GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15

Auteur Topic: Sea of Green Waagh!/Ogre Kingdoms  (gelezen 68635 keer)

Wicked Dwarf

• Hero Member
Re: Sea of Green Waagh!
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2010, 04:35:28 pm »

Yep Shadow Grey. Misschien eerst mengen met zwart en daarna puur shadow grey drybrushen. 8)
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: februari 17, 2010, 04:51:30 pm »

Er zit al een washje erover zodat ze niet precies meer zwart zijn. Meer vieze zwarte gewaden. Zal eens kijken of ik later een betere foto van een los model kan maken. Tis nu alleen weer hier bijna donker, dus houd dan snel op met fotos.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

idontknow

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: februari 17, 2010, 09:21:05 pm »

blonde beer
ik had ze ook zwart gelaten.
Ik zit erover te denken om de `mutsjes` een andere kleur te doen, donker blauw bijvoorbeeld wat denk je daarvan?.
daar kan je dan ook een fluff omheen schrijven.? 8)
btw. ze zien er goed uit! :o
« Laatste verandering: februari 17, 2010, 09:31:25 pm door idontknow »

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: februari 17, 2010, 09:45:12 pm »

Ik heb bij sommige modellen idd de "mutsjes" ook een andere kleur gegeven, zoals bij enkele van mijn fanatics en enkele models van de Battle of Skull Pass. Vond echter het zelf mooier staan als ze gewoon allemaal vieze zwarte mantels aanhadden, en alleen de "grote" goblins afwijkende kleding hebben.

Maar voor Fluff lijkt me het idd leuk om te zeggen dat alle Night Gobbies van de Ikweethetniet Tribe allemaal gele jasjes dragen inplaats van zwart, omdat ze nou eenmaal niet beter weten :).
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

idontknow

• Jr. Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: februari 17, 2010, 10:10:13 pm »

Dat bedoel ik:)
Hier ga ik eens over na denken!, en als ik iets heb laat ik het je weten!

succes met je gobbo`s! :o

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: februari 17, 2010, 10:30:02 pm »

Merci. Net effe snel geteld, heb iets van 900 punten aan models klaar liggen om te verven, dus ik kan voorlopig wel even aan de gang. Helaas heb ik pas 4 squighoppers, en is de minimale unit size 5, dus zal er nog 1 ergens vandaan moeten halen, en aangezien ze per 2 verkocht worden moet ik maar eens marktplaats in de gaten gaan houden.

leonjong

• Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: februari 17, 2010, 10:31:24 pm »

Hey!
Ik speel zelf geen fantasy, alleen 40k maar volg vol interesse de 'tale of x gamers'.
Ik wil niet overkomen als een zeur hoor, maar ik las je idee dat je een groot leger wil / veel modellen. Volgens mij 6 blokken? Normaal heb ik daar zeer veel respect voor! want dat is veel schilderen :-p Maar toch... in dit geval... In de white dwarf van september 2009 (heb het even nagezocht) stond een "toernooi-waardige" lijst (iets wat White Dwarf normaal nooit doet...)  van 2250 punten van orcs&goblins.

Anyway... die lijst had 3 grote blokken (1 night goblins, 1 orcs, 1 black orcs) en behalve een dure Warboss op Wyvern gewoon heel veel modellen. Dat lijkt me toch effectiever en ook makkelijker spelen, want ik snap dat je veel orcs op tafel wil, maar het lijkt me gewoon dat je niet genoeg ruimte hebt op de gemiddelde game tafel voor meer dan 4 blokken manouvreren...

Verder als je grote blokken van goedkope strijders neemt, dan zijn je modellen er enkel om op te ruimen zonder dat er extra functionaliteit uit komt. Dat lijkt me toch niet erg leuk na een tijdje. En dan heb je nog wat punten voor 'gekke' long range gobo war machines :-p . Iets wat me leuk lijkt, maar de lijst ook wat meer balanceert.

