GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1] 2 3 ... 9

Auteur Topic: BLOG: Gnarkill's Scandinavian Trollmania (OK and O&G)  (gelezen 19904 keer)

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
BLOG: Gnarkill's Scandinavian Trollmania (OK and O&G)
« Gepost op: april 21, 2013, 06:11:59 pm »

(Wel in 't Engels!)

Hey there people!

I just recently started on a new army, a Scandinavian Treemoss/Troll themed Ogre Kingdoms army.
I am Dutch myself, but you can find me a lot in Skelleftea, in the Northern part of Sweden.

As many people do, I fell deeply in love with this country and it's nature and folklore. It didnt take long for me to find myself in and around the local wargaming store Legends where I met a guy, Anton, who had recently made a troll themed Orcs and Goblins army and is working on his Ogres too. He inspired me in a great way and allowed me to borrow his idea and add my own twists to it.

So, two days ago, I got back from Sweden and I kind of immediately started working on it.
It's all EXTREMELY wip, but the idea is that the army is going to be using traditional Ogre Kingdom models with heavy conversion work done, to get some sort of mix between the cute Swedish Trolls, John Bauer's trolls and Warhammer's trolls.

The Trollgres are going to get a nice and fuzzy furcoat on them (using staticgrass and such), with fuzzy traditional trolltails and the hair will be done with real authentic Swedish Treemoss (Treebeard) that I have been picking in the woods (and bloody snow...)

Beside that, they are going to get REAL barkskin armor and they will be using real Swedish twigs to stump their enemies into pulp.

Next to ogres there's will be small Trollblars, a Thundermoose (yes!) and a apricorn scrap launcher...

So, once again, before we start: A big cheer to the Nystrom family and to Anton who has been supporting me doing this project I am going nuts about!

Keep in mind that there is no fur, no clean job on it yet, only the heads/faces are recently done!

C&C is very welcome....and myeah...sorry for the pics....this week i'll surely make more and make use of the photobox that is at my parent's place!  :)

Stay tuned for more Swedish lovin' from Holland!  :D

- Gnarkill (Danny)

Edit: Changed title to Swedish-Dutch Trolls instead of Scandinavian, to honor the Dutch artist Rien Poortvliet (known for his book about Gnomes and Trolls most people have heard from) by whom I was influenced greatly.
« Laatste verandering: april 02, 2014, 02:21:09 am door Gnarkill »
Jungle Goblins: BLOG
Mijn Scandinavian Troll(gres):BLOG

Trollhammaren sveper igen
Hugga ned, broder igen!

borkbork

• Hero Member
Re: My Scandinavian Treemoss/Troll(gres) (Ogre Kingdoms) Army
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2013, 06:34:13 pm »

Ha ha, het troll-virus strikes again!

Mooi plan, en het begin ziet er veelbelovend.
Ik neem aan dat je morten zijn trolls wel al eens gezien hebt?

Gloin

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2013, 06:46:00 pm »

This is Awesome!!!  ;D 8)

(ik mis alleen ergens David de Kabouter tussen door huppelen... Misschien ergens op een base van je Trolls achterdoor erbij zetten?  ::))

Greetz Bart
I take Sly Marbo, then roll randomly to determine the rest of the army... Not that the results matter. I've got sly marbo!

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2013, 09:54:06 am »

Haha, interessant thema.

Als ik zo over die huid en staarten en pantser hoor, dan zou ik er eerst eentje helemaal afmaken om te kijken of het allemaal wel gaat werken zoals je verwacht. Want static grass als huid zou wel eens lastig kunnen worden als je het daarna nog gaat schilderen. En die bast lijkt me ook moeilijk.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
« Reactie #4 Gepost op: april 22, 2013, 09:59:20 am »

Haha, interessant thema.

Als ik zo over die huid en staarten en pantser hoor, dan zou ik er eerst eentje helemaal afmaken om te kijken of het allemaal wel gaat werken zoals je verwacht. Want static grass als huid zou wel eens lastig kunnen worden als je het daarna nog gaat schilderen. En die bast lijkt me ook moeilijk.

Hey Real!

Bedankt. Ik snap je twijfel. Het klinkt /is poreus maar het is te doen.
Over de static grass: ik heb daar een aantal voorbeelden van gezien. In feite gebruik je burnt grass (donkerbruin/zwart gras) wat doorschijnen eventueel tegengaat wat je er op plakt met (niet te zeer) verdunde PVA.
Nadat dat gedroogd is, spuit je het model zwart, wat nog eens voor een extra "hecht"  laagje zorgt. Daarna voorzichtig drybrushen is prima te doen.  8)

@ Borkbork.
Uiteraard heb ik die trollen gezien. Mooie spullen, alhoewel die van mij toch weer een slag anders zullen zijn.

