GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 2 [3] 4

Auteur Topic: The Hobbit-The battle of the Five Armies  (gelezen 14383 keer)

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
Re: The Hobbit-The battle of the Five Armies
« Reactie #30 Gepost op: januari 17, 2015, 11:07:32 am »

Ik ben gisteravond (eindelijk)naar de film geweest en ik vond hem ondanks wat puntjes erg onderhoudend.
Nee, het is geen echte verfilming conform het boek maar wel een uiterst vermakelijke op Tolkien gebaseerde fantasyspektakelfilm (3x woordwaarde).

Er zaten, net als in de lotr films overigens, naar mijn mening overbodige aftiedingethes in a la surf Legolas maar nu met een karretje, maar dat mocht de pret niet drukken.
De CGI leek soms wat fletser dan de eerste trilogie gek genoeg.

Ik vond de slag wel goed gedaan. Was er op voorbereid dat het niets zou worden door alle commentaren die ik gelezen had.

De acteur die Thorin speelt steelde de show m.i. Hij acteerde echt goed vond ik.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 13
D: 3
L: 10

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #31 Gepost op: april 26, 2015, 11:23:45 pm »

Heb hem nog niet gezien, maar ben zeer benieuwd. Heb er ook geen verwachtingen van, voor mij is een fantasy film geslaagd als ik daarna zin krijg om met mijn modellen te spelen  ;D. En zo'n film is gericht op het grote publiek, niet die paar 100.000 fanboys wereldwijd die lopen te piepen over geen Tom Bombadil en wel een surfende Legolas,
Lotr als film is eigenlijk een onmogelijke taak. Er gebeurt zoveel in de boeken dat je eigenlijk een serie over gemaakt zou moeten worden. En in mindere mate geldt dat ook voor de Hobbit. Denk dat dat commercieel wel haalbaar zou zijn.
Very 'Eavy,
Very Metal!

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #32 Gepost op: april 27, 2015, 12:14:45 am »

Lotr als film is eigenlijk een onmogelijke taak. Er gebeurt zoveel in de boeken dat je eigenlijk een serie over gemaakt zou moeten worden. En in mindere mate geldt dat ook voor de Hobbit.

Qua Lotr ben ik het met je eens. Maar wat de Hobbit betreft klopt deze stelling niet. Het is een (kinder)boek van slechts 300 pagina's. Het verhaal van het boek is minder uitgebreid dan in de film, in tegenstelling tot Lotr, waar dat juist andersom is.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #33 Gepost op: april 27, 2015, 01:55:20 am »

LotR (extended) is al iets van 11.5 uur lang. Misschien dat je het iets uit kan breiden, maar hoelang voordat het saai wordt en je afhaakt? Persoonlijk zie ik een trilogie niet als een goede bron voor een serie die alleen de trilogie beslaat. Game of Thrones is een boeken serie en is veel makkelijker te vertalen naar een (langlopende) TV serie. Verder zit je ook nog eens met het budget, niemand die het budget, dat nodig zou zijn geweest voor voor een LotR TV serie, zou hebben opgehoest. Nee LotR was prima als drie losse films en ben dankbaar voor de optie dat je een Extended versie kon kopen.

Ik geloof dat ik de eerste Hobbit film heb gezien, misschien een stukje van de tweede, daarna afgehaakt. Dit hadden ze nooit meer dan één film van moeten maken (met een extended versie naar DVD/Blueray). Ik ben denk niet de enige want elk vervolg heeft minder opgehaald, dit terwijl dit bij LotR juist anders om was. Ze hebben beide vreemd genoeg even veel opgehaald in de bioscoop, maar 11 jaar later zit je met inflatie en is de gemiddeld prijs bijna 30% gestegen. The Hobbit koste ook nog eens bijna 3x zoveel om te maken.

Ik ben benieuwd wat ze met de Silmarillion uiteindelijk gaan doen, ik vond het boek echt vreselijk saai! Maar wellicht zou je er een miniserie van kunnen maken, maar hopelijk maken ze het aantrekkelijker dan het boek...