Ok. Moge je doen wat je hard je ingeeft.  ::) Zoals je zelf zegt, het gaat niet om winnen, maar om een leuk spel. Maar een leuk spel is vaak toch wel daar waar je leger nog wel een deuk in een pak boter kan slaan ipv elkaar in de weg lopen.

En ik wens je een waardige WAAAGH toe  ;)

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: februari 17, 2010, 10:39:22 pm »

Ahh dankjewel voor je reactie. Ik had al een paar tips gekregen van Jeroen over het aantal Units, en ik was idd al van plan om minder maar grotere blokken Orcs neer te zetten. Het hoe en wat zit ik nog over na te denken, daarom heb ik nog geen nieuwe lijst gepost.

In ieder geval, bedankt voor het meedenken en ik ga opzoek naar die lijst uit de White Dwarf

leonjong

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: februari 17, 2010, 11:31:28 pm »

Graag gedaan.

Als je de lijst niet ergens op internet kan vinden, dan kan ik je nog wel helpen.

Nogmaals veel succes met je orcs&gobo's en ik volg het wel via deze topic.

Ingmarz

• Newbie
  • *
« Reactie #24 Gepost op: februari 18, 2010, 08:17:13 am »

WAAAGH!!!

Succes met je O&G's :) Ik ben het helemaal met je eens dat 1 van de leukste dingen is om een complete swarm van opperste groenheid te creeeren, maar het is ook veel werk.

Goeie tip trouwens van de gobbo's om de mutsen een andere kleur te geven, omdat jullie het ook over blauw hadden moest ik meteen aan mijn eigen unit denken dus dacht ik geef die hier even als voorbeeldje hoe dat er dan ongeveer uit komt te zien. (let niet op de geimproviseerde movement tray)

Succes verder!!!

WAAAGH!!!

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: februari 18, 2010, 08:54:08 am »

Graag gedaan.

Als je de lijst niet ergens op internet kan vinden, dan kan ik je nog wel helpen.

Nogmaals veel succes met je orcs&gobo's en ik volg het wel via deze topic.

Ja het stomme is, ik heb geloof dat nummer wel ergens liggen, maar niet goed gelezen. En aangezien ik een lading zooi opgeruimd heb de laatste maand vraag ik me af of ie niet per ongeluk met het oud papier is meegegaan. Maar ik ga vandaag na het ziekenhuis bezoek nog even kort bij de Vliegershop in Leiden langs, en dan zal ik effe kijken of ik nog een exemplaar kan vinden.

@Ingmarz, ik vind zelf je blauwe hoedjes erg leuk, maar ga toch lekker voor zwart. Ben gewoon gek op die zwarte mantels en kappen. Niet slecht trouwens die movementtray.

Kholdaimon

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: februari 18, 2010, 09:13:21 am »

Ik had hem naast mijn computer liggen dus:

Black Orc Warboss, Heavy Armour, Enchanted Shield, Shaga's Screaming Sword, Collar of Zorga, Warboss Imbad's Iron Gnasha's, Wyvern
451

Black Orc Big Boss, BSB, Heavy Armour, Mork's Spirit Totem
164

Orc Shaman, 2 Scrolls
115

Goblin Big Boss, Light Armour, Shield, Wolf, Wollopa's One Hit Wunda, Tricksy Trinket
91

29 Night Goblins, Shields, Netters, Full Command, 3 fanatics
217

24 Orc Boyz, Shields, Light Armour, Full Command
174

5 Spider Riders, Musician
71

5 Wolf Riders, Musician, Short Bows
76

17 Black Orcs, Heavy Armour, Shields, Full Command, Nogg's Banner of Butchery
301

2 Spear Chukka's with Bullies
80

1 Rock Lobber with Bully
75

10 Squig Hoppers
150

Doom Diver
80

Giant 205

Standaard Orc toernooi lijstje, behalve de BSB on foot, die zie je normaal op een Boar.

