GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: The Saga of Hrothgar Priestkiller  (gelezen 7101 keer)

Real

• Moderator
  • Hero Member
The Saga of Hrothgar Priestkiller
« Gepost op: maart 09, 2014, 04:27:04 pm »

Voor de gezamenlijke SAGA of Dark Age Warriors zal ik allereerst bijhouden hoe ik mijn Vikingen afmaak.

Na het lezen van de Warrior Chronicles van Bernard Cornwell en de Viking trilogievan Tim Severin kon het natuurlijk niet uitblijven om een Viking warband op te zetten. Aangezien het idee van Ulfhednar berserkers me wel aanspreekt en SAGA zich uitstekend leent voor een mythisch tintje, besloot ik om mijn hele warband een Ulfhednar thema mee te geven. Het is een groep travelling mercenaries die Fenrir aanbidden, de enorme wolf die Odin zal doden tijdens Ragnarok. Oftewel, een goed excuus om hier en daar wat wolvenhuiden bij te sculpten.

Die boeken gaan altijd om joviale gasten die de sympathieke oude heidense goden aanhangen. De Christenen komen er juist bekaaid af als zeikerige, verraderlijke fanatici, die alles verbieden wat leuk is en in naam van hun jaloerse "Nailed God" niet uit kunnen staan dat sommigen er andere denkbeelden op na houden. Oftewel, gasten die af en toe een kopje kleiner gemaakt moeten worden. Vandaar dat een bijnaam voor mijn warlord snel bedacht was.  ;D

Zodra ze allemaal af zijn zal ik uitgebreid foto's maken van de hele warband. Maar hier vooralsnog wat WIP's van de laatste 12 figuren die ik nog af moet maken:

Dit zijn de standaard GB Viking archers. Samen met de acht Shieldwall Miniatures archers heb ik er dan twaalf, genoeg voor een levy met bogen.

Deze vier Jomsvikings zijn standaard in elkaar gezet, behalve de meest rechter. Die had een raar hoofd, dus dat heb ik er afgesloopt en vervangen met een unarmoured Dark Age warrior plastic hoofd en een gesculpte wolvenkop die matcht met de rest van zijn cloak.

Deze modellen zijn het meest geconvert. Het model in het midden was ooit een GB Ulfhednar berserker, maar daar heb ik er al vier van, dus ik heb deze een malienkolder gegeven, zodat hij echt als gewone Hirdmen door het leven kan. De tweede van rechts is mijn meesterwerk. Het is een gewoon GB plastic model met de plastic hoorn uit de Viking set (maar dan aangepast, zodat iemand er daadwerkelijk op blaast), een hoofd uit de unarmoured warriors set en een zelfgesculpte wolf pelt die heel goed gelukt is. Het laatste model is een Conquest Games plastic Norman infantryman, met een GB hoofd, een lange dane-axe van staaldraad met een plastic Conquest axehead en een gesculpte wolfpelt. Dat jullie het maar even weten!  :P
« Laatste verandering: maart 09, 2014, 04:37:02 pm door Real »
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: The Saga of Hrothgar Priestkiller
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2014, 04:58:47 pm »

Mooi conversies, ben benieuwd hoe ze er IRL uitzien.

Wat is het verschil tussen Jomsvikings en "gewone"?

Trouwens, je geeft exact aan waarom mijn Anglo-Danes gewoon hamers dragen in plaats van kruisjes.  ;)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2014, 07:57:28 pm »

Dat klinkt erg gaaf, Rutger! De aanpassingen van de miniaturen zien er uitstekend uit, dat wordt een mooie warband!

@IC: Jomsvikingen zijn huurlingen, klik.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2014, 08:08:17 pm »

Grappig, maar ik bedoelde qua speelstijl en bewapening, aangezien ze een eigen factie vormen.  ;)
Could you be there

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2014, 08:19:30 pm »

Jomsvikings werken met Wrath, omhoog te doen met sommige abilitys die pijn doen of whrat verhogen, en naar beneden te doen door abilitys te gebruiken die nog meer pijn doen.

