GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Morbals saga (updatje + stand van zaken)  (gelezen 7192 keer)

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Morbals saga (updatje + stand van zaken)
« Gepost op: maart 07, 2014, 02:45:34 pm »

Hallo,

Ik wil met veel plezier meedoen aan de saga.
Ik denk een angelo saxon saga te starten.

dit zijn de lijsten die ik voor ogen heb.
warlord
4 warriors      
2 levy

of
afred the great
4 warriors
1 levy

Warlord
12 warriors
10 warriors
10 warriors
12 levy
12 levy
saga dice      5

of
afred         3 dice, elke beurt een dice laten liggen op battlebord en gratis gebruiken
12 warriors
10 warriors
10 warriors
12 levy
saga dice          6

Grote units om maximaal gebruik te kunnen maken van het battle bord.
Momenteel denk ik wel eerder het alfred the great warbandje te nemen. vanwege de gratis ability elke beurt en toch 6 dices te hebben. eventueel zou ik de levy unit ook vervangen door nog een punt warriors om 3 units van 12 te maken en een lijfwacht unit voor alfred om aan 7 dices te geraken.
Iemand betere ideeën?
1 unit levys is al geschilderd. Aangezien ik die ook gebruik voor mijn andere saga legers. In de plaats van die levy unit schilder ik dan vermoedelijk een flemish mercenerie unit.

« Laatste verandering: september 27, 2014, 10:28:12 am door morbal »
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: Morbals saga
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2014, 04:56:59 pm »

Hèhè... onze Vlaming gaat voor zijn lokale huurlingen...  ;)

Ik ken het Anglo-Saxon board niet, maar ik heb mijn twijfels bij je lijsten. De ene geeft maar 5 dice, dat gaat je opbreken. De andere heeft geen reserve, al heb je wel stevige units. Waarom niet gewoon 4x8?

Maar goed, ik zou bij de keuze tussen deze twee voor de laatste gaan. Twee levy die geen dice geven en moeilijk te activeren zijn zou ik niet doen.

Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

morbal

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2014, 08:14:50 pm »

Saxon battle board geeft regelmatig bonussen op units van 10 of meer. En heeft ook een ability om alle units van 10+ te activeren maar die kost 2 keer de duurste dice.
Verder heb je ook een ability in je eerste kolom (zo vaak doen als je wilt) met alle mogelijke dices 1 unit van 10+ activeren waardoor je een unit van levys even gemakkelijk activeert als een unit heartguard.

1 unit levy's word misschien dus wel gedropt door een swords for hire units.

In de Alfred lijst heb ik dan ook nog maar 3 dice nodig om mijn units te activeren.

Saxon bord heeft ook een ability iplv activation pool een extra dice gooien voor elke 10+ unit, dus zolang ik mijn helmpjes kan gooien heb ik telkens 8 dice.

over activations maak ik me dus niet echt zorgen.
Met afred kan ik ook 1 abilty elke beurt gebruiken zonder mijn dice te moeten gebruiken.

sword for hire lijken me vooral leuk om te hebben en eens mee te experimenteren. dus mijn toekomstige wandering bard, flemish merceniers, angry monks en sons of death zullen eens in elke warband komen

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2014, 08:22:04 pm »

Dat klinkt goed. Op die manier maak je mooi gebruik van de specifieke eigenschappen van je warband. Je hebt dan ook een intimiderende hoeveelheid manschappen om op te stellen :D
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

morbal

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2014, 02:07:22 pm »

Aangezien ik nog moet beginnen plakken aan de warriors hoop ik deze maand geschilderd te krijgen:
sons of death (2 punten)
4 monks
4 levys
2 flemish

8 keer hetzelfde model schilderen vind ik maar niets dus smijt ik er wat swords for hire tussen. Aangezien die toch voor al mijn legers interessant/ mogelijk zijn om mee te nemen.
Met de sons of death te schilderen haal ik de doelstelling voor een punt per maand ruimschoots.

morbal

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2014, 08:06:02 pm »

klaar met wat ik wou doen, en meer:
wandering bard
4 steppe nomads
6 levys (2 voor saxons )
4 flemish
4 monks
4 saxons
sons of death unit is af

foto's :

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2014, 08:40:34 pm »

Tot zover het uitsmeren over 6 maanden...  ;)

Wat ga je verder nog doen?  :)

Overigens zou ik de bases nog een drybrushje geven, voor de rest ziet het er goed uit.
« Laatste verandering: april 15, 2014, 08:42:18 pm door Inquisitor Constantine »
Could you be there

morbal

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2014, 08:57:22 pm »

De volgende 2 saxons staan op mijn tafel, samen met wat andere historics.
Ik verwacht deze maand ook  nog wel 2 steppe nomads extra te doen. Maar komende weken worden net iets drukker. Nog 2 vlamingen lijken me leuk maar die staan net iets verder in de schilder line up.
Ik zie wel wat ik deze maand nog haal verder aan saga ik denk wel dat ik het punt doel voor deze maand al gehaalt hebt (met 3 verschillende halve units :p).

