GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: The Saga of Dark Age Warbands  (gelezen 12784 keer)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
The Saga of Dark Age Warbands
« Gepost op: maart 01, 2014, 01:36:31 pm »

De regels van The Saga of Dark Age Warbands

Regelmaat: maandelijks, te beginnen op 1 april

Doel per tijdseenheid: een punt aan geschilderde miniaturen, een battle report met foto('s), tactica over een factie, bedachte en geteste huurlingeneenheid of als goedmaker een foto in vikinguitdossing en woeste gezichtsbeharing ;D

Afsluiter: toernooi te X in het najaar voor ieder die wil?

Deelnemers:
Raz - Vikingen / Franken (/ Friezen?)
Morbal - Anglosaxons / Strathclyde Welsh
Drunkendwarf - Anglodanish
IC - Normandiers
Ingmar - Vikings
Real - Mixed Batch
SzLizard - Saxons
Coenus Scaldingus - Skraelings
Squig - Kruisvaarders
Martinus7 - Franken
Karak - Byzantijnen

NB: De oorspronkelijke voorzet was...

Regelmaat: tweewekelijks lijkt me wel mooi, wekelijks ga ik zelf niet redden en maandelijks duurt me te lang ;) Natuurlijk mag meer altijd

Doel per tijdseenheid: geschilderde eenheid, battle report met foto's, tactica over een factie, bedachte en geteste huurlingeneenheid of als goedmaker een foto in vikinguitdossing en woeste gezichtsbeharing ;D

Subforum: willen we er eentje aanvragen? Als we elk onze vorderingen in een topic bijhouden en daarnaast batrep en tactica in losse topics zetten is het misschien wel mooi om daar een eigen plek voor te hebben

Afsluiter: toernooi te X voor ieder die wil?
« Laatste verandering: mei 01, 2014, 11:19:24 am door Raz »
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: The Saga of Dark Age Warbands
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2014, 01:46:46 pm »

2 wekelijks klinkt goed.

Elke 2 weken een eenheid angelo saxons geschilderd krijgen lukt helemaal niet. aangezien ik die in blokken van 10-12 wil spelen.
Misschien een idee om het persoonlijk te maken. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om elke 2 weken 8 man te schilderen, of een battle te spelen met foto's... Ik zou dan eerder gaan voor de eigen keuze: "ik wil deze periode 4 warriors afgeschilderd krijgen."
Hierdoor zal de saga voor sommige misschien wel net iets langer duren dan voor andere. Maar niemand houd je tegen om een extra fractie te kiezen/ extra swords for hire te schilderen.

Subforum is natuurlijk wel interessant als we met meer dan 3 man zijn.

tornooi zal me niet lukken, naar Nederland reizen met de trein is wat kostelijk.

Ja ik wil wel meedoen, en vermoedelijk met angelo saxons.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2014, 02:21:34 pm »

Tweewekelijks klinkt goed en dan gewoon 1 punt? Als je veel tijd hebt schilder een eenheid levies, heb je weinig tijd schilder je een eenheid hearthguard (of battle report). Afsluiten met een tournooi zou mooi zijn maar dan wel graag ruim op tijd plannen i.v.m. drukke weekenden 's zomers.
Ik zal met Anglo-Danish meedoen met extra daarbij hearthguard te paard zodat ze ook als Anglo-Saxons te gebruiken zijn.

DJ

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #3 Gepost op: maart 01, 2014, 03:45:15 pm »

Count me in (voorlopig...)

Regelmaat: tweewekelijks lijkt me wel mooi, wekelijks ga ik zelf niet redden en maandelijks duurt me te lang ;) Natuurlijk mag meer altijd

Elke twee weken een unit af? Tja... weet niet of ik dat red, met 100 Napoleonitische Fransen te gaan. Denk zelf dan toch liever aan een maand, of eventueel drie weken.

Citaat
Doel per tijdseenheid: geschilderde eenheid, battle report met foto's, tactica over een factie, bedachte en geteste huurlingeneenheid of als goedmaker een foto in vikinguitdossing en woeste gezichtsbeharing ;D

Okay...

Citaat
Subforum: willen we er eentje aanvragen? Als we elk onze vorderingen in een topic bijhouden en daarnaast batrep en tactica in losse topics zetten is het misschien wel mooi om daar een eigen plek voor te hebben

Mee eens.  :)

Citaat
Afsluiter: toernooi te X voor ieder die wil?

Yup.

Deelnemers:
Raz - Vikingen / Angelsaksen?
IC - Normandiërs, als mijn bestelling eindelijk eens binnenkwam...
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
« Reactie #4 Gepost op: maart 02, 2014, 08:48:58 am »

Ik zou graag mee willen doen, maar dan halfbakken! Het is namelijk onwaarschijnlijk dat ik iedere twee weken voldoende mannetjes schilder. Zeker gezien het feit dat ik nu ook net begonnen ben met Bolt Action en we dus kunnen spreken van 'conflicterende belangen'.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar de niet bestaande 'deur nummer 4'. Kort gezegd, voor wat betreft de alternatieven: een real life viking wordt ik niet, ik betwijfel of ik iedere maand een potje speel en dus een batrep kan schrijven en tactica schrijven is voor mensen MET speelervaring, dus wat blijft er uiteindelijk over?

