GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: [Blog] Army of Dorramar [Update 5 februari]  (gelezen 5595 keer)

Bassvdh

• Hero Member
[Blog] Army of Dorramar [Update 5 februari]
« Gepost op: januari 08, 2018, 08:46:47 am »

Na een pauze van zo'n tien jaar dan toch besloten om weer te beginnen met LotR/Hobbit/Middle-Earth Strategy Battlegame. De modellen en het spel bleven mij altijd aanspreken en nu begonnen mijn handen dusdanig te jeuken dat ik het niet meer kon laten.

Vlak voordat ik stopte met het spel had ik plannen om een Easterling leger te beginnen. Na nog een paar keer rustig door de webstore te bladeren om te kijken welke modellen ik tof vind, heb ik besloten om mijn oude plannen met enige vertraging dan toch door te zetten.

Zo begon ik gisteren met de eerste sprues die ik binnen had gekregen! Het gewone voet volk.

Omdat ik toch ook graag wat kleine conversions doe heb ik tevens twee boogschutters een pijl gegeven. Het blijft een raar gezicht als ze hun boog aanspannen zonder pijl er in. Dit heb ik simpelweg gedaan met een stukje paperclip en de veren van een pijl uit de koker.

Ik wil met greenstuf nog een klein puntje er op maken zodat ze overeenkomen met de pijlen die de andere Easterlings vast hebben. Tevens ben ik nog van plan om pezen toe te voegen aan de boog, zodra deze geschilderd is. Ik ben alleen mijn 0,5 mm boortje kwijt, dus ik moet nog even een nieuwe scoren ergens. Ach ja, ik moet toch alles nog schilderen.  :P

Ook heb ik FireForge Halberds besteld om mijn manschappen speren te geven. Ik heb maar besloten om de (ookal zijn ze heel mooi...) standaard speren te dumpen, zodat ik makkelijker de zwaardvechters kan converten. Ik wil namelijk wel één lijn hebben in de wapens, dus niet gemixed. Past ook niet bij de Easterlings als ik wapens ga mixen aangezien het een goed georganiseerd leger is. Ik heb de troepen die speren krijgen al wel voorbereid zodat ik er mee verder kan, alleen de speren ontbreken dus nog.  ::)

En toen, na 6 uur lang bouwen en moldlines verwijderen was de eerste batch klaar voor primer! Ik heb besloten om het mezelf makkelijk te houden door de pijlenkokers los te houden. Om te zorgen dat ik ze alsnog makkelijk met een drupje plasticlijm kan bevestigen na het painten heb ik een stukje van de rug afgeplakt. Ik heb gekozen voor een spraycan basecoat van Retributour Armour, omdat het grootste gedeelte van de pop toch goud is en dit vaak een lastige kleur is om mooi egaal en dun aan te brengen.

Ondertussen was het al avond geworden, de tijd vliegt als je lekker bezig bent... Dus ik heb besloten om nog even snel één pop te doen als test voor het kleurenschema. Ik wilde toch nog even zien of de door mij gekozen kleuren mooi matchen als het eenmaal samen gebracht is. Over het resultaat was ik zeer tevreden! Er moeten uiteraard nog wel highglights toegevoegd worden alsook enkele andere details. Ik wil bijvoorbeeld de bolletjes op het pantser en schild nog als mooi felgroene smaragden schilderen voor wat meer kleur contrast. Ook wil ik het houten deel van het schild nog van een houtnerf voorzien.

Tot slot heb ik alvast de pijlenkokers geschilderd en toen vond ik het welletjes voor één dag. De veren moeten nog een witte drybrush krijgen en de kokers wil ik nog een highlight geven.

Komende week lekker verder schilderen aan de infanterie. Bovendien komt er ook nog een Nazgûl op Fell Beast binnen en een doosje Kataphrakts deze week, dus kan ik lekker bouwen! Ik wil de Fell Beast en de paarden met de Airbrush gaan proberen, dus dat wordt een primeur voor mij aangezien ik dat nog nooit ondernomen heb...

To be continued!

Wicked Dwarf

• Hero Member
Re: [Blog] Easterlings of Rhûn
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2018, 09:32:17 am »

Ik vind je halberd/piek/speer idee erg vet moet ik zeggen! Netjes dat je alles aanpakt. Geldt ook voor de pijlen, ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat met pezen erbij.
Wat ga je doen met het pantser, als in schaduw? "Simpele" wash/shade?
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2018, 10:15:19 am »

Thanks! Ik wilde inderdaad wel alternatieve pieken om converten makkelijker te maken maar wilde wel een mooie gedetailleerde versie behouden. Na lang zoeken viel mijn oog uiteindelijk op deze.  :D

Het pantser heeft nu al een bruine wash voor de schaduw. Misschien dat ik er nog een tweede wash overheen gooi voor wat meer effect. Ook wil ik waarschijnlijk nog een highlight met dezelfde kleur goud doen en daarna een edge highlight met dezelfde kleur goud gemengd met zilver. Even testen wat het mooiste wordt!

