GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Het bestuur van Gaming & Warfare Hobby wenst u een spelrijk 2018!

Pagina's: 1 [2] 3 4

Auteur Topic: The Hobbit-The battle of the Five Armies  (gelezen 14375 keer)

borkbork

• Hero Member
Re: The Hobbit-The battle of the Five Armies
« Reactie #15 Gepost op: december 19, 2014, 06:49:32 am »

Ik blijf het grappig vinden dat mensen films slecht vinden door hun eigen verwachtingen.

Maar de filmindustrie doet natuurlijk ook wel heel erg zijn best om de verwachtingen zo hoog mogelijk te maken.

Ik heb er zelf trouwens veel last van bij "historische" films. En vervolgens zit ik me de hele film te irriteren aan van alles en nog wat.

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: december 19, 2014, 09:30:54 am »

Ik blijf het grappig vinden dat mensen films slecht vinden door hun eigen verwachtingen.

Maar de filmindustrie doet natuurlijk ook wel heel erg zijn best om de verwachtingen zo hoog mogelijk te maken.

Ik heb er zelf trouwens veel last van bij "historische" films. En vervolgens zit ik me de hele film te irriteren aan van alles en nog wat.

Klopt en daarom doe ik heel erg mijn best om trailers, previews en andere meuk te vermijden. :P

Met (semi-)historische films heb ik ook moeite. Kingdom of Heaven zeker niet historisch correct, maar vermakelijk; iets wat ik bij Troy nog steeds niet heb. :-\
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Waicheun

• Sr. Member
« Reactie #17 Gepost op: december 19, 2014, 11:40:48 am »

hey hey,

Goed mijn twee centen...film gezien,, en tis opzich leuk in elkaar gezet, alleen vond dat de film heel erg ''gehaast'' was alles wat je in de boeken etc leest werdt in mijn ogen heel snel afgerafeld om dan ff heel mooi de veldslag te doen, die was wel leuk gemaakt maar zodra deze gedaan was ging
de film weer in versnelling ''van snel tijd tekort en afmaken die handel''

desondanks prima film, maar jah erg haastig tak tak tak

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #18 Gepost op: december 19, 2014, 01:00:06 pm »

Ik blijf even geen tijd hebben om naar de film te gaan en de avonden dat we oppas hebben gaan we naar het ballet (De Notenkraker door het Nationaal Ballet) en de kerstvoorstelling van het RO Theater. Ach hij draait nog wel even.

Ben door al het commentaar etc. ernstig nieuwsgierig geworden voor zover ik dat al niet was.  ;D
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 13
D: 3
L: 10

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #19 Gepost op: december 19, 2014, 05:29:41 pm »

Denk dat wij dit weekend vast voor de tweede keer gaan. gebeurt zoveel dat het nog wel een keer te doen is.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: december 22, 2014, 10:30:21 am »

De waarschuwing over Peter Jackson die de studio had moeten krijgen toen ze hem 400 miljoen gingen voor het script:

Citaat
"Do not tempt him! Though he might use all that money from a desire to do good, through him it would wield a power too great and terrible to imagine..."
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Smoking Dragon Knight

• Full Member
« Reactie #21 Gepost op: januari 05, 2015, 08:52:21 pm »

Ik heb hem eindelijk gezien (Imax 3d HFR), vond hem veeel beter dan deel 1 en 2 samen.
Die ga ik volgende jaar kerst nog wel een keer kijken in de extended versie
"Do or do not, there is no trying"

Jayz

• Hero Member
  • Alliance Open & Generals of the West
    • Alliance Open
« Reactie #22 Gepost op: januari 12, 2015, 10:59:40 am »

Het is inderdaad te hopen dat de extended versie wat gaten uit het boek opvult met de nodige additional scenes. Verder wad het wel geweldig om eindelijk een dwarf army in actie te zien :).
Alliance Open Events:
RTT 8 September
GT 17&18 November

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: januari 12, 2015, 12:25:15 pm »

Het is inderdaad te hopen dat de extended versie wat gaten uit het boek opvult met de nodige additional scenes. Verder wad het wel geweldig om eindelijk een dwarf army in actie te zien :).

