GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: 1 2 3 [4] 5

Auteur Topic: Dobbelstenen pech  (gelezen 16274 keer)

PrinceCharming

• Full Member
Re: Dobbelstenen pech
« Reactie #45 Gepost op: maart 05, 2013, 10:44:40 am »

Ja, dat merk ik ook, zit je game in een downward flow, dan gooi je blijkbaar ook wat minder goed. Daarintegen, als je on a roll bent, blijft het ook wat gaan. Misschien is het zoals bij de tekenfilms, het hart van de dobbelstenen? =D

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #46 Gepost op: maart 05, 2013, 10:54:26 am »

4 tips die bij mij altijd werken:

- NOOIT rollen zonder reden (it upsets the dice gods)
- Rol vanuit je Heupen
- Rol alsof je het meent
- Think matching thoughts

Als je slecht rolt betekent het over het algemeen dat je het niet meent of dat je gedachte niet goed matched met waar je voor rolt. Als je bolters schiet denk dan BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMMBAMBAM en niet Piew.

Rollen vanuit je heupen is een kunst.

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #47 Gepost op: maart 05, 2013, 11:02:02 am »

- Rol vanuit je Heupen
Dus ik ben niet de enige malloot die dat doet.

Maar inderdaad, rollen vanuit je heupen, en als je het echt nodig hebt, met een flourish.
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

PrinceCharming

• Full Member
« Reactie #48 Gepost op: maart 05, 2013, 11:05:04 am »

Oke; dus elke keer als ik magie doe, zal ik 'ahuummmmmmm' roepen?
Als je tips werken , trakteer ik je op een biertje!

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #49 Gepost op: maart 05, 2013, 11:07:24 am »

Ligt eraan. Ahuuuum zou kunnen als jij vind dat je wizard dat in het echie zou doen.

- arcane gefluister zou ook kunnen
- een grote 'Ribbbit' als je mage een slann is.
- Hoge piepstem "Pak aan vlegel!" als je een high elf bent

etc

kilvati

• Hero Member
  • ...
    • Forward Kommander
« Reactie #50 Gepost op: maart 05, 2013, 11:11:40 am »

Ik zie wel bij warmachine dat echt goede spelers de kans factor proberen zoveel mogelijk uit te schakelen. Door of het zo makkelijk te maken dat het alleen faalt als je astronomisch slecht gooit met het aantal aanvallen enzo. En te zorgen dat als een belangrijke dice roll faalt, dit voor jou zo min mogelijk impact heeft, door de rest van het leger goed te plaatsen of een goed backup plan te hebben. Het schiet niet echt op als je je hele plan laat afhangen van 3 aangeschakelde 60% kansen er faalt er altijd wel eentje en als je dan zo staat dat je de sjaak bent, dan is het gelijk over.
“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

― Sun Tzu, The Art of War

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #51 Gepost op: maart 05, 2013, 11:17:11 am »

@ Borkbork: Daar zit wat in, en ook in wat Aap zegt over je het positieve en het negatieve herinneren. Als je al het idee hebt dat het toch gaat misgaan, ga je misschien onachtzaam, te voorzichtig of juist te gemakkelijk spelen. Dan verlies je de kunst om van lood goud te maken. Meer dan met daadwerkelijk geluk verstaat Guus Geluk misschien ook meer de kunst om met de dag/het moment te leven, daar de kansen van in te zien in plaats van bij de pakken neer te gaan zitten. Of - en dat is bij Guus Geluk zeker zo -  er in slaagt zijn ongeluk te verbergen, te verdraaien of zelfs tegen beter in te negeren zodat het niet opvalt. Als je niet wanhoopt, vallen tegenslagen mee en zie je niet de dingen die mis kunnen gaan of zelfs zeker misgaan, maar juist de mogelijkheden. Of in ieder geval denkt de buitenwacht dat. Kent niet bijna iedereen wel zo iemand die ondanks alle puinhopen in zijn leven toch de blits weet te maken op dat feestje?

Overigens is het gevaar te denken bij kansberekening dat het uiteindelijk op een gemiddelde moet uitkomen. Maar het is juist altijd een KANS. Het komt misschien wel heel weinig voor, maar achttien enen achter elkaar kan gewoon voorkomen, als is het niet vaak. Zelfs TWEE  sequenties van achttien enen achter elkaar, al is dat nog minder vaak. Een sequentie van een aantal games waarin het slecht gaat kan gewoon, zeker omdat de cruciale rollen waardoor je het spel wint er meestal maar een paar zijn in de hele game. Als je dan ook nog je concentratie verliest omdat je het gevoel hebt dat het 'alweer zo laat' is of snel gaat spelen omdat het toch niet meer te redden valt, dan is het einde wel gauw in zicht.

