GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1] 2 3 ... 13

Auteur Topic: [40K] 8th edition komt er nu echt aan!  (gelezen 8257 keer)

Bassvdh

• Hero Member
[40K] 8th edition komt er nu echt aan!
« Gepost op: maart 23, 2017, 04:24:43 pm »

Na al wat geruchten vanaf Adepticon heeft WHC nu toch wel echt een soort van bevestiging gegeven op nieuwe regels voor 40k! Zie het artikel op WHC zelf: Warhammer 40,000 - News from Adepticon.

Citaat
It’s been a great six months for Warhammer 40,000. The latest batch of FAQs helped improve everyone’s enjoyment of the game and really clarified some of the key rules. And they were possible, in large part, thanks to the help of you guys and the rest of the online Warhammer 40,000 community. I think it’s really great that we’re now developing rules by engaging the community and working with people like Frankie and Reece from LVO, Mike from Nova and Hank, Greg, Chris and the rest of the AdeptiCon team.

Citaat
Movement
We think the Move value should come back. No more default unit types. Every model should have cool bespoke rules. Not only would that be more fun, but it’ll mean you will only need to learn the rules for your models.

Shooting
Armour save modifiers. This topic comes up almost as often as Sisters of Battle… so we’re going to bring them back. Every weapon will have its place in your army and better represent how you imagine them working in your head.

Combat Phase
Charging units should fight first. It’s just more thematic. So we’re hoping to work this out as well. It will reward tactically outmaneuvering your opponent. You can dictate the combats rather than being entirely Initiative based. You control who swings first.

Morale
Its no longer all or nothing, and it affects everyone. We’re thinking of replacing break tests with a simple mechanic. Roll a D6, add that to the number of models your unit has lost this turn, subtract your Leadership and take that many additional casualties.

Naast aangepaste regels zal er ook een zelfde driedelige systeem als bij Age of Sigmar geintroduceerd worden, waarbij je gewoon een zooi modellen op tafel kan zetten, narrative campaigns kan spelen of het klassieke punten systeem kan gebruiken.

Citaat
3 Ways to Play

The General’s Handbook has been one of the most popular rules supplements we’ve ever released. Who’d have thought letting people choose how they wanted to play their games and giving them a clear way to do that would be so popular…? It’s pretty clear from talking to a number of event organisers, that Warhammer 40,000 would benefit from the same approach. So we’ll soon be introducing the same 3 ways to play – open, narrative and matched play – to the 41st Millennium.

Army Selection

One of the things that comes up a lot is the idea that people should be rewarded for taking thematic armies. It’s a sentiment we agree with and so we’re looking at introducing Command points. A mechanism to reward players who structure their army like their in-world counterparts, with rerolls and cool army specific rules throughout the game.

En om het nieuws nog even te vieren heeft het team van WHC weer een geweldige humoristische video gemaakt waarin ze nieuwe regels voor Deep Strike testen...

Youtube - Inside the Design Studio
Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Paint Blog [Update 21 november]

Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Matched Play statistics: 10/0/6

Killax

• Hero Member
Re: [40K] 8th edition komt er nu echt aan!
« Reactie #1 Gepost op: maart 23, 2017, 04:27:36 pm »

Heb er zin in en pak de volgende editie zeker op. AoS regels op 40K werken prima.

Flashgit

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maart 23, 2017, 05:34:07 pm »

Had al zo'n vermoeden dat het geen zin meer had om 7th ed. Codexes en rulebook  te kopen (ben net weer begonnen....) dus blij dat ik daarmee gewacht heb.
Wat mij ook erg boeide in het bijbehorende grappig bedoelde filmpje op warhammer community was de doos/hint plastic thunderhawk :)

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 23, 2017, 05:48:57 pm »

De wijzigingen die ik tot nu toe heb gelezen, prima! Kom maar op met 8th :).

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #4 Gepost op: maart 23, 2017, 07:47:49 pm »

Ik ben benieuwd. Minder regels lijkt mij het beste, als ik dan iets lees over meer modifiers weet ik het zo net nog niet hoor.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2017:
W: 29
D: 2
L: 11

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 24, 2017, 07:22:12 am »

Ik ben benieuwd. Minder regels lijkt mij het beste, als ik dan iets lees over meer modifiers weet ik het zo net nog niet hoor.