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #34 Gepost op: april 27, 2015, 08:40:58 pm »

Lotr was betreft inhoud ingekort betreft boek naar film en bij the hobbit was het net andersom. Extended version was voor lotr heel aanvullend maar ik wacht nog even tot er van the hobbit ook een extended version komt voor ik die serie ook koop.

Commentaar naar LOD: pas in deel 3 zijn er interessante modellen verschenen als je nog geen modellen van lord of the rings al hebt.
Wel is de miniatuur wereld zelf volgens mij compleet verandert en bijna niet meer te vergelijken met 13 jaar geleden toen de eerste lotr films uitkwamen.(tin is verdwenen bij alle fabrikanten en markt is totaal anders)
in deel 1 was er nieuwe bilbo en 13 dwergen en gandalf die hobbyisten vaak al zouden hebben en de vijanden leken al aardig op de oude orc.
deel 2 waren er meer elven en meerstad modellen(woodelf met oa taurie)
deel 3 is nog even afwachten of ze ook verschillende soorten dwergen uitbrengen in gevechtmodus (Dain op zwijn oa)
hier ook veel orc en command troepen van evil die echt wel leuk worden als ze als model uitkomen.

Gergorach: De bron voor alle lotr blijft het werk van Tolkien. Hoe je zelf tegen boek of film aankijkt is jouw smaak. Van game of thrones zijn geen modellen zover ik weet. budget voor lotr films was voor peter jackson ook zeer lastig te krijgen en duurde ook zeer lang. Zelfde budgetproblemen waren er bij de hobbit maar beide hebben zich later wel weer terugverdiend.
De echte liefhebber wil graag extended version voor juist wel dat extra Tolkien gehalte terwijl mensen die werk van Tolkien als boek niet kennen vaak genoeg hebben aan normale versie.
Silmarillion vind jij saai terwijl er genoeg mensen zijn die het ontwerp van een eigen fantasy wereld met alles wat erbij hoort juist fantastisch vinden. (ik lees dan ook nog als exta graag de aanhangsels ed) Een miniserie zal er denk ik niet van gemaakt worden als ik de intervieuws lees die peter jackson daarover geeft.
Het blijft een fantasie wereld van 1 Persoon (Tolkien) die je wel of niet zelf kunt invullen naar je eigen gedachten. 

Het verhaal kinderen van Hurin zal eerder geschikt zijn als film/serie. Silmarilion bevat veel losse verhalen zonder direct verband als je compleet werk niet goed kent.

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: april 27, 2015, 09:18:59 pm »

Game of Thrones heeft ook miniaturen, gemaakt door Dark Sword.

Hoe ik tegen iets aan kijk is natuurlijk altijd mijn eigen smaak. Maar het feit blijft dat The Hobbit is verdund om drie films te kunnen vullen en Lord of the Rings is juist geconcentreerd om in drie films te kunnen passen. Dat geeft wel weer hoe er is omgegaan met The Hobbit vs. LotR, dat beïnvloed imho ook de kwaliteit van de film. Ik vond The Hobbit inderdaad minder als boek dan de LotR trilogie, maar ik ben er wel gewoon doorheen gegaan omdat het maar één boek(je) was: "It didn't outstay it's welcome." Iets wat de film wel deed.

Wat betreft de Silmarillion: Ik vind Tolkien's world creation top, ben geen super fan van de wereld ansich, maar de consistentie die hij had met zijn mythos is nog steeds zeer indrukwekkend. Dat neemt niet weg dat in mijn ogen de Silmarillion er droge materie is. In fact, ik had niet zolang daarvoor de bijbel van cover tot cover gelezen (bookreport voor godsdienst) en beide hadden dat droge stof gehalte. En heb wel eens vaker de vergelijking tussen de Silmarillion en de bijbel getrokken, niet verkeerd aangezien de bijbel een enorme oplage heeft ;-) Komt ook bij dat ik over het algemeen geen fan ben van short stories, tegen de tijd dat ik er helemaal inzit is het verhaaltje al weer afgelopen, ben dan ook een fan van de langer lopende series.