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2018, 11:04:15 am »

Even voor je verder gaat, je pijlen zitten aan de verkeerde kant van de boog ;)

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2018, 11:12:09 am »

Even voor je verder gaat, je pijlen zitten aan de verkeerde kant van de boog ;)

Damn, goede tip.  :-X

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2018, 12:54:42 pm »

Mooi kleurenpatroon, ben zelf ook fan van ‘simpele’ kleuren schema’s. Ben benieuwd hoe je houtnerven gaat doen. Kleine krasjes maken met je hobby knife?

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: januari 08, 2018, 01:34:44 pm »

Thanks! Ik wil eerst proberen om het gewoon te painten met dunne donkere lijnen en daarmee de houtnerf te immiteren. 

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #7 Gepost op: januari 08, 2018, 07:33:26 pm »

Zoals ik eerder zei; goed bezig!
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #8 Gepost op: januari 09, 2018, 10:28:02 am »

Ziet er vet uit! :D

Inderdaad ook een stuk beter met echte pijlen op de boog. :)

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: januari 10, 2018, 12:35:43 pm »

Weer wat verder gewerkt een de manschappen!

Met dank aan Arathorn nog even de pijlen correct op de bogen gelegd (:-[) en ook meteen verder afgewerkt met een punt. Ze komen nu iets minder mooi uit bij de hand, maar ik hoop dat het minder opvalt zodra ik ook de pezen er aan maak. Tevens zijn eindelijk mijn 0,3 tot 1,0 mm boortjes binnen en heb een testje gedaan om de pezen op de boog te krijgen. Dit is met enorm veel gepriegel gelukt, maar heb er nog geen foto van gemaakt. Bovendien heb ik alleen zwart draad liggen thuis, want ik heb niet zo veel witte kleding... Van de week ergens even wit draad scoren dus wat ik geel/bruin kan verven!

Tevens zijn de FireForge pikes(/halberds) binnen! Ik moet zeggen dat ze van zeer hoge kwaliteit zijn, erg nette casts en zeer dunne of zelfs helemaal geen moldlines. Deze sprues liggen qua kwaliteit echt op één lijn met de recente plastics van GW. Uiteraard ben ik meteen aan de slag gegaan en heb ik de poppen van hun nieuwe wapens verzien. Als ik er heel objectief naar kijk zijn de schachten eigenlijk een tikkie te dik voor LOTR-scale, maar ik lig er niet wakker van want ze zien er prachtig uit!

Tot slot nog even het testmodel afgemaakt. Ben er zeer tevreden over. Alleen de highlights moeten nog en ook de base wordt nog anders. Ik had per ongeluk Agrellan Badlands meegenomen i.p.v. Agrellan Earth... Deze laatste is nu in ieder geval onderweg samen met Amdur en een Warpriest.  ;D De kleur van de base ben ik verder tevreden over, alleen de rand is nog een slag te donker daar ga ik een lichtere bruin voor gebruiken.

De houtnerfen op het schild zijn verder ook zoals ik ze voor ogen had en voor de kleur afwisseling uiteindelijk gekozen voor saffieren/lapis lazuli in plaats van smaragden. Maar dit had vooral te maken met het feit dat ik weinig groene kleuren heb...  ::)

De huidige stand van zaken:

Arathorn

• Hero Member
Re: [Blog] Easterlings of Rhûn [Update 10 januari]
« Reactie #10 Gepost op: januari 10, 2018, 01:47:22 pm »

Ziet er goed uit! Wel weer jammer dat je me Arabog noemt ;)

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: januari 10, 2018, 01:56:35 pm »

Ziet er goed uit! Wel weer jammer dat je me Arabog noemt ;)

Darn.  >:(

Even aangepast, nogmaals dank voor de feedback.  ;D

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #12 Gepost op: januari 10, 2018, 02:51:00 pm »

Met dank aan Arathorn nog even de pijlen correct op de bogen gelegd (:-[) en

Ehm... op die foto van vandaag liggen ze toch echt verkeerd. Een pijl zit altijd aan de binnenkant van de boog.

Bij de oude bogen laat je hem namelijk op je duim rusten.

Op die foto van 8 januari zijn ze dus correct.

« Laatste verandering: januari 10, 2018, 02:54:10 pm door Inquisitor Constantine »
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: januari 10, 2018, 03:04:39 pm »

Dan zijn de officiële casts van GW ook verkeerd, want de modellen die een pijl aanleggen hebben ze ook links van de boog liggen.

Zie voorbeeld hier.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: januari 10, 2018, 04:36:42 pm »

Bedankt voor het noemen van mijn naam ergens. lol

De zuiderlingen op de foto hebben inderdaad andere techniek als de easterlingen. Maar volgens mij hebben de meeste modelen in de lotr range nergens de pijlen echt op model zitten en zijn de easterling een uitzondering. Pezen hebben volgens mij geen enkel model.

Wel apart om ze eerste goud achtig te spuiten en dan te kleuren. al is inderdaad meeste pantser allemaal die kleur.

Pagina's: [1] 2 3