AP modifiers vervangen de huidige regels voor AP. Wat mijn inziens een zeer goede stap is! Origineel had 40k ook AP modifiers wat veel beter werkte game-wise.
Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Paint Blog [Update 21 november]

Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Matched Play statistics: 10/0/6

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #6 Gepost op: maart 24, 2017, 09:14:44 am »

Nou, ja. Ik hoop dat het spelletje wat dynamischer en minder log wordt.
Open en narrative play vind ik dan weer een groot pluspunt.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2017:
W: 29
D: 2
L: 11

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2017, 09:19:10 am »

Van wat ik zie dat GW verteld voorspel ik vast wat de volgende meta word.

-Terminators in transport (lage movement voor terminators)
-Powerfists
-Stubborn

Zien of deze "astra net" voorspelling uitkomt.
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Killax

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2017, 12:38:11 pm »

Denk dat het wel wat meer als dat wordt Auke, meer een rock, paper, scissor formaat ala AoS. Dikke dudes winnen van Wound tankers, Mass attackers worden te link voor Terminators en Mass attackers doen weer te weinig tegen Wound tankers.

Gloin

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 26, 2017, 01:25:09 pm »

7th edition eigenlijk bijna volledig geskipt... In eerste instantie in het begin te druk gehad ivm prive shizzle en daarna eigenlijk niet veel zin meer door de richting waar het spel naartoe ging...

Maar ik krijg nu dus gewoon echt weer zin om mit pupkes te speule!  ;D
I take Sly Marbo, then roll randomly to determine the rest of the army... Not that the results matter. I've got sly marbo!

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
« Reactie #10 Gepost op: maart 27, 2017, 09:29:41 am »

Denk dat het wel wat meer als dat wordt Auke, meer een rock, paper, scissor formaat ala AoS. Dikke dudes winnen van Wound tankers, Mass attackers worden te link voor Terminators en Mass attackers doen weer te weinig tegen Wound tankers.

Tyranids word dus "top tier" omdat die beide goed kan (astrale aanpassing, doen ze op tv ook  :P...denk ik)
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

YellowSkin

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: maart 27, 2017, 10:36:27 am »

Ik ben heel benieuwd, ben totaal niet thuis in AoS dus heb geen idee wat voor impact dit dan ook heeft.

Killax

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: maart 27, 2017, 11:34:50 am »

Tyranids word dus "top tier" omdat die beide goed kan (astrale aanpassing, doen ze op tv ook  :P...denk ik)

Jaa dat hangt dus wat van je lijst af :P AoS Khorne Bloodbound voelt enorm als Tyranids, massive attacks, weinig aan goeie saves maar legt het af tegen echte gunlines en vind all melee match ups okay.

De meeste legers kunnen wel meerdere kanten op qua design maar doen dit niet altijd door bepaalde themas.

Ik verwacht dat SM en Tau wel top tier blijven (want Order/Good Guys/Gunlines) maar de overal powerlevels komen waarschijnlijk wel dichter bij elkaar, wat weer gemakkelijker kan door AP, charge, morale en movement aan te passen.

Shogun

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: maart 27, 2017, 02:08:28 pm »

Ik verwacht dat SM en Tau wel top tier blijven (want Order/Good Guys/Gunlines) maar de overal powerlevels komen waarschijnlijk wel dichter bij elkaar, wat weer gemakkelijker kan door AP, charge, morale en movement aan te passen.

Er komt altijd wel iets boven drijven maar het spelletje is nu te log. Te veel handelingen. Ik heb nog steeds last van mijn pols van toen ik in close combat zat met mijn massale Genestealer cult (met hatred) met een space wolf/dark angels deathstar+ reroll priests. Alles was reroll,... jesus.

Voor de 7de editie was er een uitgelekte brainstorm editie (pancake editie) van GW en daarin hadden ze een format waarbij alle units sneller waren, en ik geloof dat iedereen ook in close combat mocht slaan ongeacht de positie van het model.

infantry: 6 inch bewegen en schieten/ 12 inch bewegen en niet schieten
infantry model met fleet: 12 inch bewegen en schieten/ 18 inch bewegen en niet schieten.
etc..

Dit zou al zoveel schelen en alles versnellen ongeacht de shift in de meta.

Dan nog even het 'battle brother' format veranderen en dan heb je al veel winst.   

YellowSkin

• Jr. Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: maart 27, 2017, 03:13:59 pm »

Vanuit een beginners point of view zou ik ook denken, des te sneller het spel des te meer modellen op de tafel geplaatst kunnen worden (lees: more plasticrack).
Pagina's: [1] 2 3 ... 13