En ze mogen geen levys hebben, dus geen last van ranged.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2014, 08:19:36 pm »

Check. Ze verzamelen geloof ik punten door vijanden neer te slaan en die kunnen ze naast dobbelstenen inzetten op het battleboard. Daardoor zijn ze nogal meleegericht volgens mij. Maar dat is wat ik een tijd geleden heb opgepikt, toen ik kort het battleboard kon bekijken van iemand anders.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

morbal

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2014, 08:36:05 pm »

Nee, hij laat in tabel 2 de keuze aan de tegestander, verlies 3 modellen of +2 wratch, actie anuleren of + wrath.
Iedereen scoort punten door modelen te verslaan.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #7 Gepost op: maart 09, 2014, 08:39:55 pm »

Hebben jullie het nu niet over Jarl Sigvaldi, de mercenary unit, in plaats van over de factie uit Northern Fury?
Could you be there

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 09, 2014, 08:44:27 pm »

Nee, hij laat in tabel 2 de keuze aan de tegestander, verlies 3 modellen of +2 wratch, actie anuleren of + wrath.
Iedereen scoort punten door modelen te verslaan.

Met punten bedoelde ik de wrath, ik wist alleen niet meer welke term ze hiervoor hanteerden :)

morbal

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 09, 2014, 08:46:21 pm »

Ik heb het over northren fury.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: maart 10, 2014, 11:43:28 pm »

Hierbij alweer de volgende update. Ik wil deze jongens zaterdag inzetten, dus ik schilder even gestaag door.

http://i50.photobucket.com/albums/f334/Reelspictures/20140310_230054_zps1fc1b9cc.jpg

Alle armour en wolf pelts zijn af, en alle kleren zijn in de basiskleuren geschilderd. Nu nog alle riempjes, schoenen en wapens. Vervolgens een laag GW Agrax Earthshade erover en vervolgens alles weer netjes highlighten.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
« Reactie #11 Gepost op: maart 11, 2014, 09:04:46 am »

Ziet er allemaal fantastisch uit, zelfs nu al (ongeschilderd bedoel ik)! Werd echt helemaal jaloers toen ik de rest van je photobucket eens begon door te spitten. Prachtig sfeervol terrein en dito modellen. En een verscheidenheid aan speelsystemen zie ik!
Misschien niet echt gerelateerd aan SAGA, maar kun je misschien een boekje open doen over een aantal zaken op de foto's?
Ik ben nogal geïntrigeerd door het volgende:

1. De BFG terreinmat, is die zelfgemaakt? En zo ja, hoe en met welk materiaal? Het lijkt haast wel linoleum met die glans..

2. De flying stands op je (ik vermoed) 1/100 chinook/cobra's. Zijn dat GW stands die zijn doorboord met ijzerdraad? Hoe heb je dat gedaan?!
<---Strategikon - a blog about SAGA and other wargames

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2014, 04:05:19 pm »

Gave aanpassingen allemaal, maakt ze toch meteen heel afwijkend van de 10 andere Viking legers die je op een gemiddeld toernooi waarschijnlijk tegenkomt. :P
Benieuwd hoe ze er geschilderd allemaal uit zullen zien, maar ook dat komt vast wel goed.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #13 Gepost op: maart 11, 2014, 05:58:31 pm »

Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: maart 11, 2014, 08:55:57 pm »

1. De BFG terreinmat, is die zelfgemaakt? En zo ja, hoe en met welk materiaal? Het lijkt haast wel linoleum met die glans..

2. De flying stands op je (ik vermoed) 1/100 chinook/cobra's. Zijn dat GW stands die zijn doorboord met ijzerdraad? Hoe heb je dat gedaan?!

De BFG tafel is een MDF plaat, zwart geschilderd en beschilderd met celestial phenomena en bespat met witte verfspikkels.

De Sea Knights en Cobras zijn geen 15mm, maar 6mm. De flight stands zijn inderdaad uitgeboorde GW flight stands. Veel werk met een handboortje, maar enige manier om het stabiel en nauwkeurig te doen.

Pagina's: [1] 2