GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Unit chariots  (gelezen 1149 keer)

Nicolas

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Unit chariots
« Gepost op: maart 03, 2017, 11:02:20 am »

Ik weet dat er nog weinig reactie komt op de vragen in deze rubriek, maar ik geef het toch een kans :-)

Gisteren tegen Tomb Kings gespeeld (8th edition) en volgende problemen:

1. Tomb Kings speelden met een unit van 6 chariots. Rijders hadden bogen bij zich. Mag de tweede rij ook schieten?
2. Deze 6 chariots deden een charge op een unit in het bos. Gevaarlijke terreintest als gevolg. Er werd één test niet gehaald => D6 wonden (in dit geval 5). Gaan die wonden af van de chariot met het minst aantal levens, moet de gevaarlijke terreintest per chariot worden bekeken en dan het aantal wonden samentellen?
Beide alternatieven zijn discutabel. In het eerste geval gaat de zwaarst beschadigde chariot gewoon kapot en heb je niet veel voordeel aan de D6 wonden. In het tweede geval gaan de wonden van de ene chariot over op de andere.
3. Op een bepaald moment hebben 3 units een charge aangekondigd op een vluchtende unit. De eerste achtervolger heeft meteen prijs en vangt de vluchtende unit. Wat doen de twee andere units die een charge hebben aangekondigd? Een alternatieve charge was niet mogelijk.

Ben eens benieuwd :-)
Gelogd

Lexy

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1578
  • De nummer 4 van de wereld
Re: Unit chariots
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2017, 12:10:22 pm »

Verrassing, toch een reactie:
1. Ja, de tweede rij mag schieten, zolang ze zelf ook in range zijn.
Ze hebben dezelfde penalties als de eerste rij.

2. Alleen de modellen, die in het bos zijn moeten een test maken.
(dus als de tweede rij het bos niet haalt, hoeven ze de test niet te maken)
Wonden zijn per chariot, dus overtollige wonden worden niet aan de volgende chariot gegeven in dit geval.
Als er meerdere terrein testen niet gehaald zijn en die minder wonden doen, dan dat er wonden op de chariots zijn, dan worden ze wel opgeteld, maar volgens mij niet overtollig weer doorgegeven.
Volgens mij mag de eigenaar van de unit bepalen waar de wonden op komen en dan zal het de meest beschadigde zijn in dit geval.

3. Niet 100% zeker, maar dat is een failed charge en volgt die regels.


Gelogd
And I'm not afraid to show it.....
I'm Lexy and I know it!
Alex is de cruiff van warhammer.
Absoluut!

Nicolas

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re: Unit chariots
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2017, 12:23:28 pm »

Super!

bedankt voor de reactie.

1. Lijkt logisch en hebben we ook zo gedaan.
2. Wij hebben voor elke chariot in het bos terreintest gedaan (2 chariots zonder wonden en en 1 chariot met al 2 wonden)
    Eén van de chariots zonder wonden haalde de test niet en kreeg 5 wonden. Als ik het goed begrijp mag de eigenaar van de chariots kiezen om deze wonden toe te wijzen aan de meest beschadigde chariot? Of is dit enkel het geval als de chariot zonder wonden niet volledig zou verwoest zijn?
3. Hebben we ook volgens de regels van failed charge opgelost. Was een beetje een rare situatie maar blijkbaar toch juist :-)
Gelogd

Artinam

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • Weet waaraan je begint!
Re: Unit chariots
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2017, 12:09:21 pm »

Ik sluit me bij alle antwoorden behalve bij 2 aan op de vorige poster.

Je kan een discussie voeren erover. Units van Chariots zijn units met modellen met multiple wounds wat zou beteken dat ze vallen onder de multiple wounds regel vallen die beschreven staat op pagina 45. Als je dan verder op die pagina leest bij multiwound models and multiwound weapons staat er dat je de totalen wounds optelt en dat je die van de unit afhaalt. Dus zeg 3 wounds en een chariot heeft nog 1 wound dan verwijder je de chariot met 1 wound en haal je 2 wounds af van een andere chariot.

Maar... daar staat speciek 'weapon', maar bij 'models with more then one wound' wordt daar niet specifiek over gesproken en zeggen ze wel dat wounds overspringen. Staat er in het tombkingsboek geen regel units of chariots regel?

Gelogd
Long Live the Fighters!
Pagina's: [1]