GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 2 [3] 4 5

Auteur Topic: Dobbelstenen pech  (gelezen 10742 keer)

Kholdaimon

• Moderator
  • Hero Member
Re: Dobbelstenen pech
« Reactie #30 Gepost op: maart 04, 2013, 01:19:55 pm »

Banner of sorcery / extra powerdice met high elves?
Dark elves sacrificial dagger
Lore of Death, als je genoeg wonden doet (minder zeker, maar toch hoed mogelijk)
Banner of Sorcery is inderdaad goed, maar je kan ook maar 1 power dice extra krijgen. Sacrificial Dagger is ook goed, maar kost mannekes. Lore of Death is mweh, de range is zo beperkt...

Ik vind de Slann toch de meest betrouwbare extra power dice genereerder. Dark Elves met Dagger en Power of Darkness zijn ook behoorlijk goed natuurlijk, maar dat kost je Spearmen.

Christiaan

Jip

• Sr. Member
« Reactie #31 Gepost op: maart 04, 2013, 01:20:41 pm »

Ik geloof niet in dobbelstenen pech, ik denk dat het gewoon toeval is. Je herinnert je bovendien alleen de keren dat je heel slecht of heel goed gooit, niet de keren dat je 'normaal' gooit.
Het irriteert mij ook een beetje wanneer mensen de dobbelstenen de schuld geven tijdens of na een spel, natuurlijk ligt het mede daaraan het is immers een kansspel. Voor mij geen bijgeloof.
40k
X Wing miniatures game
Flames of war

PrinceCharming

• Full Member
« Reactie #32 Gepost op: maart 04, 2013, 01:29:04 pm »

Inderdaad, als je 5 gooit voor Winds of Magic dan heeft je tegenstander max 4 doppies. Jij kan eerst een spell casten met 1+1 gratis power dice, dan nog 2 spells met 2+1 gratis power dice ieder. En zo krijg je een magic phase met 8 power dice vs 4 dispel dice.

De Slann is de beste lvl 4 om een lage Winds of Magic phase mee te spelen.

ze werden in 1 turn van tafel gewhiped door een unit dwarfs =')   het is gwn me jaar niet denk ik =D
Hoe kan dat nou?? Watvoor unit Dwarfs was dat?? Hoe groot was jouw unit? Stond je breed tegenover een horde Hammerers met een Lord en Heroes erin?

mijn unit werd gehalveerd door zijn grudge thrower, direct hit, aangezien ik de rond eerna dubbel 1 gooide op winds of magic, zet mij dat op met 2 dice, tege zijn 1+2+1(ik steel dez van jou) dus probeerde ik regrowth wat niet lukte

vervolgens beweegt hij 6inch vooruit, schiet mijn unit nog wat verder kapot, en cahrged dan in mij met zijn anvil =)

ik steek altijd de schuld op mijn vriendin, maar die is dan ook weer niet tevreden, dus ja hahaha, man moet keuzes maken, sexual intercourse > good dice rolls =D
« Laatste verandering: maart 04, 2013, 01:30:53 pm door PrinceCharming »

borkbork

• Hero Member
« Reactie #33 Gepost op: maart 04, 2013, 01:53:51 pm »

Dobbelstenen pech? Dan heb je gewoon te weinig lood in de 1 gestopt ;)

Het kan best zijn dat je de verkeerde dingen gooit op het verkeerde moment, maar als je het gaat bijhouden zal je merken dat je heel gemiddeld gooit.

Lexy

• Hero Member
  • De nummer 4 van de wereld
« Reactie #34 Gepost op: maart 04, 2013, 02:00:25 pm »

Banner of sorcery / extra powerdice met high elves?
Dark elves sacrificial dagger
Lore of Death, als je genoeg wonden doet (minder zeker, maar toch hoed mogelijk)
Banner of Sorcery is inderdaad goed, maar je kan ook maar 1 power dice extra krijgen. Sacrificial Dagger is ook goed, maar kost mannekes. Lore of Death is mweh, de range is zo beperkt...

