GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Stealth en charging  (gelezen 5213 keer)

Jase

  • Moderator
  • Hero Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1261
  • Pouches for all Purposes
Stealth en charging
« Gepost op: oktober 08, 2007, 02:03:21 pm »

Yo!

Ik heb een Manhunter die over Stealth beschikt. Dat wil zeggen dat je er buiten 5"niet op mag schieten (waarschijnlijk omdat hij dan onzichtbaar is oid), mag hij wel gecharged worden door een model buiten 5"?

Cheers
Jase
Gelogd

Ivo

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
Re: Stealth en charging
« Reactie #1 Gepost op: oktober 08, 2007, 02:39:35 pm »

Ja hoor, dat mag. Zoals je zegt, heeft Stealth alleen betrekking op schieten. (Je mag er trouwens wel op schieten, je mist alleen automatisch. Dit kan soms toch handig zijn, in het geval van gunstige scatters met AoE's.)

Stealth zegt echter niks over Line of Sight, dus je mag gewoon chargen.

Ivo
Gelogd

OneOfMany

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 870
Re: Stealth en charging
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2007, 03:59:58 pm »

even hier op inhaken,

Als je manhunter op de grond ligt door een of andere reden heeft hij dan ook nog steeds stealth?

Thanks One 8)
Gelogd
RESISTANCE IS FUTILE!

raven guard

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3184
  • Ride the Lightning !!!
Re: Stealth en charging
« Reactie #3 Gepost op: oktober 08, 2007, 04:16:49 pm »

Jazeker, want Knocked down heft Stealth niet op. De automatic hits zijn alleen voor melee attacks.
Maar als het model met stealth onder invloed is van iets dat zorgt dat attack automatisch raken dan raakt hij stealth kwijt. De reden hiervoor is, is dat aanvallende effecten boven verdedigende effecten gaan.
Gelogd
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Malebolgia

  • Elderlings
  • Hero Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 10036
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
Re: Stealth en charging
« Reactie #4 Gepost op: oktober 08, 2007, 05:22:26 pm »

Stealth = Attacks die van verder dan 5" gemaakt worden zijn mis...that's it! Dus heeft verder niks met charges te maken. Zou een model dus een theoretisch megalang paalwapen hebben met 6" reach, dan mist deze dus automatisch als het model van 6" afstand zou prikken :D
Dus theoretisch gezien kan een Tramplende Warjack 20" tramplen en een model met Stealth automatisch missen door Stealth door de regels. Goed, nu zal deze regelkromheid eigenlijk nooit plaatsvinden (of PP heeft de ruling van Trample al dusdanig aangepast dat het niet meer kan), maar het idee blijft geniaal :D.
Gelogd
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft
Pagina's: [1]