Christiaan

Breazer

• Sr. Member
« Reactie #27 Gepost op: februari 18, 2010, 10:05:27 am »

haha Christiaan dat lijstje ken ik uit de white dwarf.. ik geloof alleen zelf niet zo in de goblin hero. heb het zelf een paar keer geprobeerd maar hij komt maar zelden aan bod. en als hij aan bod komt dan slaat ie vaak niet raak..

verder is het een zeer goede lijst die ook zeer bruikbaar is.. en dan hou je nog 200 punten over voor wat meer orcs om je zwerm wat leuk mee uit te breiden (ben zelf ook echt een fan van veel orcs). en ze zijn lang zo slecht nog niet en vaak houden ze het wel een rondje uit als anvil.
mocht je ooit hulp willen BB dan kun je me altijd vragen natuurlijk

ik vind het overigens erg tof dat je meedoet als ik zo hoor hoe je tot de hobby gekomen bent. ik hoop dan ook dat het ervoor gaat zorgen dat je je heerlijk kunt ontspannen en even de narigheden kunt vergeten. veel respect voor het zolang voor je vriendin zorgen.

maar zover ziet het er netjes uit en zoals eerder gezegd kijk ik uit naar een battle....lekker bruut beuken. WAAAGH!!

Kholdaimon

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: februari 18, 2010, 10:24:51 am »

Hij vroeg om het lijstje dat in de White Dwarf stond, dat is deze. :)

De Goblin is inderdaad een beetje Hit or Miss, maar als hij Hit dan is hetgene wat hij raakt ook vaak dood tot zwaar gewond. Een Steamtank bijvoorbeeld krijgt gewoon in 1 keer 3 wonden (auto-hits, 2+ to wound) en iedereen met Steamtank ervaring weet hoe belangrijk ieder wondje is, hij kan gewoon niet zoveel meer daarna... Chariots (inclusief de Empire War Altar) zijn in 1 keer kapot. En hij kan 1 of misschien 2 wondjes veroorzaken op Lords en Dragons enzo, maar ik zou hem dan liever gebruiken voor BSB's, daar heeft hij daadwerkelijk een redelijk kans om ze in 1 beurt dood te slaan.

Ik heb persoonlijk liever meer Orc Boyz ipv the Night Goblins en meer spider riders ipv the wolf riders. En ik heb liever 2 lvl 2's met Nibbla's Itty Ring of een extra Black Orc Big Boss ipv de Scroll Caddy of een Goblin Shaman met Staff of Sneaky Stealing. Ik vind scrolls altijd een beetje flauw, ze zijn een beetje een domper voor je tegenstander. En ik vind het hele spelletje met power dice vs dispel dice spannender. :)
Nog leuker vind ik Magic Heavy O&G met een Orc lvl 4 en een Orc of Goblin lvl 2, beide bound spells en 2 Black Orc Big Bosses (1 BSB). Het is niet beter, maar Waaagh! Magic is erg tof! :)

Ik hou dit topic in de gaten. :)

Christiaan

leonjong

• Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: februari 18, 2010, 10:53:02 am »

Wat ik cool vindt / zou doen mocht ik orcs & gobo's spelen is:

Misschien een wat goedkopere warboss (dus niet op een wyvern). Daar kun je dan waarschijnlijk een extra block van kopen? Misschien wat extra artillary om er zeker van te zijn dat je die monsters van je tegenstander aan kan pakken? En misschien de giant dan ook maar laten vallen (haha), anders kun je er net zo goed een doelwit op schilderen  ;) .

Over de gobo: een beetje hit&miss, maar dat is toch juist hip? Denk aan de potentiele schade!
Dispel scrolls: Iedereen gebruikt ze om goedkoop wat magische weerstand te hebben

Dan is het idee van je leger super simpel:
1) De artillery (naar wat ik gehoord heb behorende tot de beste in de game) schiet op de monsters en de elite van je tegenstander
2) De orc / goblin horde loopt naar voren
3) WAAAGH!
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15