GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14

Auteur Topic: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 29 december]  (gelezen 38658 keer)

Gunbird

• Hero Member
Re: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 6 JULI]
« Reactie #165 Gepost op: juli 06, 2017, 09:03:09 am »

Scratchbuilden, daar houd ik van. Kun je alleen beter niet de 2 gelijke benen tegenover elkaar zetten zoals bij een echte cruciform mount? (Sorry, OCD)

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #166 Gepost op: juli 06, 2017, 11:24:02 am »

* Googled op Cruciform mount *

Wellicht had ik even wat voor-onderzoek moeten doen naar bestaande versies. Ik had me nu eigenlijk ingebeeld dat de lange poten de 'achterzijde' vormen tegen terugslag, en de korte poten de 'voorzijde' vormen waar dit minder nodig is.

Een beetje als onderstaande afbeelding die ik snel heb gemaakt ter illustratie. Het zwarte is het onderstel en het grijze is het kanon met platform.

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #167 Gepost op: juli 06, 2017, 11:56:55 am »

Dat is dus idd niet hoe ze werken. De 'langere' armen zijn de vaste armen, waarop de wielen en dergelijke worden bevestigd voor transport. De 'korte' armen klappen dan omhoog. Vaak ze de armen ook ongeveer evenlang.

« Laatste verandering: juli 06, 2017, 11:58:41 am door Arathorn »

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #168 Gepost op: juli 06, 2017, 12:13:49 pm »

Oeps. Laten we het dan maar houden op een semi-futuristische sci-fi fantasy uitvoering?  :-X Ik ben iets te ver in het proces om de armen nog te herpositioneren, alles zit al helemaal in elkaar verlijmd en gegreenstuffed.

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #169 Gepost op: juli 11, 2017, 09:08:33 am »

En hij is helemaal af! Nu in de basecoat en daarna painten.  ;D Ben erg blij met het resultaat. Ik heb in het midden een sokkeltje gebouwd waarop ik hem kan vastklikken met magneten wat makkelijk is voor transport. Op deze manier blijft de bovenzijde ook roteerbaar, wat extra cool is.  :)

Arathorn

• Hero Member
Re: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 11 JULI]
« Reactie #170 Gepost op: juli 11, 2017, 01:20:00 pm »

Heel erg vet! :o

Bassvdh

• Hero Member
Re: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 11 JULI]
« Reactie #171 Gepost op: juli 21, 2017, 08:58:17 am »

Na een drukke periode op werk weer wat tijd gevonden om de afgelopen dagen te verven. De Earthshaker Battery heeft nu een likje verf gekregen. Nog wat details afmaken en dan crew bouwen / verven.

Ondertussen ook begonnen aan mijn Rapier Laser Destroyer + crew en een Cyclops Demolition vehicle. Daarnaast mijn tanks even opgepoetst, wat oude moldlines/schade bewerkt en alles opnieuw in de basecoat gezet. Daarna even met airbrush eroverheen gegaan en nu beginnen met de details terugbrengen zodat alles in het nieuwe schema komt! (Zie Wyvern op pagina 10)

Sir Jaigo

• Hero Member
Re: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 21 JULI]
« Reactie #172 Gepost op: juli 21, 2017, 01:35:17 pm »

Flink project.

Maar wordt erg mooi.

Binnenkort maar weer eens spelen dan?!

Bassvdh

• Hero Member
Re: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 11 OKTOBER]
« Reactie #173 Gepost op: oktober 11, 2017, 08:10:36 am »

Na 3 maanden bezig geweest te zijn met een andere hobby, heeft de nieuwe codex voor Astra Militarum me weer een beetje wakker geschud. Voor het eerst in tijden gister avond weer eens wat geschilderd!  ;D

Er moet nog veel aan gedaan worden, maar ik heb een beginnetje gemaakt aan m'n Rapier Laser Destroyer en Cyclops.

