GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 15

Auteur Topic: Sea of Green Waagh!/Ogre Kingdoms  (gelezen 67099 keer)

Kholdaimon

• Moderator
  • Hero Member
Re: Sea of Green Waagh!
« Reactie #30 Gepost op: februari 18, 2010, 11:12:14 am »

Meer artillery dan in de lijst zit kan er niet in tenzij je de Black Orcs en Squig Hoppers eruit haalt wat ik nooit zou doen (!) en als je de Giant vervangt voor een Doom Diver heb je dubbel rares en meeste toernooien hebben als regel geen dubbel rares. Pump Wagons zijn ook vet als rare, goedkoop en (zoals alles) het potentieel om gruwelijk veel damage te doen (mijn 40 point pump wagon heeft een keer een block van 18 HE spearmen inclusief Archmage van tafel gejaagd :P (8 kills, niets slaat terug en Break Test gefaald :D).
Maar inderdaad als je de Wyvern eruit haalt, haal dan ook de Giant eruit, samen zijn ze erg goed, de Giant alleen is inderdaad dan gewoon HET target in je leger.

Christiaan

Breazer

• Sr. Member
« Reactie #31 Gepost op: februari 18, 2010, 11:40:50 am »

wat in mijn ogen ook niet slecht is...en je kunt hem vaak netjes in combat gooien...en eenmaal daarin red hij zich wel. giant is ook niet alleen maar om hard mee te slaan, hij dient ook als goede bliksem afleider vind ik. daarnaast vind ik het een geweldig model om te spelen qua regels.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: februari 18, 2010, 02:08:50 pm »

Altijd fijn als je explorer crasht, net als je een grote post intikt. Dan maar opnieuw beginnen (en wat korter).

@Breazer, dankjewel, het is waarschijnlijk niet de meest voorkomende manier om te starten, maar ben blij dat ik er aan begonnen ben.

@ alle discussie: ik ben blij dat iedereen zo veel aan het meedenken is, zal proberen iedereens adviezen mee te laten wegen. Een paar dingen zowiezo:

Ik vind zelf de Wyvern model wel mooi, maar ik heb liever me generaal midden in het veld. Zowiezo ben ik erg fan van Skarsnik, maar die heeft slechts een LD van 8, inplaats van een 9 in het geval van een Black Orc warboss. Aan de andere kant heeft ie wel erg leuke regels, en is ie aardig goedkoop.

Ander puntje is dat ik liever geen Giant neerzet, ook omdat ik het huidige model niet zo mooi vind, en omdat ik liever me leger zo groen mogelijk laat, en ja de Giant is niet echt een Greenskin.

Over magie, ik heb het zelf niet zo op magie, en ga dus voor de staff of sneaky stealing op een level 1 goblin shaman om mezelf wat te beschermen.

Over units, ik zit er over na te denken om een klein blokje goblin archers neer te zetten, met mogelijk me shaman daarin. Een blok van 30 orcs met choppas en shields, en een blok van 30 orcs met dubbel choppas.
Dan nog een blok van 30/40 nightgoblins met speren, en misschien nog iets van 30 nightgoblins met handwapen en shield en netters. Nou zijn de speergoblins erg crap geloof ik, maar dat is het eerste van me Nightgoblisn wat ik geverfd heb terwijl ik elke nacht van het ziekenhuis terug kwam, dus
dat wil ik graag in me leger stoppen.

Als Fast Cavelry ga ik denk ik voor een groepje van 5 spiderriders met muziekant, en 10 wolf riders met muziekant. Ik heb een chariot, maar die is helaas niet van GW dus ik denk dat ik die maar uit me lijst laat voorlopig.
Zowiezo ga ik voor 2 Spearchuckas en laat ik de andere zoals de Doomdiver nog even achter wege (ik ga denk ik een ramp zijn met schatten van afstanden). Misschien dat ik er later zelfs 4 neer ga zetten.

Voor me rare keuzes ga ik zowiezo voor iets van 18-20 Black Orcs (heb er 10 inelkaar zitten nu, maar goh wat passen die slecht allemaal naast elkaar op een rijtje) en zit ik nog te denken of ik Trollen wil. Hoor er vele verschillende verhalen over
maar vind ze er zelf erg leuk uit zien (voor de stone en River versies) dus ik denk dat ik nog een kleine unit van hun er inzet. En als ik voor River Trolls ga hou ik de groene zee vibe intact.
Oww en ik vergeet Squig Hoppers en Fanatics. Die gaan er natuurlijk ook in. Ik denk dat ik voor circa 6 hoppers ga in een unit, en iets van 3 Fanatics om mee te beginnen (misschien later meer, maar laat ik eerst maar wat meer ervaring hebben voor ik al die losse projectielen loslaat).

