GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Game report Orcs versus Warriors, Tabletop Kingdom (9th)  (gelezen 440 keer)

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
Game report Orcs versus Warriors, Tabletop Kingdom (9th)
« Gepost op: april 08, 2018, 10:07:05 am »

Hallo gamers,

Gisteren een pot 9th Age met m'n Orcs (nieuwe leger) tegen Carlo's Warriors of the Dark Gods (nieuwe speler). Friendly practice game, en we dacht "laten we lekker bij Tabletop Kingdom afspreken. Den Haag voor degene die zich dat afvroegen. Ze hebben daar altijd battlematten liggen, en zat terrein. Ik bel wel altijd even van tevoren om te kijken of er plek is. Dit keer waren er lokale MtG kampioenschappen, maar er was een tafeltje over. Mooi!

Zoals ik al zei, ik speel net Orcs en speelde voor de tweede keer met dit leger, en Carlo is vrij nieuw in de hobby en heeft een handvol potten gespeeld.

Mijn lijst in het kort: Iron Orc on Wyvern (harde kit-out), Shaman on boar (tauma), Feral Lord on boar (dueler kit-out), Orc Chief op chariot, 30 feral 'ead bashers met spears en Greentide banner, 2 x 5 common orcs on boars, 13 feral 'ead bashers on boars, Gnasher Wrecking Team, Giant met net, Great Green Idol met bsb, Orc chariot.

Zijn lijst in het kort: Exalted Herald als wizard master, BSB lord on crusher, 2 x 6 Chosen met great weapons, 20 warriors, 6 crusher knights, 12 barbarians on horses, 2 x 5 hounds. Alles behalve de barbarians en honden hakt heel hard, en op redelijk hoge agility, dus snel. Zelfs met de +1agility die chargende troepen nu krijgen (ja, The 9th Age heeft de ruleset echt leuker gemaakt!). Mn spears hebben natuurlijk armour piercing 2 als ze gechaged worden, dus mn 30 'Ead Bashers mogen naar voren.

(oh kan je hier geen plaatjes invoegen? Dan maar per Dropbox)

Deployment ging als volgt: https://www.dropbox.com/s/ry1s79851redre6/Deployment.jpg?dl=0

Ik probeerde vooral mn Gnasher Wrecker Team weg te houden van z'n hounds, zodat ze de "volle" damage konden doen aan zn dure units. Dat kwam later goed van pas. In turn 1 probeerde ik mn 15 'Ead Basher Boar Riders in z'n hounds te chargen, wat mislukte ...

Turn 2 ging zo: https://www.dropbox.com/s/1rh7vkiy74banko/T2.jpg?dl=0

Carlo ging voor een flank charge op mn boar blok met z'n crusher block! Op zich mooi, want daarmee kon hij mijn board lord, boar shaman en boar boys crushen (1.200 pts). Maar hij exposed daarmee wel zn eigen flank de beurt daarna. Mn Orc Chief on chariot sneakt tussen zn Chosen door en charged zn Exalted Herald! Au.

Turn 2 eind stond zo: https://www.dropbox.com/s/s53pnl02vjciu0p/T2b.jpg?dl=0

De linker flank rolde ik op, en hij stond te ver voor een goede support. De exalted herald van 850 kon mn chariot niet kapot slaan, waardoor ik zn herald later kon charged met mn Iron Orc General.

Eindigde ongeveer zo: https://www.dropbox.com/s/9ve4dmnk34tqbxw/T3.jpg?dl=0

Dikke win voor de Orcs! Maar dat lag vooral aan het verschil in ervaring, en wat funky dicerolls. Leuke pot, en was daarnaast ook nog gezellig.

Grt!

« Laatste verandering: april 15, 2018, 11:01:43 pm door Pellegrim »
Iron Orc Warlord

Wicked Dwarf

• Hero Member
Re: Game report Orcs versus Warriors, Tabletop Kingdom (9th)
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2018, 12:48:45 pm »

Altijd leuk om battle reports te lezen! En meest belangrijke dat jullie lol hadden. Gaan de Orcs nu wraak nemen? ;)

Ik krijg de plaatjes ook niet zichtbaar. :-[
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

Pellegrim

• Full Member
  • Waaaargh
Re: Game report Orcs versus Warriors, Tabletop Kingdom (9th)
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2018, 11:02:37 pm »

Sry voor mn onduidelijk eindzin! De Orcs hebben keihard gewonnen ..

En de Warriors of the Dark Gods roeren zich weer, met nieuwe onheil, en nieuw kwaad. Wie weet !!!
Iron Orc Warlord
Pagina's: [1]