GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Het bestuur van Gaming & Warfare Hobby wenst u een spelrijk 2018!

Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: The Hobbit: The desolation of Smaug  (gelezen 8441 keer)

Krewl

• Mod 40k & Computer zaken.
  • Administrator
  • Hero Member
  • Say hello to my boomstick!
Re: The Hobbit: The desolation of Smaug
« Reactie #30 Gepost op: januari 07, 2014, 03:52:16 pm »

Ook hier en beetje laat, zondag avond in IMAX geweest (de enige plek waar ik 3D meerwaarde vind hebben).

Ik vond het echt een film die, ondanks het werk van Jackson om dat juist wel te doen, niet met LotR vergeleken moet worden. Het boek staat ook niet in verhouding tot LotR in toon, target audience, complexiteit en diepgang, om de films dan ook dezelfde "gravitas" mee te willen geven verbuigt de film eigenlijk een beetje naar wat hij net niet kan zijn, ondanks het extra materiaal uit de andere werken van Tolkien.

Wat ik wel goed vind werken is dat Gandalf door die extra stukken meer een reden heeft om weg te zijn als de dwergen het spannend moeten hebben.
Hij is zoals altijd aan het werken om Sauron dwars te zitten, als je dan gaat kijken of de 9 uit hun graf zijn opgestaan heb je een reden om er vandoor te zijn. (Zo jammer als de dwergen telkens als ze in de problemen komen er uit getoverd worden he ;) ).

Dat gezegd hebbende, iets minder roalercoasterride achter elkaar mag wel even. Deze film is qua tempo meer Fast & Furious, juist LotR had van die sterke ingetogen momenten (Voor de Slag bij helmsdiepte, mijn persoonlijke favoriet.... Koning die zijn harnas aangegespt krijgt, kippevel ook na de 15e keer kijken, en zelfs nu ik er aan terug denk..). Maar denk ook aan de het uitrijden van Faramir uit Gondor, of de Lothorien stuken. Dat contrast mis je een beetje.

Persoonlijk ben ik ook meer fan van de wat serieuze toon, Gimli de comedy relief hoefde niet, idem met de UberLegolas circus act. (Maar dat was dus in LotR al niet helemaal mijn smaak...) Deze film was wat dat betreft duidelijk meer verwant aan zijn kinderboek oorsprong, maar dan net zo dat je het idee kreeg dat hij niet helemaal wist of hij nu in de epische LotR hoek wilde gaan staan of meer in de oppervlakkige fun ride.

Ik vond het wel zeker een goeie film en een die ik de moeite waard vond voor de Bios, vooral de uitvoering van Smaug was erg goed. (Stem is ook die acteur uit sherlock en star trek twee met die superdiepe stem. Goeie keuze..). Ik was als de dood voor een slechte Smaug na een van die eerste trailers, daar hebben ze gelukkig nog even aan gesleuteld.

En dan hoe veel mensen er over Thauriel en Killi vallen, maar ik hoor nergens iets over een ijzeren/stalen kruiwagen in gesmolten goud met je vingers 5 cm boven de oppervlakte... Zal wel mijn Beta achtergrond zijn, dat dat me meer stoorde. (Koning vingerloos Oakenshield is ook weer wat crue natuurlijk... ;) )

Al met al beter dan deel 1 door wat meer afwisseling in de soort actie, zeker vermakelijk. Ik zou zeggen ergens tussen 8 en 7 punten uit tien.

(Beorn was toch niet de laatste van zijn soort in de Hobbit? Is dat even extra zielig maken?)
In the grim dark future of the 41st millennium, even the nuns walk around with flamethrowers and pistols that shoot miniature rockets.

40K. PURE! DISTILLED! MANLINESS!

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #31 Gepost op: januari 08, 2014, 10:52:10 am »

Ik ben gisteren voor de 2e keer geweest. Meer rust genomen om de boel eens goed te bekijken en ondanks de welbekende punten van kritiek kan ik nu wel zeggen dat het toch wel een rete-mooie film is.
Vooral Smaug!
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 13
D: 3
L: 10

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: januari 08, 2014, 11:12:24 am »

En dan hoe veel mensen er over Thauriel en Killi vallen, maar ik hoor nergens iets over een ijzeren/stalen kruiwagen in gesmolten goud met je vingers 5 cm boven de oppervlakte... Zal wel mijn Beta achtergrond zijn, dat dat me meer stoorde. (Koning vingerloos Oakenshield is ook weer wat crue natuurlijk... ;) )

Dat vond ik persoonlijk ook meer storend dan Tauriël en Kili ;).
''Leaver dea as slaef''

Krewl

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #33 Gepost op: januari 08, 2014, 04:25:57 pm »

Ja ere wie ere toekomt, Smaug was een hele mooie en heerlijke draak. Arrogant tot en met, deed me wat denken aan een kat in zijn arrogantie. (Maar duidelijk niet de slimste.)

Overigens leuk dat ook werd aangestipt met Tauriel dat de boselfen van "mindere" soort zijn en dat Legolas dus nooit met haar een relatie zou mogen hebben van zijn vader.
In the grim dark future of the 41st millennium, even the nuns walk around with flamethrowers and pistols that shoot miniature rockets.

henerius

• Jr. Member
  • **
« Reactie #34 Gepost op: januari 09, 2014, 02:12:25 am »

ik hoor nergens iets over een ijzeren/stalen kruiwagen in gesmolten goud met je vingers 5 cm boven de oppervlakte... Zal wel mijn Beta achtergrond zijn, dat dat me meer stoorde. (Koning vingerloos Oakenshield is ook weer wat crue natuurlijk... ;) )

Dat vond ik persoonlijk ook meer storend dan Tauriël en Kili ;).

