GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: 2nd Edition 40K  (gelezen 5672 keer)

Lionhammer

• Full Member
2nd Edition 40K
« Gepost op: juni 30, 2017, 09:59:13 pm »

Ik loop al een paar maanden met een idee voor een alternatieve versie van 40K. De stijl wil ik graag baseren op oudere edities met wat aanpassingen, waaronder:
- Het terugbrengen van saving modifiers via Strength (vanaf S5)
- Psychic powers zijn niet meer random, maar kun je kopen met punten
- to hit modifiers terugbrengen
- scenario regels als flaming attacks en lightning attacks introduceren
- ook andere dobbelstenen een plekje geven, geeft de game ook nieuwe mogelijkheden
- en opties! Je maakt je leger en characters zoals je wilt.

Alleen wil ik pas volledig doorgaan als ik zeker weet dat er mensen interesse in hebben en dat ze ook feedback en tips willen geven.

P.S. ik heb ook een bij T9A gestart, maar nog geen reacties.

Topic veranderd voor 2nd Edition.
« Laatste verandering: augustus 10, 2017, 10:57:42 am door Lionhammer »

Cergorach

• Hero Member
Re: Alternatieve 40K editie
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2017, 10:32:48 pm »

Ik denk niet dat er veel animo voor zal zijn. WFB naar AoS was een enorm verschil, plus dat er geen punten waren, die er nu wel zijn. Dat gaf The 9th Age een flinke boost en wellicht nog steeds, maar voor velen al een stuk minder.

Het verschil tussen 40k 7E en 8E is groter dan de laatste paar edities, maar niet in dezelfde schaal als AoS. Ik denk dat er voor 40k 8E geen legers verbrand zullen worden...

Ik vermoed dat er meer animo is voor 2E of RT gaming...

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2017, 11:30:09 pm »

Inderdaad.

Door AoS was er behoefte aan 9th Age.

Door 8th is er.... behoefte aan nieuwe legers.  ;)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #3 Gepost op: juli 01, 2017, 09:06:18 am »

Saving modifiers? dat is er nu in 8th in de vorm van AP, en dat is de 1ste keer dat ik het bij 40k zie (met uitzondering van random items zoals de Khorne chainaxe), en ik ben al sinds 3rde editie bezig.

Hetzelfde voor to hit modifiers terug brengen.
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2017, 03:22:20 pm »

Ik denk dat er voor 40k 8E geen legers verbrand zullen worden...
Tenzij je een Dark Eldar speler bent die zich wilt vasthouden aan de oude editie, tot je realiseert dat DE nu wat beter uit de verf komt ;D.

Ik vermoed dat er meer animo is voor 2E of RT gaming...
In die richting wil ik gaan 8). een combinatie van wargaming en RPG met wat elementen uit Fantasy.
Wat ik wel graag wil vermijden is de "alles of niets" principe, een vorm van streamlining die niet altijd goed werkt. Kijk maar naar de AP versie van E3-7, als 4+ armour combat soldier werd je geregeld genaaid door de hoeveelheid AP4/3/2/1 wapens. Nu met de terugkomst van de klassieke AP versie krijg je eerder een -1 op je armour, maar je kan gelukkig nog altijd je save maken ;).

Armour modify through Strength breng ik ook terug, maar pas rond S5. En AP wordt een special rule in plaats van een common rule om de hoeveelheid te beperken.

Sir Jaigo

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2017, 05:18:04 pm »

Scenario's lijken me erg gaaf

Verder ben ik wel tevreden met 8th eigenlijk

imperator

• Hero Member
  • Fallen within, fallen without
« Reactie #6 Gepost op: juli 03, 2017, 09:10:07 am »

Ik loop al een paar maanden met een idee voor een alternatieve versie van 40K. De stijl wil ik graag baseren op oudere edities met wat aanpassingen, waaronder:
- Het terugbrengen van saving modifiers via Strength (vanaf S5)
- Psychic powers zijn niet meer random, maar kun je kopen met punten
- to hit modifiers terugbrengen
- scenario regels als flaming attacks en lightning attacks introduceren
- ook andere dobbelstenen een plekje geven, geeft de game ook nieuwe mogelijkheden
- en opties! Je maakt je leger en characters zoals je wilt.

