GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 13

Auteur Topic: [40K] 8th edition komt er nu echt aan!  (gelezen 8251 keer)

Spacefrisian

• Hero Member
  • EXTERMINATE!!
Re: [40K] 8th edition komt er nu echt aan!
« Reactie #15 Gepost op: maart 28, 2017, 11:18:26 am »

Ik verwacht dat SM en Tau wel top tier blijven (want Order/Good Guys/Gunlines) maar de overal powerlevels komen waarschijnlijk wel dichter bij elkaar, wat weer gemakkelijker kan door AP, charge, morale en movement aan te passen.

infantry: 6 inch bewegen en schieten/ 12 inch bewegen en niet schieten
infantry model met fleet: 12 inch bewegen en schieten/ 18 inch bewegen en niet schieten.
etc..

Zie er niet raar van op als het in 8th het volgende word of een variant ervan. (scheelt in ieder geval wat rol werk)

Move: normal move statt
Move through terrain, helft van move statt (ongeacht waar het terrein stuk zich bevind)
Run: 2x move statt, mag niet schieten, niet mogelijk als je slow and purposefull bent.
The clans are marching against the law
Bagpipers play the tunes of war
Death or glory I will find
Rebellion on my mind

Bassvdh

• Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: maart 28, 2017, 12:45:45 pm »

Zoiets zou ideaal zijn mijn inziens, samen met nog wat andere aanpassingen om het geheel wat soepeler en sneller te maken.

Je moet momenteel zo veel special rules onthouden en daarbij ook weer andere special rules die ze aanpassen of beperken of die invloed op elkaar hebben etc. etc.
Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Paint Blog [Update 21 november]

Astra Militarum, Therox 93rd regiment - Matched Play statistics: 10/0/6

Helm

• Moderator
  • Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #17 Gepost op: maart 28, 2017, 03:16:06 pm »

Flink de schaar zetten in dat opgeblazen systeem.
Ik ben benieuwd hoeveel lef ze gaan hebben (en hoeveel IA boeken FW daarna weer moet herzien, lol).
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2017:
W: 29
D: 2
L: 11

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #18 Gepost op: april 22, 2017, 08:07:25 pm »

Vandaag aangekondigd.

https://warhammer40000.com/
The truth is relative.

Killax

• Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: april 22, 2017, 10:47:27 pm »

Zie er niet raar van op als het in 8th het volgende word of een variant ervan. (scheelt in ieder geval wat rol werk)

Move: normal move statt
Move through terrain, helft van move statt (ongeacht waar het terrein stuk zich bevind)
Run: 2x move statt, mag niet schieten, niet mogelijk als je slow and purposefull bent.

Zo zie ik het ook, plus het toffe van een normale move stat is that ze de 'snellere dingen' ook eindelijk weer op die manier kunnen representen op de tafel. Eldar die sneller zijn als Space Marines bijvoorbeeld, Red Ones go faster upgrades die bijvoorbeeld een D3 aan extra movement erbij krijgen...

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #20 Gepost op: april 22, 2017, 10:49:39 pm »

Laat maar komen! Uit de.kluiten gewassen huidige editie is geen hol meer aan.

Killax

• Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: april 22, 2017, 10:54:32 pm »

Geen idee :)

Maar wat me erg goed bevalt is dat we de lore logica aan gaan houden.

Browse nu net even op de website en je ziet al een "AoS" Grand Alliance indeling, wat voor 40K niet meer dan logisch is:

- Chaos
- Imperium
- Xenos

Elk met hun eigen subfactions en dergelijke. Eigelijk dus niet zo heel veel anders als Chaos, Order en Destruction. Maar deze keer wel met de Eldar en Tau in Xenos.

Elmir

• Sr. Member
« Reactie #22 Gepost op: april 22, 2017, 11:02:40 pm »

Ik speel vandaag de dag liever AoS dan 40k. Een gemiddeld 40k spel voelt echt sloom en bijna "lomp" aan in vergelijking met het veel meer gestreamlinede AoS naar mijn mening.

De rulebloat is te groot geworden en ik heb 4 boeken nodig om mijn oude leger (daemonhunters) terug op te kunnen stellen.

Dan veel liever een veel flexibeler systeem met jaarlijkse of 2-jaarlijkse punten updates via een GHB.

Killax

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: april 22, 2017, 11:29:48 pm »

Dan veel liever een veel flexibeler systeem met jaarlijkse of 2-jaarlijkse punten updates via een GHB.

Age of Sigmar spelen met GHB klinkt wel als een hele toffe beleving.

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #24 Gepost op: april 23, 2017, 08:15:40 am »

Age of Sigmar spelen met GHB klinkt wel als een hele toffe beleving.

Ja , dat is een hele trip. En de volgende ochtend wordt je wakker met een nueuw leger en weet je niet hoe je er aan komt.
The truth is relative.

Gloin

• Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: april 23, 2017, 08:57:35 am »

Ik vraag me af in hoeverre de release van necromunda zo voor de release van 40k toevallig is... Of dat er toch redelijk wat overeenkomsten zijn in de regels qua de veranderingen om te kijken hoe de regelset ontvangen wordt?

Iig hier heel blij mee!  :D

Greetz Bart
I take Sly Marbo, then roll randomly to determine the rest of the army... Not that the results matter. I've got sly marbo!

Killax

• Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: april 23, 2017, 12:58:26 pm »

Ik vraag me af in hoeverre de release van necromunda zo voor de release van 40k toevallig is... Of dat er toch redelijk wat overeenkomsten zijn in de regels qua de veranderingen om te kijken hoe de regelset ontvangen wordt?