Laatst bij een game Black Powder ging een aanval de mist in omdat we een bepaalde doorbraak niet wisten te forceren omdat een unit maar bleef staat. In warhammertermen: twee, drie, vier Insane Courages achter elkaar, waardoor de versterkingen tijdig in zicht kwamen. Voor de rest waren de worpen niet exorbitant uiteenlopend, maar die paar worpen maakten de game. Dat kan een paar keer achter elkaar gebeuren. Iets dergelijks gebeurde een tijd geleden bij een (overigens prachtige) Warhammer Ancient Battles game bij de BOD: na een cruciale doorbraak van een eenheid moesten alle units eromheen ook testen, en met LD 7 of 8 resulteerde dat in een  all-out rout. Voor de rest had te tegenstander ongeveer de overhand gehad, maar plotseling keerde het volledig om. Dat ging om vier, vijf worpen met 2 dice. je gooit zo vaak in een game, dan komen rare sequenties gewoon voor.   
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Sareth

• Full Member
  • Charge, TAU zuigen toch in melee !!!!!!
« Reactie #52 Gepost op: maart 05, 2013, 11:23:02 am »

Ligt eraan. Ahuuuum zou kunnen als jij vind dat je wizard dat in het echie zou doen.

- arcane gefluister zou ook kunnen
- een grote 'Ribbbit' als je mage een slann is.
- Hoge piepstem "Pak aan vlegel!" als je een high elf bent

etc

Lol geniaal.

OT: ik geloof wel degelijk in geluk en ongeluk. Zo gooi ik als ik met terminators speel altijd een belachelijke hoeveelheid enen. Als in 5 op de 10. Verder heb ik als ik met eldar speel als bijgeloof dat ik nooit enkele dice mag gooien omdat dat bij eldar ongeluk geeft. Ook helpt bij mij heel hard roepen dat ik een test ga halen ook goed. Zo heb ik ooit 5 potjes op een rij het initiatief gestolen in 40k verder faal ik ALTIJD charges die belangrijk zijn om niet te falen en het erge is dan dat ik een 5 of 6 moet gooien (met 2 dice) en dan 2 of 3 gooi. Dus ja je zou wel kunnen zeggen dat ik in geluk en ongeluk geloof.
“Children are dying."
Lull nodded. "That's a succinct summary of humankind, I'd say. Who needs tomes and volumes of history? Children are dying. The injustices of the world hide in those three words.”

Krewl

• Mod 40k & Computer zaken.
  • Administrator
  • Hero Member
  • Say hello to my boomstick!
« Reactie #53 Gepost op: maart 05, 2013, 11:24:40 am »

Vergeet niet, FOR THE EMPEROR! Vooral als je een 5+ moet halen op termies werkte dat goed ;)

(Nee dobbelstenen kan je niet beïnvloeden, maar een beetje bijgeloof hoort er bij. Ik ben wantrouwig voor mijn rooie GW dobbels omdat ik die vroeger voor plasma gebruikte. Dan blijven de 1'en hangen omdat je popjes er door dood gingen dus nu gebruik ik ze voor Ld tests. ;) )

Dobbels beïnvloeden de game, dat maakt het kanselement gewoon een feit. De statistiek kan nog zo in je voordeel zijn, 5 keer een 1 op 6 2+ saves is gewoon een unit termies weg. Zo vaak komt het niet voor, maar dat soort dingen kan je een game op verliezen. Het is alleen moeilijk om objectief te beoordelen of je slecht rolt over het algemeen.

Dan nog kan je met kansberekening jezelf indekken en zorgen dat je opties afdekt om je risico's te minimaliseren. dus zorg voor dingen als meerdere charge opties als je een unit echt moet locken, zorg voor secondary targets als je eerste guns een unit al wegblazen en backup guns als je eerste juist faalt, dat soort dingen zijn de invloed als generaal die je op de game hebt.

En als laatste accepteer dat het soms prut gaat op de dobbels, maar wees eerlijk tegen jezelf als het je eigen schuld is. Verliezen leer je toch het meeste van dus wordt je alleen maar beter.
In the grim dark future of the 41st millennium, even the nuns walk around with flamethrowers and pistols that shoot miniature rockets.

40K. PURE! DISTILLED! MANLINESS!

mister youp

• Hero Member
« Reactie #54 Gepost op: maart 05, 2013, 04:16:54 pm »

Die back-up waarover toch de hele tijd gesproken wordt...

Dat klinkt zo simpel en logisch...

En als je soldaten over hebt werkt dat ook meestal wel, maar het is echt ondoenlijk om voor elk risico dat je loopt een backup eenheid te hebben staan. Nu ben ik zeker niet de beste generaal die er bestaat, verre van dat zelf, ik denk dat ik onderaan de hiërarchische ladder bungel, maar soms moet je er toch op kunnen vertrouwen dat die unit empire knights met 1+ armour save het wel overleven om gecharged te worden door 6 glade guards...

Ik wil best eerlijk bekennen dat dat gevecht resulteerde in 3 rondes knokken waarbij 3 knights het leven lieten...

