GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1] 2 3 4

Auteur Topic: Bas' WAAAAAAAGH!  (gelezen 19749 keer)

starwars

• Hero Member
Bas' WAAAAAAAGH!
« Gepost op: februari 18, 2010, 02:46:02 pm »

De titel gaat nog veranderen als ik wat meer over de fluff heb gelezen en nagedacht, maar for now moet t maar even zo.

Voor deze Tale of X Gamers ga ik dus een Beastmen leger beginnen. Ik heb voor dit leger gekozen omdat het enorm anders is dan het leger waar ik normaal mee speel, namelijk Chaos Dwarfs. Nu moet ik dus ineens over Psychology na gaan denken en kan ik gaan manouvreren enzo.

Mijn eerste idee was om een basis van flinke blokken te maken. 2x 20 Gors, 20 Bestigors, BSB erin e.d., maar het lijkt me ook erg leuk om veel Minotaurs in te zetten. Ik heb het armybook alleen nog niet binnen (slome Maelstrom..) dus over de armylist ben ik nog niet helemaal uit. Heb al wel een stapeltje Gors gekocht, dus ik kan in principe al een unit in elkaar gaan zetten. Daarnaast wil ik zeker die gekke Rare choice monsters in gaan zetten, maar ook daarvan weet ik de regels nog niet helemaal, dus weet nog niet welke het dan gaat worden.

Qua look zat ik te denken aan echte plunderaars. Beastmen die dus Empire schilden in hun armour verwerken, en banners hebben gestolen. Ik wil de huid en de vacht ook aardig donker houden, dus hierdoor zal er toch nog wat kleur in het leger komt. Ook voor de chariots wil ik 'looted' modellen gebruiken, en misschien als Razorgor chariot een halve Steamtank ofzo. Verder heb ik nog genoeg bits om er hopelijk wat leuks van te maken. Voor de bases wil ik eigenlijk een herfststijl aanhouden, maar ik kan nergens van die kleine blaadjes vinden.. dus iemand nog een idee waar die te koop zijn?

Maar voor nu is het wachten op het armybook, om te bedenken wat mijn eerste modellen worden. Waarschijnlijk wordt het iets als een Beastlord, een unitje Gors, een unitje Ungors en een unit Minotaurs o.i.d.
« Laatste verandering: april 11, 2010, 02:48:26 pm door starwars »

Breazer

• Sr. Member
Re: Bas' Beastherd
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2010, 03:15:07 pm »

klinkt goed hier... hopelijk kunnen we samen een flinke incursion houden tegen het empire gespuis dat ons land heeft gestolen :p

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2010, 03:17:01 pm »

Klinkt goed! Had zelf begrepen dat de Razorgor heel erg goed is, maarja de vraag is natuurlijk of je kan leven met het model :).
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2010, 03:27:47 pm »

klinkt goed hier... hopelijk kunnen we samen een flinke incursion houden tegen het empire gespuis dat ons land heeft gestolen :p
Dus een fluffbattle van 2x empire tegen 2x beastmen? Ik zie dat zitten :D
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2010, 03:30:15 pm »

En dat uitvechten op de grens van Athel Loren, waar blijkbaar ook de Orcs verdwaald zijn...
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2010, 03:31:14 pm »

*Gaat nu iets heel lelijks doen*

Of de Orcs en Athel loren spelen op de tafel ernaast :P
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2010, 03:39:50 pm »

Mijn Orcs springen gewoon van tafel naar tafel :). We gaan toch gewoon een keer een potje met z'n 8 doen? Lekker 24 uur lang ofzo.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2010, 03:42:19 pm »

Uhm... Ik hoorde de bomen fluisteren dat ze Athel Loren tot aan de kust van The Empire willen laten groeien. De Wood Elves helpen ze wel een handje, die Empire mannetjes hakken toch altijd maar bomen om...
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #8 Gepost op: februari 18, 2010, 03:44:32 pm »

24 uur lang, op de ducosim?