Het werk voor vanavond staat al in elkaar:
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Arathorn

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #33 Gepost op: februari 18, 2010, 02:19:56 pm »

Heb me tot nu toe niet echt bezig gehouden met je armylist, maar je foto's gaan er op vooruit, en het ziet er allemaal prima uit ;)

Ik moet nog steeds m'n modellen bestellen :(

Ego-Gijs

• Newbie
  • *
« Reactie #34 Gepost op: februari 18, 2010, 02:47:14 pm »

Ziet er al goed uit!  ;D

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: februari 18, 2010, 03:15:04 pm »

Ja het is af en toe vervelend donker hier. Vast mijn charmante persoonlijkheid. Ga zodra de lijm goed hard is beiden chuckas maar eens basecoaten.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Breazer

• Sr. Member
« Reactie #36 Gepost op: februari 19, 2010, 11:15:58 am »

alleen zijn black orcs special...haha
en ik zou het gewoon bij 5 wolf riders houden....ze zijn erg snel maar niet erg goed in gevechten. 10 zou zonde zijn, die worden namelijk zo van tafel geveegd terwijl 5 erg goed zijn om wizards of war machines op te ruimen. ook kunnen ze units makkelijk march blocken omdat je ze goed snel langs units af kunt laten rennen.

trollen zijn ook erg tof. deze willen echter alleen werken als je een black orc warboss hebt die niet op wyvern zit. trollen hebben van zichzelf een erg lage leadership en dit zorgt ervoor dat je de stupidity test vaak niet zult halen als ze niet de de LD van je generaal kunnen gebruiken.. want met LD 9 haal je het waarschijnlijk praktisch altijd wel. in dat geval zijn de trollen een leuke hammer unit om naast een blok orcs te zetten.. dan kunnen ze mee chargen en er flink in hakken. daarnaast is het een tof gezicht op tafel uiteraard...

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: februari 19, 2010, 02:21:47 pm »

Ja ik ga voor een unit of 5, en een unit spider riders van 5 denk ik. Ik ga geen wyvern gebruiken, en aangezien ik slechts 1 shaman ga gebruiken heb ik waarschijnlijk 2 of 3 black orcs over (waarvan 1 BSB). En dan 1 groepje trollen in de buurt houden van een grote unit orcs met een warboss erbij. Zit nog steeds te dubben over Skarnik, weet niet hoe de andere tale x spelers het vinden als ik met een famous char ga spelen?

Ingmarz

• Newbie
  • *
« Reactie #38 Gepost op: februari 19, 2010, 02:31:16 pm »

Let wel op dat je met een unit van 5 (zeker met de armor saves van O&G's) je snel 25% verliest. Zorg dat je dan in je opzet en je beurten ze daar tegen beschermt. Ze zijn snel genoeg om in iedergeval snel aan de andere kant van de tafel te komen.

Denk dat dit wel algemeen bekend is, maar ik maakte toch deze fout toen ik met een warband speelde en al m'n units van klein formaat maakte om de animosity regel te omzeilen. zucht, aldoende leert men :)
WAAAGH!!!

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: februari 19, 2010, 02:34:54 pm »

Let wel op dat je met een unit van 5 (zeker met de armor saves van O&G's) je snel 25% verliest. Zorg dat je dan in je opzet en je beurten ze daar tegen beschermt. Ze zijn snel genoeg om in iedergeval snel aan de andere kant van de tafel te komen.

Je kunt in ieder geval een muzikant meenemen, de +1 bij de rally is meestal wel handig (en nodig!).

DJ

edit: ik heb dit gepost zonder naar je lijst te kijken, je had ze al een muzikant meegegeven zag ik later.......
« Laatste verandering: februari 19, 2010, 03:05:57 pm door Drunkendwarf »

Kholdaimon

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #40 Gepost op: februari 19, 2010, 02:48:43 pm »

Een musician bij Goblin Fast Cavalry is de beste 6 punten die je ooit zult besteden ;) Het vergroot hun kans om te rallyen van 5/12 (Ld6) naar 7/12 (Ld7). Dat is een 40% toename in kans om te rallyen! :)

Christiaan

Arathorn

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: februari 19, 2010, 02:50:26 pm »

Yup, musicians op fast-cav zijn erg handig. Je kunt ook voor 2 units van 5 gaan. Dit doe ik meestal met mijn fast cav units (dark riders, pistoliers).

Kholdaimon

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #42 Gepost op: februari 19, 2010, 03:01:43 pm »

1 unit Goblin Fast Cavalry is erg weinig, 2 is minimum wat ik zou nemen, maar 3 of 4 is ook niet teveel. :) Ze zijn zo goedkoop en zo irritant voor je tegenstander, echt geniaal! :)

Christiaan

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: februari 19, 2010, 03:20:54 pm »

Ja zoals ik ergens al vermeld had ga ik voor 3 Cav units op het moment, allemaal 5 stuks met muziekant, waarvan 1 Spider en 2 Wolfriders worden.

Ik heb vandaag bijna me eerste Spearchucka af, moet nog 2 bemanning afverven en dan kan ik aan nummer 2 beginnen.

Arathorn

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: februari 19, 2010, 03:31:16 pm »

Klinkt goed! Units van goblins gaan meestal als een bestelling aan de bar, overal meerdere van :P
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 15