Natuurlijk heeft The Hobbit zijn investering meer dan genoeg terug verdient, zelfs alleen al met de bioscoop verkopen. Maar als je de inflatie meerekent zijn er 25% minder mensen naar The Hobbit trilogie gegaan dan naar de LotR, dit terwijl (met inflatie mee gerekent) de film ruim twee keer zoveel heeft gekocht om te maken. Natuurlijk is er veel meer winst gemaakt met drie films dan met een film waarvan die 25% wel was komen opdagen...

Wat betreft het budget: Ik bedoel dat je veel makkelijker $285 miljoen (rond 2000) op haalde voor een film trilogie (tegen 2000) dan nog meer voor een langer TV seizoen. Misschien hadden ze het Game of Thrones style kunnen doen en elk boek een seizoen kunnen maken en het eerste seizoen afwachten. Ik vermoed dat je dan ~$208 miljoen had moeten uitgeven voor een 10 delig seizoen wilde je dezelfde kwaliteit behalen als de film. Zelfs Friends Season 10 koste niet zoveel ($10 miljoen/episode, 18 episodes), ik geloof dat alleen ER in zijn hoogtij dat heeft behaald ($220 miljoen/season 1998-2000)...

Helm

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: november 06, 2015, 06:20:23 pm »

De extended editie zit er aan te komen!

LotR/Hobbit SBG 2018:

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #37 Gepost op: november 08, 2015, 03:39:07 pm »

ja, volgende week of zo(de 18de om precies te zijn). Word hier in de buurt een avond hobbitten. Groep bij elkaar en dan achter elkaar de 3 extended version kijken. En weekje erna de lotr extended natuurlijk
« Laatste verandering: november 08, 2015, 03:46:57 pm door Arabog »

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #38 Gepost op: november 17, 2015, 04:40:25 pm »

Morgen komt de extended version dan officieel uit. had met opzet nog niet de extended version van de eerste 2 delen gekocht en nu de luxe set besteld zodat hij mooi past naast luxe editie van extende lotr versie in de kast.

Gaan wel al diverse geruchten de ronde over wat er nu extra komt. gevecht van white council komt uitgebreider aan bod oa.

Helm

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: november 17, 2015, 09:03:58 pm »

Ben benieuwd.

Moet zeggen dat ik niet mega fan ben van deze laatste 3 films maar heb wel de eerste twee extended editions liggen.

LotR/Hobbit SBG 2018:

Flame of the West

• Hero Member
« Reactie #40 Gepost op: november 17, 2015, 10:02:04 pm »

Alle scenes staan toch al op youtube?
''Leaver dea as slaef''

Helm

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: november 17, 2015, 10:27:46 pm »

Jemig, echt waar joh?

LotR/Hobbit SBG 2018:

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #42 Gepost op: november 18, 2015, 10:32:53 am »

Geloof dat de digitale editie al enige tijd beschikbaar is (in bepaalde delen van de wereld?). En weken geleden waren er al bioscoopvertoningen van de EE in de VS, dus sindsdien is al bekend wat er in voor zal komen.

Alhoewel de Hobbit films me niet enorm interesseren, kijk ik de 3e toch liever in z'n geheel dan dat ik nu alles al weet, of de losse scenes buiten de context van de film zal gaan bekijken op youtube.

Helm

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: november 18, 2015, 10:57:12 am »

Precies!

LotR/Hobbit SBG 2018:

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #44 Gepost op: november 18, 2015, 03:35:06 pm »

yep. hier heb ik ook liever de complete legale versie in handen dan wat losse flarden ergens weg te plukken her en der.

Nu dus 15 dvd"s (6 met film en 9 appendices) thuis en leuk is dat numering van appendices doorloopt van lotr naar nieuwe trilogie.
Word tijden kijken 8,5 uur trilogie en tig uur achtergrond
Pagina's: 1 2 [3] 4