Alleen wil ik pas volledig doorgaan als ik zeker weet dat er mensen interesse in hebben en dat ze ook feedback en tips willen geven.

P.S. ik heb ook een bij T9A gestart, maar nog geen reacties.

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag aan de hand van deze post: waarom?

4,5 van de 6 punten zitten momenteel letterlijk al in 8th edition. (alleen de andere dobbelstenen ontbreken en scenario regels zitten enkel in Narrative play).

"The closer you are to death, the more you realize you are alive." - Joe Simpson

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #7 Gepost op: juli 03, 2017, 09:12:51 am »

Heb ik ook een beetje. Trying to fix what ain't broken.

Kijk, scenario's en nieuwe elementen voor een single game zijn altijd wel gewenst. Maar een compleet alternatieve versie zit denk ik niemand echt op te wachten.

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 15, 2017, 03:23:03 pm »

Scenario's lijken me erg gaaf

Verder ben ik wel tevreden met 8th eigenlijk
Always good.

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag aan de hand van deze post: waarom?

4,5 van de 6 punten zitten momenteel letterlijk al in 8th edition. (alleen de andere dobbelstenen ontbreken en scenario regels zitten enkel in Narrative play).
Heb ik ook een beetje. Trying to fix what ain't broken.

Kijk, scenario's en nieuwe elementen voor een single game zijn altijd wel gewenst. Maar een compleet alternatieve versie zit denk ik niemand echt op te wachten.
Wilde gewoon graag een Editie hebben in de stijl van de oude Warhammer games. Ik ben erg gewend aan die stijl.

P.S. Het is echt niet bedoeld om 8th Edition te trashen.

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #9 Gepost op: juli 15, 2017, 05:44:44 pm »

@lionhammer: No worries ;) zo kwam het niet over. Althans op mij.

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #10 Gepost op: juli 15, 2017, 07:24:41 pm »

Ik heb een campaign systeempje geschreven voor 2e editie 40k. Als het je wat lijkt, I'm game! :)

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: juli 19, 2017, 05:08:47 pm »

@lionhammer: No worries ;) zo kwam het niet over. Althans op mij.
Thanks ;D.
Ik vind 8th Edition leuk als een luchtige game zonder daarbij diep in te gaan.

Ik heb een campaign systeempje geschreven voor 2e editie 40k. Als het je wat lijkt, I'm game! :)
Klinkt goed 8). Ik ben geïnteresseerd geraakt in 1st/2nd Edition na de uitgave van de index Apocrypha en ik wilde al langer weten of die compatible zijn met de oude Edities.
« Laatste verandering: augustus 08, 2017, 09:10:17 pm door Lionhammer »

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2017, 04:42:32 pm »

In tussentijd bedacht ik nog andere opties en ook gepost op T9A. Wat vinden jullie hiervan?:

Citaat
Right now I'm thinking about using for the to hit charts either the D10 and D6. the D10 is really good for small armies, but it could be a problem when you have to roll more than 20 to hit rolls. In that case it could be useful to add the Multiple Wounds rule, since the to wound chart will use the D6.

For vehicles and giant robots I'm thinking to give them a D12 save with either a D12 or 2D6.

For dangerous terrain I want to to replace the "rolling 1 is automatic wound" test with an Initiative test whereby failed rolls means that the character or unit suffers a to wound based on the scenery's profile. Also the comeback of the Strider rules.

Poisoned will be split in 2 categories; normal poison for infantry, beasts and monstrous creatures and corrosion for robots and vehicles.

Instead of fear and terror I will change that into a leadership reducing fear. Like units/characters getting charged or affected by models with the Fear (-1) rule must do a Leadership test with a -1 modifier. models fighting each other with the same level fear will cancel each other's rules while one with a better fear still affects the one with a lower fear.
A monster with a Fear (-3) would force the one with a Fear (-1) to do a Ld test with a -2 modifier. There's always a bigger fish ;) .

Instead of being a random chart, the Haywire rule will be a to wound attack that could let a vehicle or robot malfunction or get hit harder. Units with mechanic parts like Iron Hands and Mechanicum could be affected or malfunction too, same for normal infantry in humid areas like swamps or rivers.