Misschien dat er wel een army foto komt van mijn vikingen en Ieren.

morbal

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2014, 10:52:42 pm »

volgende groep staat weer klaar om geschilderd te worden:
4 vlamingen
2 monks
2 levys
6 angelo saxons
4 stratyclide welsh
4 steppe tribes

Alles samen weer ruim een punt of 2
Na deze maand zijn de vlamingen dan af en ook mijn steppe tribe unit is dan af. Kan ik me weer iets meer concentreren om angelo saxons en stratyclyde als Jugula daar geen stokje voor steekt, maar 4 modellen, dat moet nog lukken denk ik!

De steppe tribes zullen trouwens ook dienst doen als warrior of heartguard in mijn stratyclide leger om er een beetje verschil in te steken en omdat het zo'n toffe modellen zijn!

morbal

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2014, 10:43:30 am »

en ik ben weer klaar voor deze maand: foto tijd

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2014, 11:52:34 am »

Netjes, maar ik zou toch nog iets meer doen aan de bases: een extra drybrushje, en de randen even afwerken.

Daarnaast denk ik je dat je werk ook erg zou profiteren van een extra wash of een dip met Armypainter, om e.e.a. wat meer diepgang te geven.
Could you be there

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2014, 12:12:11 pm »

Dat is weer een mooie toevoeging aan de hoeveelheid geschilderde miniaturen! Je hebt het tempo goed te pakken zo 8) Hoever ben je nu met al je projecten? En straks eens foto's van alles bij elkaar?
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

morbal

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2014, 12:36:42 pm »

Viking warband: done
irish: done
angelo saxon: 10 warriors, 6 levy en warlord gedaan
stratyclyde welsh: 4 warriors en 8 steppe tribe (proxy warriors voor meer variatie en toffe modellen) gedaan
swords for hire: wandering bard, 8 flemish, 8 sons of death, 6 angry monks gedaan. Nog 6 monks en 8 flemish te doen.

Ik zal er volgende week aan proberen te denken en een momentje vrij te maken om eens foto's te maken van de warbands in hun geheel.

morbal

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2014, 09:19:16 pm »

Sorry voor de dubbelpost maar ik heb toch al maar wat foto's gemaakt, close ups zijn altijd mogelijk op vraag ;)
elk model krijgt tegen het einde nog een wash, geen dip, daar heb ik slechte ervaringen mee, bases hou ik bewust redelijk eenvoudig; Deze voldoen perfect aan mijn noden (iets erop zonder al te veel tijd in te verliezen en constant in heel de warband.

foto's!!!
Ieren, van de 2 die ik al gespeelt heb is dit toch mijn meest succes volle, 2 unit levy, waarvan er eigenlijk 1 te veel is. Deze (2) worden ook wel eens vervangen door flemish of sons of death. verder zitten er 6 heartguard in, 2 champions, 16 warriors waaronder 8 honden.

vikingen, mijn eerste warband, niet mijn beste, wie haalt de verschillende bedrijven eruit?
1 punt levy met sling (die ook dienst doen bij mijn Ieren), 16 warriors en 12 heartguard (4 beserkers)

swords for hire
1pt flemish (moeten er nog 2 bijkomen) 1 pt angry monks (of toch al 6 ervan) 2pt sons of death en een gratis wandering bard

angelo saxons, een deel van mijn saga, 4 levy's, 10 warriors en een warlord
Ik wacht met spelen tot ze allemaal geschilderd zijn. Dus nog wel even geduld nodig.

mm zijn gezicht ziet er niet zo goed uit op deze foto

zelfde kleur schilden, ander motief om toch eendracht en verscheidenheid te hebben

de steppe nomads welsh wanna be's een plezier om te schilderen (zeker als je weet dat ik het verschrikkelijk vind om paardjes te schilderen

de welsh, toch al 4 warriors (jeej nog maar 12 warriors en 8 heart guard te gaan)

en samen als dikke vrienden op jacht

Dat waren ze dan, feedback is altijd welkom, tips in warband opbouw / gebruik kan ook nooit kwaad natuurlijk.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: Morbals saga (met army foto's)
« Reactie #14 Gepost op: mei 27, 2014, 09:12:17 am »

Kijk eens aan, dat is een flinke hoeveelheid! Ga je de randen van de bases nog identiek maken? Bij sommige zie ik de originele kleur nog.
Pagina's: [1] 2