Iig hier heel blij mee!  :D

Greetz Bart
Geen toeval, maar verwacht ook niet dat het een een op een ruleset kopie is.

Zoals staat aangegeven op de website zullen ze een 3-tal plays hebben zoals je ook ziet bij Age of Sigmar, één totaal Open (ideaal voor starters), één Narrative (lore junks en geeft een RPG-achtige vibe) en één Competative, waarbij punten worden geintroduceerd.

Wat ik eigelijk verwacht is dat de set up niet enorm veel anders is als je verwacht voor 40K met dus de grootste verandering misschien wel het introduceren van Movement characteristic en Rend, wat er ooit ook al eens was maar jaren geleden weg is gehaald en nu weer terug komt! In mijn belevenis alleen maar ten goede van 40K want Rend is eigelijk een wat 'logischere vorm' van AP als je het aan mij vraagt plus gelijke movement verwijderd echt een heleboel character omdat je simpelweg een characteristic verwijderd.

Daarnaast zijn er nog een heleboel zaken die ik verwacht te zien blijven en een beetje een mix bevatten van wat heel goed werkt voor Age of Sigmar, zoals:
- Alliences zijn zoals Grand Allegiances in Age of Sigmar, ipv Order, Chaos, Death en Destruction heb je nu dan Imperium, Chaos en Xenos. Ik vind het wel wat jammer dat Xenos allen over een kam wordt geschoren maar je ziet ook duidelijk dat GW moeite heeft Death en Destruction echt intressant te maken dus grote kans dat het eigelijk een verbetering is.
- Factions (sub-alliences) krijgen hun eigen boeken en worden diep uitgewerkt. We zien dit al heel lang bij Space Marines (Blood Angels, Space Wolves etc.) maar verwacht dit nu ook echt voor alle andere Factions.
- Units komen zoals ze komen per doosje, re-boxes komen weer terug (vermoed ik) zodat deze passen bij de unit. Special item upgrades worden denk ik een of/of verhaal (niet zo heel veel anders als dat het al is).
- Multiwound pieces, zoals Tanks of grote Monsters krijgen een damage vs prestatie grid, meer damage maakt het model minder sterk (meestal)
- Keywords worden geintroduceerd voor flavour, synergie en eigelijk gewoon zodat je een giga mix kan zijn en specialized leger, wat je maar wilt.
- Ik hoop dat de 40K stat kaarten wel wat praktischer worden designed maar ook een app ontvangen.
- Leger compositie zal grotendeels het zelfde blijven maar ik verwacht dat Open Play zich er niet aan hoeft te houden.
- Command Abilities, Traits, Artefacts en Battalions zijn er al in 40K maar ik verwacht dat het AoS format daarvoor ook wordt aangehouden, vaak is dit leuker, fluffier en zelfs makkelijker te balancen.

Al met al, ook veel zin in.

Shogun

• Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: april 23, 2017, 02:00:23 pm »

Als toernooispeler hoop ik dat GW een format heeft voor punten/competitief spel dat een beetje neigt naar 'balans'. Nu moet ik naar elk individueel rulespack kijken wat ik wel of niet kan spelen. (etc/itc/individueel format). Door alle huidige formaties en recente chaos/space marine over the top psychic powers gaat dat waarschijnlijk toch niet gebeuren, maar ja.

Om het spel te verversen zullen ze er dingen uit moeten halen en weer andere dingen moeten toevoegen. Dat is niet erg maar het succes staat of valt met het versnellen/versimpelen van het huidige spel. Ik hoop dat ze nutteloze dingen gaan schrappen en er leuke tactische aspecten voor terug komen. Dat close combat units automatisch eerst slaan als ze chargen vertraagt het spel niet en brengt nieuwe tactische elementen in het spel. Als ze dan 'challenges/overwatch/soul blaze/tactical objectives/random movement etc.. schrappen dan ben ik blij. Er moet minder dice gespendeerd worden aan random onzin handelingen die weinig tot geen impact hebben op het spel. 

Dat GW meer regels gratis gaat leveren is op zich mooi maar gaat dat het gehele overzicht van regels/formaties/units/campaignbooks/supplementen ook helpen? Ik weiger om weer een zooi boeken te kopen om er daarna achter te komen dat mijn leger weer nutteloos is geworden in een toernooisetting.

Dat GW sneller reageert met FAQ is mooi maar gaan ze ook de regels die ze uitbrengen op de eerste plaats beter schrijven? Het wrath of magnus boek kreeg meteen een FAQ maar waarom is het zo moeilijk om de regels goed te evalueren voordat ze die uitbrengen?

De nieuwe editie zal voor mij een dealbreaker zijn. Als het me niet bevalt dan gaat er veel op marktplaats.  ::)

YellowSkin

• Jr. Member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: april 25, 2017, 09:15:43 am »

Als casual gamer ben ik vooral benieuwd naar de versimpeling van de regels beetje ala het concept: "Easy to learn difficult to master"

Very benieuwd, zag ook al de geruchten dat de starterset zowel nurgle als SM bevat. HEBBE HEBBE HEBBE

Soulcrusher

• Sr. Member
  • Generals of the West
« Reactie #29 Gepost op: april 25, 2017, 06:58:18 pm »

Alle codixi en rulebooks gekocht in de afgelopen 8 weken worden vergoed. Zie Warhammer Community site.
Play some games, drink some beers, kick some ass, have fun.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 13