Unit upgrades like chapter tactics should be a buy-able option, since some of them are stronger than the others and players using other chapters without their own tactics won't feel forced to take one if they don't want to.
Inspiration from VC's Vampiric bloodlines and HE's Honours.

And the comeback of combined profiles.

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: augustus 09, 2017, 05:19:09 pm »

Zou je je campaign systeem is willen delen? Ben zelf ook bezig met een simpel campaign systeem.

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #14 Gepost op: augustus 09, 2017, 06:35:08 pm »

sure! Tot nu toe blijkt het bijhouden van XP voor units wat teveel werk, dus ik denk eraan dit te beperken voor HQ modellen.

Starting an army:

The first army must be built with 350 points. Until the total army size reaches 600 points, minimum unit sizes may be halved, rounding up.

Bosses and characters can be a champion or first tier hero, no second tier characters. (warboss, captain etc, the army is still to small to be led by awesome characters. ) This rule is hard to implement as some armies work a bit differently, so use common sense. The game is more fun when you're starting out with a champion.

Experience. (WIP)
Every unit gains one point of xp for every battle it has taken part in on a roll of 5+.
A unit can also gain experience the following ways:
- killing a large monster or a vehicle
- killing 6 human or 3 ogryn sized fighters
- holding or fulfilling an objective at the end of a battle.
- winning a battle (gereral only)

xp bonuses:

Experience   Bonus
2   - the unit automatically passes the first leadership test they are required to make.
4   the unit may reroll all the dice for one single roll (e.g. The to hit rolls or to wound rolls.) once per battle.
7   Choose: +1ws or BS
10   groundhuggers - The unit always counts as being in soft cover as long as they are 12" or more away from the unit shooting on them.
15   +1Ld and +1T

Characters:
Characters who went out of action this battle must roll on the necromunda serious injury table.
For every 2 points of xp, they may make an advance roll on the following table:

Roll   Result
1   Randomise +1 I or +1M
2   +2 Bs
3   +1 Ws
4   Randomise +1 T or +1W
5   Randomise +1 A or +1S
6   +1 Ld

After the battle:

Casualties:
Roll for each casualty: On a 1-4, the model is dead and removed from the army list. On a 5-6, the model recovers and lives to fight another day. If the model has more than one wound, add one to the dice results. If the army contains an Apothecary, Painboy or something similar, add another point to the die result.

Vehicles:
Depending on the damage result, vehicles can be repaired. Unless the vehicle actually exploded or is beyond any hope of recovery for whatever reason, roll a D6, on a 5+ the vehicle part is salvagable. New vehicle parts cost the total costs divided by the amount of hit locations + D6. (if a 60 point vehicle has 3 hit locations, and only lost the tracks, new tracks can be bought for 20+D6 points)
Having a techmarine, mekaniak or similar will give a +1 to the recovery die result.  New crewmembers can be bought anew, use the basic value for a normal trooper.

Income and increasing the army:
After the battle, both players roll 6d6 x 10 to see how many points they can spend on new troops. This number may change according to the scenario.

Every player starts with 5 territories. These represent factories, cities and mining operations in use for military production. The 5 territories are:

•   headquarters.
•   Artillery factories
•   Vehicle factories
•   Population centers (x2)

A player may choose to invade another territory to capture or destroy it. A player may only attack the headquarter when two or more enemy territories have been captured. Capturing is done in 3 stages. The first battle is a regular open battle as the armies clash somewhere in the middle. the winner may march into enemy territory trying to reach the enemy infrastructure, the defending player may choose to intercept and fight an open battle.
After this battle, the attacking player may only spend 3d6 x 10 on reinforcements, as replacement troops are harder to get.
The next battle will be played using the siege scenario.
If the attacking player wins, he will have captured the territory and receive a bonus depending on the territory:

Headquarters: the defending player is defeated
Population center: -5/10 % troop cost
Vehicle center: -5% vehicle cost
Artillery factory. -5% artillery cost

The defending player can only recruit the relevant units on a roll of 4+ if all the relevant territories are lost.

« Laatste verandering: augustus 09, 2017, 06:41:05 pm door Woudschim »

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/
Pagina's: [1] 2