Maareh, misschien moeten we voor het speel en toernooi gebeuren even een topic apart doen, en deze topics schoon houden.

starwars

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2010, 11:04:04 pm »

Ik heb afgelopen weekend eindelijk m'n armybook in de bus gekregen, dus ik ben lekker legers aan t bouwen. Deze maand zal ik een kleine basis voor m'n leger in elkaar gaan zetten, in de vorm van 3x 5 Ungor Raiders met een toeter, een Wargor en een Spawn. De fluff daarbij en misschien een armylijstje zullen later deze week volgen.

starwars

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: maart 06, 2010, 09:41:16 pm »

Nou, de eerste echte update van mijn ToXG avontuur!

Om te beginnen zal ik even vertellen waarom ik nu met Beastmen ga spelen. Zoals ik al had gezegd spelen ze volgens mij enorm anders dan mijn Chaos Dwarfs. Chaos Dwarfs zijn georganiseerd in blokken, en met Beastmen kun je allerlei gekke monsters en streken uithalen.

Een aantal jaar geleden had ik ook al geprobeerd om een (Nurgle themed)Beastmen leger te beginnen, maar daar was niet veel van terecht gekomen. Ik heb toen een Beastherd en een aantal Minotaurs afgeschilderd, maar het enige model dat ik er nu nog van over heb is deze Ungor:

In de hoop dat ik deze keer wel een echt leger afkrijg, gooi ik het daarom deze keer waarschijnlijk op een monster heavy leger. Minotaurs komen er zeker in, en ik ben al plannen aan t smeden voor een Gorghon of Cygor. Maar de core choices moeten natuurlijk ook gevuld worden, vandaar dat ik de eerste maand begin met een lading Ungor. Hierna komt dan wel het leukere werk in de vorm van een unitje Minotaurs. Dit is hetgene wat ik deze maand af hoop te krijgen:

Drie keer vijf Ungor Raiders met een toeter, een Wargor en een Spawn. De Ungor zijn de standaard poppetjes, met hier en daar een Empire boogje omdat het toch plunderaars zijn, en een paar oude metalen popjes zodat ze er lekker weak uit zien. Verder zie je op de foto ook nog een hele hoop buideltjes en pijlenkokers die de Ungors nog moeten krijgen. De Wargor is een Mordheim Gor, die uiteindelijk waarschijnlijk ook als unit champion in een unit Gors belandt. Dit zal ook het centrale figuur van m'n fluff worden, dus dat wordt allemaal snel duidelijk. Ten slotte is er nog de Spawn, die zelfs al geschilderd is!

Ik wilde dat dit echt een kronkelende massa werd, een hoopje uit elkaar gespat mens. Hopelijk is dus wel duidelijk dat het de resten zijn van een Chaos Marauder ofzo die enorm is opgezwollen en waar allemaal mutaties uit zijn gespat. Hij beweegt zich voort met vier spinnenpoten, en voor de rest zijn er nog wat random tentakels en ogen die uit hem komen. Qua schilderen wilde ik het contrast maken tussen de mutaties en de originele pop, dus vandaar de lichte huid en de donkere mutaties. De base is alleen nog niet helemaal af.

Next update: fluff of misschien een test-Ungor..
« Laatste verandering: maart 06, 2010, 09:43:58 pm door starwars »

Breazer

• Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: maart 07, 2010, 04:33:29 pm »

ah cool je hebt de mordheim ungors zie ik...of zijn dat gewoon hele oude...?
in elk geval begint het hier ook een beetje te komen en dat is mooi!

THE_BART_ZWART

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: maart 07, 2010, 05:12:19 pm »

dat is geen oude ungor, iig, de bovenste niet. Dat is Gert! geweldig.
die metalen zijn wel de oude

Bestaan de filmpjes nog? voor de nieuwe(re) garde?
BLERGH!

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #13 Gepost op: maart 07, 2010, 05:59:55 pm »

Haha, dat ding is echt cool :D

Breazer

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: maart 08, 2010, 05:08:29 pm »

dat bedoelde ik...de metalen...
want dat geeft weln erg toffe variatie namelijk
Pagina's: [1] 2 3 4