GWhobby.net

Warhammer Fantasy & Age of Sigmar => Fantasy Algemeen => Topic gestart door: Crackbone op september 16, 2018, 04:02:50 pm

Titel: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
Bericht door: Crackbone op september 16, 2018, 04:02:50 pm
http://warhammerarmiesproject.blogspot.com/?m=1

Iemand al bekend met dit project? Een dude pakt alle 8e editie boeken en geeft er een eigen draai aan. Alles lijkt erg gebalanceerd en tikt precies de boxjes aan die ik leuk vind: magic is geen Sureshot meer en erg ingedamd, movement heeft meer opties, het is meer een fantasy battle simulator. Erg leuk om eens naar te kijken!
Titel: Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
Bericht door: Lionhammer op september 16, 2018, 05:27:58 pm
Ik zie een aantal dingen waaronder special rules rewrite en opties die mij echt aanspreken. Ook slim dat hij historical armies zoals Nippon compatible heeft gemaakt zodat historical wargamers ook mee kunnen spelen.

En combined profiles gaf hij gelukkig ook meer duidelijkheid! 8)

magic is geen Sureshot meer en erg ingedamd
Waar ik bang voor ben is dat Magic zo generfed en eentonig word dat het je totaal geen reden geeft om een wizard te gebruiken. Ik hoop gewoon dat ze wel wat invloed hebben en genoeg lores met diverse spells. En dat het niet te veel auto-dispell is.
Titel: Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
Bericht door: Crackbone op september 16, 2018, 06:39:21 pm
Lijkt het niet op. Powerdice zijn nog steeds meer aanwezig dan dispell dice, maar de crux zit hem vooral in dat een lvl 1 niet de sterkste spell kiest, alle powerdice gebruikt en irrisistable force gooit en dan lacht als ie een minimalistisch "probleem" rolt.

Je kan als lvl 1 alleen spell 1, 2 en 3 hebben. Sterkste spells zijn alleen voor de sterkste wizard. Werkt prima :D

De trade-off lijkt goed te werken
Titel: Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
Bericht door: Lionhammer op september 16, 2018, 08:10:00 pm
Lijkt het niet op. Powerdice zijn nog steeds meer aanwezig dan dispell dice, maar de crux zit hem vooral in dat een lvl 1 niet de sterkste spell kiest, alle powerdice gebruikt en irrisistable force gooit en dan lacht als ie een minimalistisch "probleem" rolt.
Gelukkig valt het mee.

Je kan als lvl 1 alleen spell 1, 2 en 3 hebben. Sterkste spells zijn alleen voor de sterkste wizard. Werkt prima :D
Daar ben ik ook mee eens. In ruil voor voor random generating kunnen we level caps gebruiken waardoor je alsnog de vrijheid hebt om te kiezen.
En een tovenaarsleerling kan niet opeens Purple Sun casten ;).
Titel: Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
Bericht door: Lionhammer op oktober 31, 2018, 10:01:35 am
Is de maker ook van plan om een Skirmish/scenario play te maken voor de game als het voor een grote deel af is?
Titel: Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
Bericht door: Crackbone op oktober 31, 2018, 11:56:31 am
Jep! Staat op de webversion links: timeline van de boeken die eraan komen. Skirmish staat erbij
Titel: Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
Bericht door: Lionhammer op november 07, 2018, 01:51:19 pm
Jep! Staat op de webversion links: timeline van de boeken die eraan komen. Skirmish staat erbij
Bedankt! 8)
Dan is het ook makkelijk om klein te beginnen.
Titel: Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
Bericht door: Lionhammer op januari 28, 2019, 03:49:43 pm
Recentelijk heeft Eliasson en een paar andere wargamers een Discord groep opgericht voor mensen die elkaar willen ontmoeten en vragen hebben over de game. Ik zal wel even de link naartoe plaatsen.

https://discord.gg/wwdkwfU
Titel: Re: 9th edition Warhammer Fantasy Battles Project
Bericht door: Coenus Scaldingus op januari 28, 2019, 04:41:08 pm
Geen speelervaring, maar toen ik die site maanden geleden ergens tegenkwam heb ik me goed vermaakt met het bekijken en bewonderen van dat alles. Het is eigenlijk wat ik oorspronkelijk van de 9th Age verwacht had toen ik daar voor het eerst van hoorde: zonder twijfel Warhammer Fantasy, maar dan met een fatsoenlijke balans. Het gaat me bij dat laatste niet om een halve punt meer of minder en dat soort ongein, maar gewoon zonder de ouderdom die in sommige armybooks te zien was, of de verkooptrucjes. Bijzonder indrukwekkend projectje, en alhoewel ik er op de korte termijn niets mee zal doen, kijk ik er naar uit het over een paar jaar eens te gaan uitproberen. In tegenstelling tot de GW versies (of de 9th Age) is dit vrij stabiel en tijdloos.