GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Verven van dark vengeance set  (gelezen 1794 keer)

Tizorx

• Newbie
  • *
Verven van dark vengeance set
« Gepost op: juni 29, 2015, 03:12:07 pm »

Hallo,

ik heb de dark vengeance set gekocht en ben begonnen met het schilderen van de space marines. ik heb de videos van https://www.youtube.com/watch?list=PLEaPE4sLDA7vfhJu7igpMVEuwJzrMU5TK&v=RfToNrfoDh4 gevolgd maar vraag me af of dit de juiste stappen zijn. ik gebruik een base verf, met daarna de layers, en dan een shade, maar ik hoorde dat sommige mensen ook washes en andere technieken gebruiken. Hoe verven jullie ze?

Tellos

• Full Member
Re: Verven van dark vengeance set
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2015, 05:50:29 pm »

Ik ben van het simpele. Bij voorkeur gebruik ik een army painter colour primer, in het geval van je tactical marines angel green. Dit is je undercoat en basecoat in een, scheelt een hoop tijd. Let wel op dat je korte bursts doet, en als het niet goed dekt in 1 keer liever 2 keer een dunne coat als 1 keer een dikke, dit haalt details weg. Daarna geef ik alles een basecoat in de kleuren die het moet zijn.
Als laatste geef ik of alles een wash van een bepaalde wash kleur, in het geval van dark angels zwart en dan een matt varnish ter bescherming. Of ik gebruik army painter quickshade(blikken, niet de potjes) en daarna the anti shine matt varnish. Let op, the quickshade is op terpentine basis.

Voor de anti shine doe ik me base flocken(i know, old school) zodat deze mee genomen word met de spray.

Hoop mensen zullen me aanvallen dat ik army painter spray's aanraad, maar je moet weten hoe je er mee om moet gaan dan werken ze prima, nooit problemen mee gehad. Voor me eigen dark angels waar ik nu met het 1e squad bezig ben denk ik dat ik voor de wash methode ga en niet voor de quickshade aangezien ik daarmee nog geen acceptabel resultaat op voertuigen gehad heb in het verleden.

Hoop dat je er iets mee kan. En de wereld is groter dan wat GW verkoopt, ik zou ook is naar Vallejo verf kijken, zeer goede verf, goedkoper en je krijgt meer in je potje, plus de verf droogt niet uit.

MisterDutch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2015, 07:32:01 pm »

Wat betreft de volgorde:

1: Undercoat (spray)
2: Basecoats
3: Washes
4: Kleuren terugschilderen die te donkder zijn geworden door de wash (deze stap is optioneel)
5: Highlights

Dit werkt voor eigenlijk alle modellen van GW, en de youtube filmpjes laten dat erg goed zien. Vaak is het eigenlijk gewoon dit simpele stappenplan. Je kunt het op alles toepassen.

Ik ben van het simpele. Bij voorkeur gebruik ik een army painter colour primer, in het geval van je tactical marines angel green. Dit is je undercoat en basecoat in een, scheelt een hoop tijd. Let wel op dat je korte bursts doet, en als het niet goed dekt in 1 keer liever 2 keer een dunne coat als 1 keer een dikke, dit haalt details weg. Daarna geef ik alles een basecoat in de kleuren die het moet zijn.
Als laatste geef ik of alles een wash van een bepaalde wash kleur, in het geval van dark angels zwart en dan een matt varnish ter bescherming. Of ik gebruik army painter quickshade(blikken, niet de potjes) en daarna the anti shine matt varnish. Let op, the quickshade is op terpentine basis.

Voor de anti shine doe ik me base flocken(i know, old school) zodat deze mee genomen word met de spray.

Hoop mensen zullen me aanvallen dat ik army painter spray's aanraad, maar je moet weten hoe je er mee om moet gaan dan werken ze prima, nooit problemen mee gehad. Voor me eigen dark angels waar ik nu met het 1e squad bezig ben denk ik dat ik voor de wash methode ga en niet voor de quickshade aangezien ik daarmee nog geen acceptabel resultaat op voertuigen gehad heb in het verleden.

Hoop dat je er iets mee kan. En de wereld is groter dan wat GW verkoopt, ik zou ook is naar Vallejo verf kijken, zeer goede verf, goedkoper en je krijgt meer in je potje, plus de verf droogt niet uit.

Gebruik zelf Daemonic Yellow van army painter, voor mijn imperial fists. Ik vind het lastig om de verf er niet te dik op te krijgen. Ik zal het eens proberen met meerdere, dunne laagjes.

Tellos

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2015, 07:40:26 pm »

Gebruik zelf Daemonic Yellow van army painter, voor mijn imperial fists. Ik vind het lastig om de verf er niet te dik op te krijgen. Ik zal het eens proberen met meerdere, dunne laagjes.

Heb dit zelf ook is uitgetest op een metalen model(makkelijk schoon te maken), dekte niet goed op sommige plekken en nog een keer erover gegaan
tijdens de eerste spraysessie, toen kwam het er inderdaad dik op. Tegenwoordig doe ik korte bursts van 1 a 2 seconden en dat werkt als een trein, en niet
1 a 2 seconden volledig op het model maar van links naar rechts(of andersom)

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2015, 09:10:25 pm »

Dat is toch sowieso hoe je moet undercoaten met een spuitbus?

MisterDutch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2015, 09:31:36 pm »

In principe wel maar in mijn mening is de GW sprays een stuk vergeefelijker dan Army Painter... de verf is echt gewoon anders. Dit merk je ook aan het feit dat je met een GW spray nog wel eens stiekem binnenshuis een model kunt sprayen, daarna het raam even openzetten en een uurtje later is de verflucht verdwenen. Het hoort natuurlijk niet, maar in geval van nood dan kán het dus.

Daemonic Yellow van Army Painter daarentegen, is ontzettend stoffig, heb één keer binnenshuis gesprayed nou dat nooit meer. Er komt een soort van hele fijne verf-stof van af die je maanden later nog terugvind op de ventilator van je computerkast of zo, echt het kroop overal. Je moet de spray gewoon anders gebruiken want de structuur lijkt anders of zo.

Ik denk dat AP sprays het beste werken wanneer je eerst een dunne undercoat hebt gedaan van een ándere verf, bv. eerst wit met skull white van GW en dan pas de yellow van AP.

Maar we dwalen af van het topic zo? :P
Pagina's: [1]