GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Lotr campagne  (gelezen 6390 keer)

phantom_lord

• Hero Member
  • 'No sacrifice, no victory'
Lotr campagne
« Gepost op: december 14, 2013, 10:27:09 pm »

Beste mede-spelers,

een paar jaar terug was ik nog fanatiek lotr sbg speler, maar toen hebben we de overstap gemaakt naar 40k en omdat ik daarvan het spel, als in het standaard "we doen 1500 punten en spelen wat" leuker vonden als bij lotr zijn we daarin blijven hangen. Nu de hobbit echter is uitgekomen en we bloedfanatiek battle for middle earth op de pc aan het spelen zijn kriebelt het weer een beetje om een lotr campagne te doen. Om vooral het wiel niet opnieuw uit te vinden wou ik eens vragen naar de bekende weg.

Ik zat te denken om een verhaal campagne te doen, bijvoorbeeld de oude sourcebooks waarin je eigenlijk de reizen van het reisgenootschap volt na te spelen. We hebben niet alle modellen maar genoeg om er wat van te maken ;) Dit is misschien wel meteen wat te hoog gegrepen (gekeken naar het grote aantal potjes en de epische slagen bij helmsdeep en minas thirith (als we zover komen)). bovendien zijn we ook met 4 man, en zijn dit soort campagnes 1vs1 aangelegenheden.

De vraag is dus eigenlijk wat hebben jullie zoal gespeeld? hebben jullie zelf ooit iets in elkaar gezet? zijn er mensen die ooit een van de campaign boeken van gw door hebben gespeelt? wat is goed bevallen?

Ik moet er misschien wel bij vertellen dat wij "old-school" spelers zijn, en van de huidige hobbit regels geen kaas gegeten hebben. Nou is dat voor ons geen punt zolang niemand maar weet hoe het echt moet. Wij houden gewoon het oude kleine blauwe boekje aan.
"Welcome to where time stands still
No-one leaves and no-one will"
- Sanitarium, Metallica

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
Re: Lotr campagne
« Reactie #1 Gepost op: december 15, 2013, 09:43:25 am »

Zie mijn topic over de Rohan campagne.  :)

En vroegah ook de eerste scenario's zoals de Amon-Sul gespeeld.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 15
D: 3
L: 11

michiel the elf

• Sr. Member
  • Que sera, sera
« Reactie #2 Gepost op: december 15, 2013, 12:08:18 pm »

Ik zou eens kijken naar het sourcebook van Fall of the Necromancer.
Dat zijn hele leuke scenario's, die ook redelijk moeilijk kunnen zijn( vooral voor de goodside).

Probleem is echter dat er nu met de nieuwe hobbitfilm er weer een heel ander beeld gegeven is.
Victoria Concordia Crescit.

phantom_lord

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: december 15, 2013, 02:38:01 pm »

Dat sourcebook heb ik toevallig al in de kast staan, maar nooit iets mee gedaan kwa campagne. Het was meer voor de regels van de white council enzo dat ik hem kocht. Enige scenario dat we ooit gespeeld hebben is die ene met de 3 wizards, en die was nogal pittig voor good ja. Heb je de campagne ook echt gespeeld toen?
- Sanitarium, Metallica

michiel the elf

• Sr. Member
  • Que sera, sera
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2013, 04:12:59 pm »

Ja ik heb de campagne wel eens gespeeld, al moesten we voor evil wel zo nu en dan vervangende modellen gebruiken.
Hebben alleen wel besloten het niet te spelen met die extra regel van die might enzo, maar het was zo al moeilijk genoeg. Je hebt namelijk met dat scenario met de wizards al zoveel will nodig, dat je potjes daarna gelijk bijna niks meer hebt.
Victoria Concordia Crescit.

phantom_lord

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: december 16, 2013, 10:25:53 am »

We gaan aanstaande maandag een start maken met de dol-guldur campagne. In principe wel met de might/will/fate regels voor goed, maar dat is meer om er toch een lijn in te hebben zitten. Ook heb ik een battle-report gelezen van het laatste scenario, en daarin won goed nogal hard. Misschien is het dus gewoon de bedoeling dat de meeste helden wat verzwakt zijn tegen die tijd. En als de goeierikken nu winnen is het extra glorieus!

EDIT - Als we wat terrein bij elkaar gesprokkeld krijgen en de meeste modellen geschilderd zijn dan maak ik er misschien zelfs een battle report van!
« Laatste verandering: december 16, 2013, 10:27:38 am door phantom_lord »
- Sanitarium, Metallica

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #6 Gepost op: december 16, 2013, 04:09:40 pm »

Ben zelf ook old school begonnen maar ben door gegaan tot nog toe.

Volop campagnes in de oude bgima reeks en als je alle oude regelboeken(suplementen) hebt kom je ook heel ver.
Gedeeltes ervan in de loop der jaren wel gespeeld maar later toch vooral 500 punten battles. dat is nnu zo'n beetje de 700 standaard geworden na laatste regelaanpassingen.