Ik vind de Slann toch de meest betrouwbare extra power dice genereerder. Dark Elves met Dagger en Power of Darkness zijn ook behoorlijk goed natuurlijk, maar dat kost je Spearmen.

Christiaan
purple sun op lage ini kan een hoop powerdice genereren  ;D
Spearmen kosten niet zoveel, en als je hem niet wil gebruiken, dan hoeft het ook niet en kosten ze ook niets.

And I'm not afraid to show it.....
I'm Lexy and I know it!
Alex is de cruiff van warhammer.
Absoluut!

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: maart 04, 2013, 02:04:59 pm »

Een toevoeging van mij. Ik geloof zelf ook dat ik altijd slechter rol dan gemiddeld (en dan de tegenstander), maar als ik naar mijn record van dit jaar kijk heb ik meer dan 4 op de 5 battles gemiddeld gewonnen.
Dus of ik speel zo slim dat ik er geen last van heb (en nee dat geloof ik zelf niet) of wat waarschijnlijker is....ik roll gewoon gemiddeld en ik onthou alleen de klote rollen en niet de goede zoals mensen hierboven al aangeven.
« Laatste verandering: maart 04, 2013, 02:06:59 pm door Blonde Beer »
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Eagle

• Hero Member
  • Ultimate Pandora player
« Reactie #36 Gepost op: maart 04, 2013, 07:00:59 pm »

Ik ben er van overtuigd dat ik gemiddeld gooi. Maar als ik mee doe aan toernooien dan heb ik altijd pech. Met Warmahordes gemiddeld over een heel toernooi gemiddeld 5 gooien is wel- een prestatie met 2 dobbels.
Dat houd in dat ik gemiddeld alles gemist heb als ik het aanval en als ik het raakte geen schade deed.
Net zo met Magic the gathering toernooien. Speel ik een deck dat voor veel mana gaat dan trek ik 3 land per potje en geen kaart om meer te krijgen  ::)(waarvan 2 landjes in mijn openings hand).

Maar goed ik maak me er niet druk om ik ga altijd voor de lol.
Ik denk dus ik ben.......verward

Aapje

• Hero Member
  • Welcome to where time stands still
« Reactie #37 Gepost op: maart 04, 2013, 07:24:36 pm »

Even een andere inspringing, wat niet geldt voor dobbelstenen gooien... ja, indirect toch wel.

Alle mensen, maar dan ook alle mensen, onthouden het meeste de negatieve dingen van het leven. Dat komt door meerdere dingen en eigenlijk logisch: De negatieve dingen die je mee maakt, zie je verbeterpunten in. In goede dingen niet. En negatieve dingen hebben vaak een langere nasleep, sla maar eens een privé, story of een ander prutboekje open. Altijd negatieve dingen, bijna nooit iets positiefs. Omdat mensen kicken op als iets fout gaat. Kijk maar naar (bijvoorbeeld) het gedoe rond Rafaël van der Vaart met zijn vrouw/ex. Iedereen springt er bovenop omdat het fout gaat, want dat is leuk en trekt lezers, want mensen houden nou eenmaal van leedvermaak.

Wel wel, als jij een keer een pot echt ruk gooit, en dan bedoel ik echt continu alleen maar enen, onthoud je dat en vertel je dat, omdat je onbewust aandacht wilt. En de persoon tegen wie je hebt gespeeld, ziet dat ook en merkt het ook dat je die aandacht pakt en wilt.

Daarbij komt is dat een mens altijd veel negatiever over zichzelf denkt dan een ander ooit zou durven over die persoon. Stel we hebben persoon A en persoon B... Persoon A denkt over zichzelf, dus ook de negatieve punten, terwijl persoon B nooit zo negatief zou durven denken over zichzelf.

Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: maart 04, 2013, 07:44:32 pm »

En ik heb een nieuwe signature ;).

Aapje

• Hero Member
  • Welcome to where time stands still
« Reactie #39 Gepost op: maart 04, 2013, 08:09:24 pm »

En ik heb een nieuwe signature ;).

