GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 6 7 [8]

Auteur Topic: Discussie Recasts  (gelezen 4933 keer)

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
Re: Discussie Recasts
« Reactie #105 Gepost op: februari 24, 2018, 02:23:13 pm »

Vanuit een persoonlijk oogpunt, een recast in handen hebben voelt niet prettig. Het voelt minderwaardig, kwalitatief armoedig ( hoe goed ook gerecast ) en als ik ernaar kijk zal ik nooit iets hebben van: ja, die kan van de wish-list af... Maar ja, verzamelaar he  ;).
Heb datzelfde trouwens ook met de oude Heartbreaker figuren die nu door een ander bedrijf - ik geloof Impact - zijn opgekocht en opnieuw uitgebracht, alleen in een soort plastic/resin ( Trollcast ) ipv metaal. Hardstikke legaal en officieel maar het voelt fout. Zelfde heb ik ook als ik een CD koop waarvan de LP in 1973 voor het eerst is verschenen, ook fake  ;D.
Very 'Eavy,
Very Metal!

Shogun

• Hero Member
« Reactie #106 Gepost op: februari 24, 2018, 06:45:32 pm »

Vanuit een persoonlijk oogpunt, een recast in handen hebben voelt niet prettig. Het voelt minderwaardig, kwalitatief armoedig...

Klinkt alsof je op zolder in het donker stiekem je miniaturen zit te betasten... ;D ;)

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #107 Gepost op: februari 24, 2018, 06:49:42 pm »

;D.
Dat doe ik open en bloot in de woonkamer. Met de gordijnen open  8).
Very 'Eavy,
Very Metal!

Yarrick

• Hero Member
« Reactie #108 Gepost op: februari 24, 2018, 08:38:00 pm »

In onze Warhammer 40K groep is er nooit gebruik gemaakt van een Recast, en vinden we de modellen te duur, dan of worden die niet gekocht, of worden ze gemaakt van plasticcard en karton. (geen Resin dus..) Overigens alleen voor eigen gebruik, niet om door te verkopen. Uiteraard niet kijken naar de rommel in huis inmiddels.... ;)
Werk in uitvoering:
Tanks: Enkele tanks (in totaal 6 stuks)
Mordheim: Skaven Warband/Orc Warband
WH40K: Ork army, Necron army

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #109 Gepost op: februari 24, 2018, 11:05:22 pm »

Vraagje,

Stel 3D printen wordt op den duur zo goed en goedkoop  dat iedereen er mee aan de slag kan. Vraag me wel is af wat voor impact dat kan hebben op GW.

Hard op denkend kan het best wel is het verdienmodel omgooien. Nu bestaat de p4p (price 4 plastic) uit design + regels +  fluff + plastic + community ‘onderhoud’. Verkoopt GW dan straks alleen de regels + fluff + design?

Imho leuke materie om over na te denken tijdens de aftermath van een goede battle :).

Lemure

• Newbie
  • *
« Reactie #110 Gepost op: februari 24, 2018, 11:44:57 pm »

Mal gaat altijd goedkoper zijn dan een resin printer. FDM printers zullen nooit de benodigde kwaliteit bereiken, en uiteindelijk maakt het ook niet zo veel uit: Het maken van een goede set gaat niet alleen om het materiaal, maar ook om het ontwerp.
Bovendien gebruiken veel hobbyisten 3D printers ook op een vreemde manier, vaak is het 3D geprinte onderdeel het eindproduct, als er dan meerdere nodig zijn worden ze nogmaals geprint.. Het mooie van een 3D printer is dat je die enkele print dan goed kunt nabewerken, randjes wegwerken en dan een siliconen mal kan maken, maar dat gebeurd nog erg weinig.

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #111 Gepost op: februari 25, 2018, 10:28:26 am »

Ik dank dat 3d-printen flinke invloed kan hebben zodra het (nagenoeg) perfecte kopien worden zoals bij CD's. Mij gaat het niet, zoals bij Dane, om de verzameling, als snap ik wel wat hij bedoelt. Een CD is een drager, het gata mij om de muziek en hoewel ik de artwork leuk vind, is en blijft een omhulsel van een drager. Die drager kan veranderen, voor verschillende doelen. Dat ik niet kopieer en spotify gebruik, is omdat ik wil dat de kunstenaar verdient aan mijn gebruik (en omdat ik maker ben van auteursrechtelijk beschermd werk, en ook wil dat ik betaald word voor mijn werk). Al is spotify niet ideaal, is het een begin en krijg je in ieder geval ets.

Wat 3d ook kan veranderen, is dat het veelgemakkelijker wordt om 'vergelijkbare' producten op de markt te brengen zonder aanloopkkosten of zelfs gratis. Mijn eigen thuissetje huisjes voor gamen bestaat grotendeels uit geprinte 'freebies', op dik papier geplakt en op een voetje gezet. Dat is voort mij goed genoeg. Ik stel me dat in ieder geval voor voor allerlei automatons en terreinstukken, van een steamtank tot een landingsvaartuig. Anderzijds zijn er nog velen die het 'eggie'willen, maar het verdienmodel zal wel weer veranderen.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Rag D'Mezzegis

• Hero Member
  • Exiles Unite! KOEKTROMMEL
« Reactie #112 Gepost op: februari 25, 2018, 01:09:13 pm »

3d printen is pro. en nog cheaper dan recast.

toen ik de tarantula'ss wou voor mijn ig bleek dat niet veel recasters deze leverde zeg maar geen een :-p.

even wat zoeken op 3dhubs en 15€ later heb je 20 tarantula "bunkertjes" en "pootjes" vers geprint in nederland en 2 dagen later in huis.