En nee, iets weerhoud mij ervan om heel hard 'FOR SIGMAR' te brullen als ik mijn charges mag uitvoeren. Ik kan er niets aan doen.

PrinceCharming

• Full Member
« Reactie #55 Gepost op: maart 05, 2013, 04:37:51 pm »

Denk wel dat het spel een stuk leuker word, als je op een 60 man tornooi, iedereen iets hoort roepen bij elke worp =D

howling wolf

• Hero Member
  • fallen angels
« Reactie #56 Gepost op: maart 05, 2013, 05:27:33 pm »

https://www.youtube.com/watch?v=GuvO3ox2OiY

deed me hier aan denken. dice rituals en dan gaan ze over de top
a dagger at night is worth more than ten swords at day

borkbork

• Hero Member
« Reactie #57 Gepost op: maart 05, 2013, 05:33:20 pm »

Die back-up waarover toch de hele tijd gesproken wordt...Dat klinkt zo simpel en logisch...

En als je soldaten over hebt werkt dat ook meestal wel, maar het is echt ondoenlijk om voor elk risico dat je loopt een backup eenheid te hebben staan.

Dat is helemaal waar! Maar toch heb je hier ook invloed op. Ik kan me zelf 1 voorbeeld herinneren waar ik voor het zekere ben gegaan en ik dus ondanks mijn worpen de slag won. Als ik het andersom had gedaan had ik (we) de slag verloren.

Het was tijdens een vrij grote Napoleontische slag uit 1813 (Lutzen of Bautzen). De Russen hadden mijn Fransen in een dorp aangevallen en hadden vrij zware verliezen geleden. Op dat moment krijg ik van Napoleon himself een deel van de garde cavalerie uit de reserve toegewezen, omdat de zwaar aangeslagen Russen bij mij in de buurt te pakken waren ondanks hun (forse) numerieke meerderheid. De Russen hadden echter ook nog een verse Cavalerie divisie achter de hand. 
Ik had de keus om met de garde cavalerie de aangeslagen Russische infanterie aan te vallen of juist die verse cavalerie divisie (wetende dat ik zowieso nog een ronde beschoten ging worden en de Russen heel veel meer hadden). Ik besloot om de Infanterie aan te vallen en die Russische Cavalerie te blokken met mijn eigen al wat aangeslagen cavalerie brigade die standaard bij mijn divisie/korps hoorde. In die regelset moest je testen om te zien of eenheden een charge door zouden zetten (hoog gooien is goed) en ik gooi dubbel 2 (laagst mogelijke). En beschoten worden (soort stand and shoot) en het overtal aan vijanden waren serieuse minnen op de test. En ik haal het (met de beste eenheid van het bord) net op 1 punt omdat die Russische inf. ook al flink uitgedund was. De charge tegen de cavalerie had ik dus nooit gehaald en dan was ik dus super dood geweest. Door dat ik de infanterie weet te chargeren breek ik in het melee direct 2 eenheden en vluchten er meteen nog 1 of 2.  En die blokkeren meteen de weg voor de Russische Cavalerie die in de beurt erna door alle vluchters en wanorde om hun heen stilstaand een charge van mijn overige eenheden op moesten vangen.

Anyway, lang verhaal maar als ik het andersom gedaan had was het mis gegaan.
« Laatste verandering: maart 05, 2013, 05:35:30 pm door borkbork »

PrinceCharming

• Full Member
« Reactie #58 Gepost op: maart 05, 2013, 05:33:58 pm »

https://www.youtube.com/watch?v=GuvO3ox2OiY

deed me hier aan denken. dice rituals en dan gaan ze over de top

Ja, die kerel heeft veel van die vids, hij is echt super lachen!

Ivar Svenson

• Full Member
  • Blood for the Bloodgod!
« Reactie #59 Gepost op: maart 05, 2013, 05:42:33 pm »

Citaat van: mister youp
Nu ben ik zeker niet de beste generaal die er bestaat, verre van dat zelf, ik denk dat ik onderaan de hiërarchische ladder bungel, maar soms moet je er toch op kunnen vertrouwen dat die unit empire knights met 1+ armour save het wel overleven om gecharged te worden door 6 glade guards...

Ik wil best eerlijk bekennen dat dat gevecht resulteerde in 3 rondes knokken waarbij 3 knights het leven lieten...
Natuurlijk, je hebt soms een keer pech maar in een battle worden er honderden dobbelstenen gegooid, als er dan een belangrijke worp misgaat is dat jammer maar de dobbelsteen kan daar niets aan doen. Ook mij is iets soortgelijks wel eens gebeurt, ik werd er ook niet  vrolijk van toen ik een chaos kinght kwijt raakte tegen een paar zombies, maar dat gebeurt.
Shagga, son of Dolf will chop of your manhood and feed it to the goats.
   -Shagga, son of Dolf
Pagina's: 1 2 3 [4] 5