
Treebeard wist nog een van mijn manschappen te doden waardoor hij 2x zoveel kills had gemaakt dan ik en op 5 VP's kwam te staan.
Ik moest het leger van Geert breken en zelf niet gebroken worden om ook 5 vp's binnen te kunnen slepen... Had ik al stress gezegd?

Uiteindelijk wist ik dit laatste met de allerlaatste dobbelsteenworp, waar hij een 5 had gegooid en ik een 6 moest gooien, beslist in mijn voordeel!

Op mijn tandvlees heb ik er dus een 5-5 draw weten te behalen. Erg slecht voor je hart.

Geert was allang blij dat hij dit, ogenschijnlijk in zijn nadeel zijnde, scenario niet had verloren en ik kon in mijn handjes knijpen met de zwaarbevochten remise.

Geert: altijd pittig maar fijn om tegen te spelen.

Met een minor victory en een draw op mijn conto leek de winst niet echt meer in zicht. Ik had al bedacht dat ik met veel moeite een 2e plek zou kunnen halen. Met wat gereken en de de mededeling dat ik in de finale tegen Witse zou komen te staan, die 2 mayor victories had behaald, leek mijn kans toch weer groter dan verwacht.
Met alles of niets spelend een mayor victory binnen slepen zou ik, mits Michael niet beter zou presteren dan ik (hij had ook een minor en een draw).
Veel mitsen en maren dus maar niet alles leek verloren!

De finale tegen Witse dus, waar ik de dag ervoor mee geoefend had, met het scenario "The fall of Feanor" (een variatie op "Seize the Prize").
Dit scenario vind ik sowieso een alles of niets ding dus dat kwam mooi uit. Het leger van Witse was dan weer in het nadeel (vond ik) tegen de magie van de WiKi en de Spectre.

Witse en een gekkie.

De opstelling.
Witse speelde met Gundabad: Bolg op warg, ogres, een barrow wight en orcs/hunter orcs.

Het 'artifact' was Santa Gandalf! (Gundabad Ogres komen snel dichterbij)

De ogres werden door de Spectre en de WiKi weggehouden met enge dingen.

Door goed een gelukte heroic march en de eerder genoemde engerds kon een van mijn morannons Santa Gandalf opgraven en doorgeven aan de WiKi.
Bolg probeerde er doorheen te rammen en de barrow wight probeerde te paralyseren.

De WiKi probeerde er overheen te vliegen.

En kwam er voorbij!

Van de andere tafel kwam het nieuws dat Michael 7 VP's had gehaald en dit zorgde bij competitieve dadendrang bij mij om meer dan die 7 VP's te halen.
De WiKi naar de andere kant krijgen was geen sinecure want zijn fellbeast was getroffen door een giftige Morgul pijl en had uiteindelijk nog maar 1 wound over tijdens de vlucht.
Niets wilde soepel gaan vandaag.
Ik moest van mijzelf nog een VP scoren door Bolg een wond toe te brengen en zo eventueel 8 VP's te scoren.

Eindelijk kwam het plan samen (vrij naar Hannibal van The A-team), Bolg kreeg een wond en de WiKi kwam naar de overkand ondanks de vergiftigde fellbeast.

Zou de mascotte dan toch geholpen hebben?

Het werd een 8-0 mayor victory van mij dus en de winst leek alsnog binnen.
Heerlijke pot tegen Witse die op het eind toch nog wat stresserig werd voor mij.

De prijsuitreikingen!
Phillip mocht als, uiterst bekwame organisator, de prijzen uitreiken.

Winnaar BPA: Sebastiaan met zijn mooie Iron Hills leger (eervolle vermelding naar Axel met zijn mooie Isengard macht)

Derde plaats voor Geert.

Tweede plaats voor Michael.

En de eerste plaats voor uw verslaggever.

Ik durf wel te zeggen dat ik als een kind zo blij was met dit resultaat en ging dan ook tevreden op terugreis naar Dordrecht.

Alle tegenstanders en deelnemers bedankt voor een topdag. Ik vond het gezellig en spannend, wat wil je nog meer?
Witse nogmaals bedankt voor je gastvrijheid en Phillipe ook nogmaals bedankt voor de vlekkeloze organisatie!

Volgend jaar graag Chronicles of Beleriand II

« Laatste verandering: november 12, 2017, 03:04:16 pm door Helm »
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2017:
W: 29
D: 2
L: 11

Bassvdh

• Hero Member
Re: Test
« Reactie #1 Gepost op: november 12, 2017, 01:18:53 pm »

Wat is er mis met imgur.com? Mogelijkheid tot losse afbeeldingen of albums, kan zonder registratie (of met gratis registratie om je afbeeldingen later nog te bewerken/verwijderen). Meerdere bewerkingsopties en direct linking zonder gedoe.
Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Paint Blog [Update 21 november]

Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Matched Play statistics: 10/0/6
Pagina's: [1]