Bassvdh

• Hero Member
Re: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 11 oktober]
« Reactie #174 Gepost op: oktober 12, 2017, 07:15:19 am »

Okay, nog een kleine update dan. De Cyclops is af!  ::)

Bassvdh

• Hero Member
Re: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 16 oktober]
« Reactie #175 Gepost op: oktober 16, 2017, 08:16:24 am »

Dit weekend kon ik het ook niet laten om even kort aan de slag te gaan. Ik heb een begin gemaakt aan mijn zelf geconverte Scions en ik heb de Laser Destroyer en Cyclops afgemaakt.

De Therox Stormtroopers zijn een elite regiment infanteristen die zijn uitgerust voor een snelle en medogeloze aanval op de voorlinies van de vijand. Ze zijn in tegenstelling tot normale infanteristen met rood gekleurde Dragon-pattern Lasguns bewapend met een speciale gemodificeerde versie.

De geel gekleurde Phoenix-pattern ‘hot-shot’ Lasgun is voorzien van een optisch vizier welke de zwakke plek van vijanden kan identificeren. Door de verbeterde discharge-generatie en de ingekorte loop hebben deze wapens minder bereik maar een veel krachtigere laser.

Overige wapens van de Stormtrooper regimenten (zoals chainswords, Plasma guns, etc.) worden tevens gebraficeerd in een gele afwerking, maar zijn identiek aan de reguliere variant. De gele afwerking wordt gebruikt om het moraal van Stormtroopers te verhogen, omdat ze denken dat deze wapens superieur zijn ten opzichte van normale wapens.

Ingold

• Full Member
« Reactie #176 Gepost op: oktober 17, 2017, 10:13:48 pm »

Flinke update Bas! Je stormtroopers zien er tof uit. Ga je ook andere Squad markings geven? Moet zeggen dat de mosterdkleurige wapens in mijn ogen beter passen bij je leger dan de rode kleuren. Dus goed gekozen!

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #177 Gepost op: oktober 18, 2017, 09:50:09 am »

Thanks Ingold! Ik ben zelf ook erg blij met het geel. De gewone troepen zullen nog wel gewoon hun rode wapens houden, ben zelf nog steeds blij het het grimdark-rood.  :P

In tegenstelling tot de normale troepen (witte shoulderpad met verticale zwarte strepen) zullen de squad markings van de Scions op zwarte shouderpads zijn met horizontale strepen. Ik zit nog te twijfelen welke kleur, in eerste instantie wilde ik deze ook geel doen maar dan valt het teveel weg door de gele wapens denk ik. Ik vermoed dat ik de strepen wit ga doen.

Bassvdh

• Hero Member
Re: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 24 oktober]
« Reactie #178 Gepost op: oktober 24, 2017, 10:13:15 am »

En gister avond weer een klein beetje werk kunnen verrichten! Ik ben begonnen aan de repaint van m'n Sentinels, welke nu een rode kleur krijgen in lijn met de rest van de veranderingen in het leger. Ik vind Mephiston Red een mooi warme kleur die het koude grijs wat breekt.

Daarnaast nieuwe squadmarkings gemaakt voor mijn Infantry squads. Ik heb voor een wat simpeler en effectiever logo gekozen. Gewoon verticale strepen waarbij het aantal strepen de squad identificeert. Nog wat laatste toevoegingen en correcties en dan zijn deze twee squads eindelijk helemaal af!

En toen vond deze dame dat het tijd was voor wat anders.  :P

Bassvdh

• Hero Member
Re: [Blog] Astra Militarum Therox 93rd [UPDATE 24 oktober]
« Reactie #179 Gepost op: oktober 25, 2017, 08:16:18 am »

En nog maar een kleine update... Deze rakkers zijn ook bijna klaar! Alleen nog even de bases maken. Toch best goed gelukt aangezien er nog een dikke laag verf onder zit van de vorige paint job. ;D Het enigste wat ik niet opnieuw geverfd heb zijn de bestuurders.

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14