Vind ik prima ;).

Rogier

• Hero Member
  • Full member. huhhuh. huh. huh.
    • instagram
« Reactie #40 Gepost op: maart 04, 2013, 08:21:29 pm »

Ik zou willen dat ik de dobbelstenen de schuld kon geven, maar ik speel gewoon bagger.

Als je denkt dat het aan je dobbelstenen ligt omdat je steevast lager gooit dan zou moeten, kan ik tevens feliciteren met het halen van je al Ld tests.
Ga eens een keer een all-goblin leger spelen met al die random dingen (fanatics, squigriders, pumpwagons, etc.) erin en kijk eens hoeveel pech je écht hebt.

Ik sluit me verder aan bij Christiaan en Alex, pech hebben kan, geluk hebben kan, maar nooit overdreven veel.

Lexy

• Hero Member
  • De nummer 4 van de wereld
« Reactie #41 Gepost op: maart 04, 2013, 10:18:06 pm »

geklets van Aapje

Met andere woorden, wat wij dus al zeiden  ;D
And I'm not afraid to show it.....
I'm Lexy and I know it!
Alex is de cruiff van warhammer.
Absoluut!

mister youp

• Hero Member
« Reactie #42 Gepost op: maart 05, 2013, 09:21:38 am »

Haha, en ik heb wel is een testje gehouden door vijftig keer met een artillery dice te gooien.

21 keer een misfire... ik zeg maar. En er zit er toch maar echt 1 op het doppie.

Daarnaast geloof ik echt wel dat er mensen zijn die significant meer pech en significant meer geluk hebben dan anderen. Goofy en Guus Geluk zijn ergens op gebasseerd.

Volgens mij ben ik ooit ergens wel een interessant onderzoek hierover tegengekomen. Ik ben alleen de bron kwijt. Natuurlijk kennen de meeste mensen wel die optimumkrommegrafieklijn die hoort bij een betrouwbaarheidsinterval. De grote meuk van alle mensen zit inderdaad op de plaats waar die lijn het hoogste is... dus evenveel geluk als ongeluk, maar je hebt daarbij ook de uiterste waarbij er wel degelijk mensen zijn met meer pech en meer geluk.

Waar het echter vooral om speelt, is hoe je met pech en geluk omgaat... Als ik mijn great cannon weer is in beurt één opblaas, terwijl ik er zelfs uit wanhoop een enigineer naast heb gezet, dan kan ik daar inmiddels wel om lachen. En als ik met mijn horde state troopers en de nodige spells en enchantments op S5 mag slaan terwijl de vlammen er van afspatten en ik nog maar 1 treekin om zeep help, dan frustreerd dat wel. Maar een minuut later kan ik er wel weer de humor van inzien.

En jahoor, ik heb ook regelmatig mijn geluksmomenten, maar die zitten niet vaak in het spelen van warhammer. Dus Prince Charming, ik geloof je echt. Neemt niet weg dat ik bijzonder kan genieten van een potje strijden met minipoppetjes. :) 

PrinceCharming

• Full Member
« Reactie #43 Gepost op: maart 05, 2013, 10:12:46 am »

Dank je,  zoals ik al zei; het komt en het gaat.

De laatste tijd echt een onnoemelijk aantal potten gehad waar het voor geen meter ging.

Heb voor deze week 2 potjes opstaan om te testen voor het tornooi in Aarschot; ben eens benieuwd!

borkbork

• Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: maart 05, 2013, 10:39:47 am »

Een oude kennis van mij had de theorie dat je met overtuiging moest gooien anders werd het toch niks. Op zich slaat het nergens op, maar het verschil zit hem hier in dat als je met overtuiging gooit het vooral opvalt wanneer je idd juist het gene gooit dat je nodig hebt. Terwijl als je niet met overtuiging gooit valt het vooral op wanneer je slecht gooit. Je, draait dus het psychologische spelletje een beetje om.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5