Ik vraag me af hoe dit gezien word  aangezien het niet echt tarantula kopies zijn. maar eigengemaakte 3d modellen (fotos ervan staan in me brotherhood of nod topic).
We are the Exiles. You will be assimilated.
Lower your dice, and surrender your miniatures.
Your gaming capabilities are unable to withstand us.
We will add your plastic and metallic models to our own collection.
Resistance is futile.
You will comply.
Resistance is futile.

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #113 Gepost op: februari 25, 2018, 01:25:48 pm »

Dat is dan gewoon een proxy toch?

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #114 Gepost op: februari 25, 2018, 07:36:50 pm »

Mal gaat altijd goedkoper zijn dan een resin printer. FDM printers zullen nooit de benodigde kwaliteit bereiken, en uiteindelijk maakt het ook niet zo veel uit: Het maken van een goede set gaat niet alleen om het materiaal, maar ook om het ontwerp.
Bovendien gebruiken veel hobbyisten 3D printers ook op een vreemde manier, vaak is het 3D geprinte onderdeel het eindproduct, als er dan meerdere nodig zijn worden ze nogmaals geprint.. Het mooie van een 3D printer is dat je die enkele print dan goed kunt nabewerken, randjes wegwerken en dan een siliconen mal kan maken, maar dat gebeurd nog erg weinig.

De goedkoopste resin printer kost rond de €500 en behaalt helemaal geen verkeerde kwaliteit. Ik verwacht dat SLA/resin printen de komende jaren nog veel toegankelijker en goedkoper zal worden, net zoals dat met FDM printen gebeurd is. Voor de hobbyist die dat wil wordt het dan steeds makkelijker van alles zelf te printen. Ik denk niet dat het de productie van plastic of metalen miniaturen gaat vervangen, want de kosten zitten hem inderdaad niet alleen in de productie, maar ook in het ontwerp.

Wat je tweede punt betreft: ik heb juist geen zin in gedoe met silicoon en resin. Hetzelfde objecr meervoudig printen is veel makkelijker. Daarnaast is het maken van een goede mal een kunst op zich, leent niet elk object zich daarvoor, en kan het maken van een grote mal ook best prijzig zijn. Veel resin gebouwen die ik heb gezien zijn duurder dan wat een vergelijkbare FDM print zou kosten.
3D printen en meer: www.dreid.nl

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #115 Gepost op: februari 26, 2018, 03:00:56 pm »

Ik kan me best voorstellen dat de hele scenery scene (pun intended) verandert. Waar nu MDF nog de goedkoopste oplossing is waar je concessies doet op de kwaliteit zal straks 3D geprint terrein dat zijn.

Lemure

• Newbie
  • *
« Reactie #116 Gepost op: februari 26, 2018, 03:13:46 pm »

De goedkoopste resin printer kost rond de €500 en behaalt helemaal geen verkeerde kwaliteit. Ik verwacht dat SLA/resin printen de komende jaren nog veel toegankelijker en goedkoper zal worden, net zoals dat met FDM printen gebeurd is. Voor de hobbyist die dat wil wordt het dan steeds makkelijker van alles zelf te printen. Ik denk niet dat het de productie van plastic of metalen miniaturen gaat vervangen, want de kosten zitten hem inderdaad niet alleen in de productie, maar ook in het ontwerp.

Wat je tweede punt betreft: ik heb juist geen zin in gedoe met silicoon en resin. Hetzelfde objecr meervoudig printen is veel makkelijker. Daarnaast is het maken van een goede mal een kunst op zich, leent niet elk object zich daarvoor, en kan het maken van een grote mal ook best prijzig zijn. Veel resin gebouwen die ik heb gezien zijn duurder dan wat een vergelijkbare FDM print zou kosten.

Zal zeker nog goedkoper gaan worden, maar dan is het met SLA nog maar wachten of de kwaliteit er blijft. Ben benieuwd. :) Heb nu alleen een FDM printer, maar een SLA printer wil ik er nog wel graag bij.

Mal is ook meer voor de verkoop, nu zie je op Etsy en fora veel verkoop van direct ge3Dprinte onderdelen, niet erg handig. Mallen kun je best goed onder de knie krijgen, ik heb zelden problemen en het meeste hier geleerd

Ik kan me best voorstellen dat de hele scenery scene (pun intended) verandert. Waar nu MDF nog de goedkoopste oplossing is waar je concessies doet op de kwaliteit zal straks 3D geprint terrein dat zijn.

Lasersnijders zullen vrijwel altijd sneller blijven dan 3D printers, dus denk niet dat dat gaat verdwijnen. Intern worden ze al langer gebruikt voor het prototypen van miniaturen of het maken van masters.
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]