Bedankt voor de reacties al! Groet,

Danny ;D

Hugga ned, broder igen!

borkbork

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: april 22, 2013, 02:55:29 pm »

@ Borkbork.
Uiteraard heb ik die trollen gezien. Mooie spullen, alhoewel die van mij toch weer een slag anders zullen zijn.

Danny ;D

Uiteraard, maar hij ook flink wat gedaan met static gras op de trollen (en op zijn arok) als ik het me goed herinner. En er zwerven op da warpath ook nog wat tutorials rond over static grass op de spider riders.

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2013, 05:48:26 pm »

Hey Guys!

Had some time to work on these nasty buggers.
Bases, tail and fur are ready to be undercoated with Chaos Black tomorrow, after everything has dried.
This will completely cover up all little "see through" areas here and there. I am suprised on how much static is actually needed per troll...

Also, keep in mind that they will get treemoss hair later on aswell!

Anyways, this will give u a slightly better picture of my aim here I guess, C&C most welcome!

The Lot:

Close-up per Troll:

Side views + tails:

Side view close-ups per Troll:

Rear view:

And my messy desk and a sneak preview of the dreadfull THUNDERMOOSE  :P:

Hope you liked them and that the pictures were better.

Again: C&C much appreciated!  :D

- Gnarkill

Hugga ned, broder igen!

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #7 Gepost op: april 25, 2013, 05:49:53 pm »

Hmm, als ik eerlijk ben? Ik vind het 3 keer niks. Maargoed, het is wel weer leuk om eens wat anders te zien.
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

michiel the elf

• Sr. Member
  • Que sera, sera
« Reactie #8 Gepost op: april 25, 2013, 05:50:57 pm »

Haha ik vind ze briljant  :D

Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Victoria Concordia Crescit.

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
« Reactie #9 Gepost op: april 25, 2013, 05:52:55 pm »

Hmm, als ik eerlijk ben? Ik vind het 3 keer niks. Maargoed, het is wel weer leuk om eens wat anders te zien.

Over smaak valt weinig te twisten.  :)
En sculpten is iets wat ik me aan wil leren, en dit leek me een prima project daarvoor.

Daarnaast is het nog √©rg WIP.  :)

@ Michiel the Elf:

Thanks! Ennuh, ik ook!  :P

Hugga ned, broder igen!

starwars

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: april 25, 2013, 06:02:38 pm »

Ik vind ze wel schattig met hun vachtje. Wel zou ik hier en daar nog wat detail over de vacht sculpten, maar dat komt vast wel goed.

Is het trouwens niet heel erg zonde om hier Ogres voor te gebruiken? Je kan veel goedkoper gewoon wat blubjes Milliput o.i.d. als basis gebruiken lijkt me.

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #11 Gepost op: april 25, 2013, 06:04:45 pm »

Erg grappig en origineel!
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Gnarkill

• Hero Member
  • Awww yeah!
« Reactie #12 Gepost op: april 25, 2013, 06:06:37 pm »

Ik vind ze wel schattig met hun vachtje. Wel zou ik hier en daar nog wat detail over de vacht sculpten, maar dat komt vast wel goed.

Is het trouwens niet heel erg zonde om hier Ogres voor te gebruiken? Je kan veel goedkoper gewoon wat blubjes Milliput o.i.d. als basis gebruiken lijkt me.

Ja en nee. Licht eraan of ik de ogres "goedkoop" kan krijgen. Ze mogen best al gepaint zijn enzo. Daarnaast ben ik een RAMP met handjes....maar dan ook echt een RAMP!  :P
Daarnaast heb je dan ook nog het "ik speel wel eens in een GW" syndroom. Dan geef ik liever een 10tje per 6 ogres uit 2e hands. Ik heb er toch maar 20-30 nodig!  8)

En inderdaad, later komen er nog wat details bij, maar ik wilde eerst een aantal test modellen doen.  8) Bedankt voor je commentaar!  ;D

Hugga ned, broder igen!

WendyVV

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: april 25, 2013, 06:32:35 pm »

Ik vind ze cool is weer eens wat anders

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: april 25, 2013, 10:14:23 pm »

Met Ogre lichaam vond ik ze niet zo. De hoofden zijn 1000x beter dan wat ik ooit kan, maar vond ze niet indrukwekkend. Met de 'harige' lichamen vind ik de hoofden al veel beter passen en ik vind het briljant hoe ze er nu uitzien. De paddestoelen erbij, de staarten, heerlijk :). Ik verwacht dat het alleen nog maar beter gaat worden, dus ik ben benieuwd! :)

Pagina's: [1] 2 3 ... 9