Wat stoort jullie daar dan precies aan? Ik ben ook naar deze film geweest en ik vond die scene ook opmerkelijk, maar storend is dan weer een heel ander verhaal.

Waar bij LOTR al eens een scheve schaats werd gereden komen er hier gewoon dingen bij die (helemaal) niets met het boek te maken hebben. Dat maakt deze film niet goed of slecht, maar slechts vermakelijk net als een james bond of een fast and furious film.  Als je met die instelling naar deze film kijkt, komt zo'n walt-disney-pretpark-scene helemaal niet storend over.  Zelfs Tauriël en Kili zijn niet storend, want tenslotte willen we de film aan meer mensen dan alleen LOTR en Hobbit fans laten zien. ;)

--- next episode... battle of five armies... Daar heb ik zin in  8)

Krewl

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: januari 09, 2014, 01:02:50 pm »

Het storende is dit:
Goud smelt bij een grove 1060 graden celcius. Die kruiwagen smelt dus niet omdat we even aannemen dat die van staal is (1500 graden oid), maar dat goud is minimaal 1060 graden. Heb je wel eens je theelepel gepakt in een vers kopje thee van (bijna) kokend water (dus maximaal 100 graden)?
Staal/ijzer is dus heel goed in het doorgeven van de hitte van die gesmolten massa. (Ter vergelijking, een volledig laaiende brand in een huis o.i.d. is ook zo'n beetje 1000 a 1200 graden op zijn heetst. )

Dus kort gezegd zit die dwerg probleemloos in een laaiend inferno zo vlak boven de hitte van het metaal aan een stuk geleidend metaal, in lucht die letterlijk meer dan kokend heet zou moeten zijn. Hij zou dus echt aan alle kanten gebakken moeten zijn...

Op de een of andere manier stoort dat me omdat het niet binnen de "suspencion of disbelief" past. Ik heb geen enkel probleem met dingen die net zo onzinnig zijn zoals een pratende vliengende draak of een 3000 jaar oude tovenaar ;), dat hoort bij de setting. Vuurvaste dwergen hoort niet.

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: januari 09, 2014, 01:17:42 pm »

Mooi verwoord :).
''Leaver dea as slaef''

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #37 Gepost op: januari 09, 2014, 06:28:06 pm »

Ik heb ook zin in The battle of the five armies!

Oh en dwergen zijn van asbest, Gerard.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 13
D: 3
L: 10

henerius

• Jr. Member
  • **
« Reactie #38 Gepost op: januari 10, 2014, 02:17:23 am »

Voor warhammer werd een keer een verhaaltje geschreven (white dwarf), daarin stonden dwergen in een smidse onder de grond (duh) met bijna geen verse lucht aanvoer in de smorende hitte te smeden.  De mens die ernaar keek vroeg hoe ze dat volhielden, daarop zij de meester smid:"het zijn dwergen." en vond dat hij daarmee genoeg had verklaard.

Nu moet ik overigens bekennen dat ook ik een "tik" heb bij het kijken naar films. Ik stoor me er zelf een beetje aan als ik tanks uit vliegtuigen zie komen in de film, waarvan ik weet dat het vliegtuig het niet aankan... of cougar helicopters gecamoufleerd als Hind aanvalshelicopters... HMS Argus geintroduceerd als de USS Argus..      Ik heb klaarblijkelijk dus ook een "tik"... eentje die niet beta is  ;)

Krewl

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: januari 13, 2014, 11:57:17 am »

Ieder zijn ding. ;)

Al met al vind ik het echt een leuke film, maar door het rollercoaster rennen rennen vlug vlug! effect krijgt het niet de gravitas die LotR wel had (Wat ik eerder aangaf, het mist de ingetogen stukken een beetje.).

Ik was trouwens opgelucht dat Smaug er zo cool uit zag. De erste trailer zag dat er echt uit als "Budget CGI", dus ik hield mijn hart vast :D He got better though.

Galvainn

• Full Member
« Reactie #40 Gepost op: januari 13, 2014, 01:18:08 pm »

Ik heb hem dit weekend gezien, en ik was toch enigszins teleurgesteld. Ja de film was prachtig gemaakt (vooral Smaug was erg indrukwekkend), Meerstad was fantastisch vormgegeven en de actiescenes waren erg vermakelijk.

Maar ik heb geen moment het idee gehad dat dit nou in drie films gegoten had moeten worden. Ik had vooraf (zoals zoveel denk ik) mijn twijfels over of een trilogie nou wel nodig was voor de Hobbit, maar na deel 1 was die twijfel bij mij grotendeels weggenomen. Maar in deel 2 gebeurt eigenlijk erg weinig, en de actie die er is, is er vaak bij bedacht ten opzichte van het boek.

Dat hoeft niet zo'n probleem te zijn, maar de toegevoegde elementen vond ik in deze film vaak onnodig en soms zelfs storend (het hele gedoe met Bolg en Legolas bijvoorbeeld). Nu zal dat wel gebruikt worden om de Slag van de vijf legers te kunnen verklaren (als ik me goed herinner komen sommige legers daar een beetje uit het niets opduiken), maar na deze film had ik toch echt het idee dat deel 1 en 2 prima samengevoegd hadden kunnen worden.

Al met al vond ik het zeker geen slechte film, maar ik had er meer van verwacht, en het gevoel blijft de hele tijd dat PJ de boel aan het rekken is om er maar drie films van te kunnen maken.

Maar goed, dat zal waarschijnlijk wel goed gemaakt worden door het derde deel, waarin meer dan genoeg zit (aanval van Smaug, slag van de vijf legers) waarin PJ een stuk beter is. Ik ben dan ook erg benieuwd!
Pagina's: 1 2 [3]