GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Het bestuur van Gaming & Warfare Hobby wenst u een spelrijk 2018!

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]

Auteur Topic: Frostgrave  (gelezen 12823 keer)

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: Frostgrave
« Reactie #75 Gepost op: mei 31, 2018, 02:28:16 pm »

Benieuwd wat die tweede gaat worden, erg leuk concept in ieder geval.

Heb zelf sinds een verhuizing even terug niet meer gespeeld, maar desalniettemin schaf ik ze waarschijnlijk wel een keer aan - het is vrij beperkte uitgave, boekjes zijn altijd mooi ge├»llustreerd en het is leuk om te zien wat voor idee├źn er weer bijgekomen zijn. Verder hoeft het niets te kosten, wellicht wat extra beestjes als er toevallig leuke sculpts bijzitten. Vind het een leuk spelletje, en het is dermate simpel dat ik het me zelf over 10 jaar ook nog uit de kast zie trekken, paar willekeurige figuurtjes bijeen schraap en zo iemand een demo kan geven. En dan schaadt het niet nog wat extra scenario's en dergelijke te hebben.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #76 Gepost op: mei 31, 2018, 04:25:59 pm »

Ik vind de prijs van de supplementen tot nu toe erg gevaarlijk; niet al te duur, zodat het voor mij o zo verleidelijk is om ze te kopen. Enkel de Liche Lord heb ik niet. Wat ook scheelt is dat ik verder voor Frostgrave niet zoveel hoef te kopen, ik kan voldoende putten uit mijn bestaande collectie. Al is het ook op het vlak van de miniaturen zo verleidelijk om de Purperen Draak binnen te stappen en het rek van Reaper door te zoeken... Ik kom toch regelmatig weer met een interessante mini thuis ;D
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #77 Gepost op: mei 31, 2018, 05:29:33 pm »

Ik heb ooit het regelboek gekocht, de eerste, is die nog relevant?

Heb het spel nog nooit gespeeld, ondanks dat het me best leuk lijkt. Volgens mij zijn er niet echt spelers in Noord Brabant.

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #78 Gepost op: mei 31, 2018, 09:03:58 pm »

Citaat
Ik kom toch regelmatig weer met een interessante mini thuis ;D

Zolang ge die maar schildert.

Sorry.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #79 Gepost op: juni 01, 2018, 02:57:43 pm »

Enkel de Liche Lord heb ik niet.
Het zal vast niet helpen dit te zeggen, maar dat is eigenlijk m'n favoriete boek - reeks scenario's om als doorlopend verhaal achter elkaar te spelen, met een epische finale. En voor de grote slechterik uit de titel zijn aardig wat leuke figuurtjes beschikbaar...

Wat ook scheelt is dat ik verder voor Frostgrave niet zoveel hoef te kopen, ik kan voldoende putten uit mijn bestaande collectie. Al is het ook op het vlak van de miniaturen zo verleidelijk om de Purperen Draak binnen te stappen en het rek van Reaper door te zoeken... Ik kom toch regelmatig weer met een interessante mini thuis ;D
Herkenning alom! Al is het vaak ook een goede motivatie om een selectie vrij willekeurige figuurtjes die al jaren in de la liggen, eens van verf te voorzien. Plots is het nuttig even twee geesten, een boze kikker en een wild zwijn te hebben.

Ik heb ooit het regelboek gekocht, de eerste, is die nog relevant?
Jep, het standaard regelboek is nog steeds de meest recente. De supplements kunnen onderdelen vervangen (een andere lijst met enge beesten om tegen te komen die beter bij de setting van het supplement passen, maar ook andere toevoegingen die indien gewenst voor elk spelletje kunnen gelden), maar de basisregels zijn hetzelfde, en met alleen dat boek kan je zo een serie potjes spelen.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #80 Gepost op: juni 03, 2018, 10:08:36 am »

@Aerendar: Dat houd ik me ook steeds voor, de praktijk is weerbarstiger ;D Maar in totaal neemt het aantal geschilderde miniaturen wel toe! Dat is uiteindelijk het belangrijkste.

@Woudschim: als je het leuk vind, dan zou je Dark Alchemy kunnen proberen. De pdf kost meen ik 3-4 euro en je kunt alle drie scenarios zowel alleen als met twee man spelen (dus ook prima als je later toch een speler erbij hebt). Het is een erg leuke minicampaign en een prima kennismaking met het spel!

Sinds afgelopen donderdag zijn we dus weer van start. Geweldig om weer te spelen met tovenaars op level 0, wat kun je dan ineens weinig! ;D Je moet weer erg alert zijn, zelfs als er enkel 2 giant rats rondlopen. Het eerste potje ging het al bijna mis. Malebolgia werd bijna verzwolgen door een alchemical monstrosity, terwijl mijn mannen bijna ten onder gingen aan een horde ratten. Uiteindelijk kwam het in beide gevallen goed en konden we zonder echte schade door naar de tweede dungeon. Deze verliep geheel anders, elke burning skeleton werd vlot geveld door zwaard, pijl of toverspreuk. Nu op naar de derde en afsluitende dungeon.

Enkele foto's van de dungeons voordat we los gingen (geen ingame foto's, daarvoor nam het spel me teveel in beslag :D):

Dungeon 1

Dungeon 2

"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #81 Gepost op: juni 03, 2018, 01:09:14 pm »

Wat is dat voor fijne dungeon?

@Raz: ik koop al heel lang heel weinig.....
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #82 Gepost op: juni 03, 2018, 02:57:08 pm »

Het zijn twee sets (basis en uitbreiding met meer hoogte) van Terraclips: http://www.worldworksgames.com/store/index.php?view=catalog&system_id=2. Ideaal voor het bouwen van een dungeon. Ik heb het net weer uit elkaar gehaald en opgeruimd, het past in een grotere schoendoos, dus ook in dat opzicht erg prettig. De sets die ik heb staan niet meer in de webshop, maar de sewers of Malifaux ziet er ook erg handig uit voor dit doel.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #83 Gepost op: juni 05, 2018, 10:04:27 pm »

Vanavond begonnen om mijn knutsel- en schilderwerk te fotograferen, als eerste mijn High Elf warband:

Voor meer zie: http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=23493.0.

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]