Zelf dacht ik aan een bindende deadline (toernooidatum?) en een twee of liever drieweekelijks voortgangsplaatje? Zet het van mij part zo op dat iedere speler voor iedere twee weken opgeeft wat hij of zij denkt te gaan knutselen, of geef iedereen één of meer jokers om schade in te kunnen halen. Als je de toernooidatum bijvoorbeeld niet 12 weken na de start doet, maar 14 of 15, dan geef je mensen de kans om in te lopen..

Als dat allemaal niks is, doe ik toch gewoon mee en kijk ik wel hoever ik kom! :-)

Ingmar (hopelijk straks 6 geschilderde punten) Vikings

« Laatste verandering: maart 02, 2014, 08:57:17 am door Ingmar »
<---Strategikon - a blog about SAGA and other wargames

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 02, 2014, 10:59:58 am »

Goed om jullie input te horen. Voorop staat natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen en dat we elkaar inspireren en motiveren met bijdragen 8)

Laten we de regelmaat dan verzetten naar een maand. Dat is voor mijn Epicproject ook niet verkeerd. Wat de doelen betreft, ook dat kan aangepast worden. Als iemand per keer liever een punt aan modellen schildert of een ander doel heeft, is dat natuurlijk geen enkel probleem. Ook een mooi stuk scenery is voor anderen leuk om te zien, of een (historische) achtergrond bij een warband om te lezen. Persoonlijk maakt me dat niet zoveel uit. Zolang we maar lekker aan het hobbyen zijn :)

Nog een punt: de startdatum. Wanneer willen we los? Ik heb mijn miniaturen nog geeneens besteld. Wat denken jullie van 1 april? Hopelijk heb ik tegen die tijd de keuze gemaakt en de miniaturen in huis.

"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: maart 02, 2014, 11:22:31 am »

Tweewekelijks klinkt goed en dan gewoon 1 punt? Als je veel tijd hebt schilder een eenheid levies, heb je weinig tijd schilder je een eenheid hearthguard (of battle report). Afsluiten met een tournooi zou mooi zijn maar dan wel graag ruim op tijd plannen i.v.m. drukke weekenden 's zomers.
Ik zal met Anglo-Danish meedoen met extra daarbij hearthguard te paard zodat ze ook als Anglo-Saxons te gebruiken zijn.

DJ

Citaat van: Raz
Deelnemers:
Morbal - Anglosaxons
IC - Normans
Ingmar - Vikings

Ben ik uitgesloten van deelname?  :'( :-[
Ik vermoed dat mijn tekst niet goed is gelezen dus bij deze:

Ik wil ook meedoen!  ;D ;D ;D

DJ

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #7 Gepost op: maart 02, 2014, 12:18:54 pm »

@ Raz: klinkt allemaal goed, 1 paril vind ik ook best.  :)
Could you be there

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
« Reactie #8 Gepost op: maart 02, 2014, 12:23:54 pm »

Lijkt mij de ideale startdatum voor zo'n serieuze hobbyonderneming!:-)
<---Strategikon - a blog about SAGA and other wargames

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2014, 12:46:33 pm »

DJ

Citaat van: Raz
Deelnemers:
Morbal - Anglosaxons
IC - Normans
Ingmar - Vikings

Ben ik uitgesloten van deelname?  :'( :-[
Ik vermoed dat mijn tekst niet goed is gelezen dus bij deze:

Ik wil ook meedoen!  ;D ;D ;D

DJ

Doh, my bad :-[ Zal je gelijk toevoegen.

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: maart 02, 2014, 12:56:18 pm »

Dank je! Ik heb er zin in :)

Ik geloof dat ik een beetje voorsprong heb op jullie want ik heb al 7 punten geprimed staan en de acht mounted figuren voor de Anglo-Saxons in huis.
1 april beginnen is prima.

DJ

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #11 Gepost op: maart 02, 2014, 05:50:54 pm »

1 april is prima voor mij, kan ik misschien zelfs nog overwegen om voor stratclyde welsh te gaan. Paardjes maar minder modellen :p

Elke maand een doel halen lijkt me wel zeer goed mogelijk.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: maart 02, 2014, 05:52:44 pm »

Ik wil ook wel meedoen, maar heb niet één thema. Ik wil wat verschillende projecten afmaken (oa Viking warband, Breton light cavalry), wat kleine toevoegingen maken (extra Hearthguard om mijn Fenrir cult Vikingen als Jomsvikings in te zetten, Norman bishop afmaken, extra terrein doen) en misschien nog een nieuw project (Scots).

Dat kan ik hopelijk wel allemaal in dit thema gieten.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #13 Gepost op: maart 02, 2014, 08:22:12 pm »

Ik denk dat voor de meeste het doel is: 6 punten schilderen.

Doe jij dat toch ook gewoon, alleen dan niet één Warband...?  ;)
Could you be there

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: maart 03, 2014, 10:00:25 am »

Hoe meer zielen des te meer vreugd lijkt me, en natuurlijk eye-candy :D Ook een mixed batch is goed hoor.
Pagina's: [1] 2 3