Dat vond ik dus ook. En eerlijk gezegd had ik verwacht dat GW nog met een model van DaĆ­n op zwijn zou komen met regels. Maar ik heb het niet gevonden (tenzij de regels misschien nog komen met een WD).
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #24 Gepost op: januari 12, 2015, 12:53:12 pm »

Ik word steeds benieuwder. Een bioscoopbezoek staat binnen 2 weken geplanned.
Je zou beiden maar een drukke baan c.q. functie hebben en een baby-dochter :D

We hebben de eerste twee delen de afgelopen maand wel kapotgekeken. (Had de extended versies nog niet gezien en ze gekregen voor de Kerst)
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 13
D: 3
L: 10

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: januari 15, 2015, 10:31:25 pm »

Vooral de oproep op het einde deel ik. Er zit genoeg moois in deze films om er een fantastische versie van te maken:

http://www.wired.com/2014/12/hobbit-peter-jackson-must-be-stopped/
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: januari 16, 2015, 04:56:47 pm »

Vooral de oproep op het einde deel ik. Er zit genoeg moois in deze films om er een fantastische versie van te maken:

http://www.wired.com/2014/12/hobbit-peter-jackson-must-be-stopped/

Amen. Ik heb me prima vermaakt tijdens de film, maar qua boekverfilming is het een aanfluiting.

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #27 Gepost op: januari 16, 2015, 07:14:23 pm »

Helemaal mee eens. Les 1 voor het schrijven van fantasy: zorg ervoor dat het realistisch aanvoelt. Tolkien deed dat meesterlijk door de hele wereld een enorme geschiedenis mee te geven (bij recent teruglezen verbaasde ik me over alle referenties naar het oude Arnor die gemaakt worden in de eerste hoofdstukken, tussen de Shire en Bombadil). PJ gooit dat volledig overhoop met alle compleet over-the-top gevechten. Het gedoe in Goblin Town leek meer op een computerspel dan wat dan ook, maar zelfs in Assassin's Creed krijg ik een rijtje vijanden niet zo snel en efficient neer. Ook als actiefilm is het dan echter weinig geslaagd, want voor spanning is toch ook realistisch gevaar belangrijk.

Gelukkig hebben we 't boek nog.  :)

Mr. To

• Hero Member
    • Facebook
« Reactie #28 Gepost op: januari 16, 2015, 07:36:05 pm »

Ik zie dit soort films nooit als een verfilming. een verfilming is altijd slecht als je het vergelijkt met het boek omdat een boek meer diepgang kan brengen in mijn ervaring. Ik zie het als een verrijking van het overstijgende waarbij ik blij ben met veranderingen/extra dingen.

Ja de hobbit was minder dan de LOTR, ja sommige animaties waren misschien wat te CGI. Ik heb me heel erg vermaakt. Ik hoop nog op dat iemand Silmarillion verfilmd (misschien een serie oid) voor dezelfde reden (en dat die lezen erg lastig blijkt xD). De hobbit in 1 film had veel te veel afdoen aan het verhaal in mijn ervaring. Ja sommige delen waren wat raar maar over algemeen heb ik erg genoten ervan en heb m nu al meer dan 5 keer gezien en best vermakelijk :)

Ik ga zeker wachten tot de extended box en die zal ik kopen ook :)
40K:
3000p Necrons 60% geschilderd
 640p Space wolves
 600p Orkseses

Dropzone Commander (Hawk Talon):
UCM
Scourge

Toernooien:
17/03/13 Tafelridder (Leiden) 1500p 9e/10 plaats
03/06/13 Tafelridder (Leiden) 1850p 14e/14 plaats
10/2013 Tafelridder (Leiden); Winnaar Combat Patrol

borkbork

• Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: januari 17, 2015, 07:04:35 am »

Ik kan me goed vinden in de kritiek uit het linkje van Real (hoewel ik deel 3 morgen pas ga zien), er zit idd iets in het werk van Jackson dat het net niet helemaal is. Waarschijnlijk komt dat in de Hobbit wat sterker naar voren omdat het boek dunner  en gemiddeld ook wat minder spectaculair is, terwijl Jackson waarschijnlijk wel (misschien onbewust) het gevoel heeft dat hij over LoTR heen moet.
Pagina's: 1 [2] 3 4