Heb hier wel al het oude materiaal aan boeken en ook alle modellen nog liggen.
ook in diverse oude white dwarfs stonden vroeguh nog leuke campagnes met leuke regels erbij betreft fate/will/courage.

phantom_lord

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2013, 09:35:46 pm »

Inmiddels zijn we al bij het 5e scenario van de campagne, nu 1 dag en een middag gespeeld. Tot zover bevalt het erg goed, er is zelfs al wat praat over een vervolg campagne met dwergen en moria of misschien zelfs de hobbit naspelen, maar dat moet nog bekeken worden ofc.

Sommige missies zijn erg moeilijk voor good of evil, ik neem aan dat dat er een beetje bij hoort en dat de campagne het recht trekt, want los zijn ze echt niet gebalanceerd. Missie 1 is voor evil namelijk bijna niet te winnen, net zoals missie 3 (komop, glorfindel slaat zich solo al door het hele evil army heen (toegegeven, als sareth glorfindel speelt dan kan die elf echt een balrog aan (net als zijn naamgenoot))), terwijl missie 4 met de wizards bijna niet te doen is voor de goeierikken. Als de orc kapitein zijn macht in beurt 1 en 2 erdoorheen brand met heroic moves win je er gemiddeld 1, en dan staan die oude mannen omsingeld door 9 wargs.

Over de hele campagne genomen is het echter redelijk eerlijk, met 2 wins voor evil, 1 draw, en 1 win voor goed. volgende missie is galadriel vs. de spider queen, ik ben benieuwd!
- Sanitarium, Metallica

niek

• Hero Member
  • May the Valar guide you.
« Reactie #8 Gepost op: december 30, 2013, 01:20:03 am »

Maak foto's! Ben daar erg benieuwd naar!
Schilderen, daar houd ik van!

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #9 Gepost op: december 30, 2013, 01:31:41 pm »

In elk campagne gedeelte kan inderdaad een kant wel iets voordeel hebben en geluk met gooien speelt ook altijd nog mee.
Glorfindel kan met redelijk gooien inderdaad heel wat evil aan maar als hij 1 keer slecht gooit of een evil model met heroic strike heeft geluk dan is glorfindel ook zo gewond.

Zou eigenlijk na afloop een keer andersom moeten spelen en als je dan wat meer met de nieuwe regels hebt leren omgaan kun je compleet andere uitslagen krijgen.

Helm

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: december 30, 2013, 02:45:33 pm »

Pics or it didn't happen.

LotR/Hobbit SBG 2018:

phantom_lord

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: december 30, 2013, 11:52:58 pm »

:'(
Zou eigenlijk na afloop een keer andersom moeten spelen en als je dan wat meer met de nieuwe regels hebt leren omgaan kun je compleet andere uitslagen krijgen.

Ja vanuit een gaming perspectief eigenlijk wel. Vanuit een story perspectief minder intressant natuurlijk. Bij ewn missie, die met de 3 wizards hebben we wel een keer gewisseld, vooral omdat good vond dat hij onhaalbaar was en ik als evil wou bewijzen dat het mijn genius was waardoor ik won (blijkt dat de wizards het onder mijn bevel beter doen maar nog niet goed genoeg voor de wimst!).

- Sanitarium, Metallica

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #12 Gepost op: december 31, 2013, 11:54:00 am »

Vooral door ervaring leer je steeds beter om te gaan mat magie. Bij de 3 wizards samen moet je heel goed samenwerken en spreuken gezamelijk soms laten werken om te kunnen winnen. 2 compellen tegenstanders bij elkaar en zorgen dat niemand in close combat komt en derde blaast ze met kracht omver bv.

Heb ooit in een 500 punten game met gandalf en hobbits compleet uruk-hai leger weg kunnen blazen alleen door magie en bang zijn om steentjes tegen de kop te krijgen. vooral veel bewegen mat de wizards en op juiste plaatsen de spreuken doen tijdens die beweging.

phantom_lord

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: januari 02, 2014, 10:54:45 pm »

Oefening baart kunst natuurlijk. Ben erg benieuwd naar de laatste missie, daarin heeft de good-side alleen maar helden en een enorme bult spreuken, en door middel van spreuken zoals restore will en die ene heal spell nogal wat mogelijkheden voor synergie. 

@Helm: Ik wil best een foto'tje maken, maar hou er wel rekening mee dat dit niet op het niveau is van jou rohan campagne ;) Zowel terrein als modellen zijn vaak ongeverfd (alhoewel ik best fanatiek bezig ben om dat te verhelpen!) en modellen zijn vaak proxys (zo hebben we een spider swarm die nogal bekent staat om zijn vliegkunsten, net als een nogal eowyn achtige arwen...)
- Sanitarium, Metallica

Helm

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: januari 03, 2014, 02:47:49 pm »

Gewoon laten zien, die foto!
Kan er meteen feedback gegeven worden, nietwaar?

LotR/Hobbit SBG 2018:
Pagina's: [1] 2