GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Sonos problemen  (gelezen 1244 keer)

Lucky Git

• Sr. Member
Sonos problemen
« Gepost op: juni 08, 2017, 07:54:44 pm »

Hallo,

Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik heb sinds kort een sonos playbar en een paar play 1's. Dit om thuis wat beter muziek te kunnen luisteren en films te kijken. Nu ben ik dat hele boeltje aan het aansluiten en loop ik toch tegen wat problemen aan. De setup die ik heb

Samsung 55ue9000l tv
Playbar
2 x play 1
Entone510 kabelbox van Caiway

Nu komen de nieuwe Samsung tv's met het nieuwe "one connect" boxje. Een box die je vanaf je tv met 1 kabel verbind en al je "outputs" heeft. 2 x USB, 4 x HDMI en optical.

Zoals het dus bekabeld is als volgt;
one connect naar tv
HDMI van one connect naar entone kabelbox
HDMI van one connect naar codi streambox
Optical van one connect naar sonos (want je sonos moet direct op je tv zitten)

Nu komt dus het probleem; ik heb geen geluid vanaf me entone of me codi box (tv heeft wel geluid. Dit getest door bv een app te starten en die heeft dan wel gewoon geluid vanuit de sonos.)

De sonos doet het wel gewoon als ik de optical direct verbind met de kabelbox maarja, dan heb ik geen geluid op me codi box. Er is dus niks mis met de optical inputs of de kabels, dit al gecontroleerd. Tv speaker output staat op optical en signalen staan op PCM. Maar nu ben ik me echt radeloos. Iemand hier ervaring mee?

Gr sander

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
Re: Sonos problemen
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2017, 10:10:14 pm »

Dat klinkt als een routing probleem, dus dat de One Connect Box het audio signaal niet doorgeeft naar de optical output. Is er ook een mogelijkheid de Sonos via HDMI aan te sluiten?
3D printen en meer: www.dreid.nl

Lucky Git

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2017, 10:14:35 pm »

Nee sonos heeft enkel een optical output, ik las iets dat het te maken kan hebben met een "audireturnchannel" en dat dat problemen kan geven. Echt geen idee

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2017, 06:59:33 am »

De Audio Return Channel is een HDMI ding. Dus dat is in jouw geval niet van toepassing. Heb je al contact gehad met de support van Samsung?

Edit: Misschien helpt de laatste post hier?
https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/setting-up-a-sonos-51-system-with-samsung-un65js8500-suhd-4k-tvs-and-multiple-devices-6671102
« Laatste verandering: juni 09, 2017, 07:04:51 am door Toby »
3D printen en meer: www.dreid.nl

Niller

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2017, 07:39:30 am »

Ik heb zelf een 49" Sony TV met een Playbar en 2x Play3's en bij mij werkt alles prima.

Mijn TV heeft echter geen box, maar alles sluit gewoon aan op de tv zelf.

Voor zover ik weet moest ik bij mij wel aanzetten dat het geluid niet via HDMI maar via optical werd aangeboden, dus ik zou nog even door de instellingen van je TV heen bladeren om te kijken of er een dergelijke optie bestaat.
Pagina's: [1]