GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3 4

Auteur Topic: The Norman SAGA of Constantine  (gelezen 14599 keer)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
The Norman SAGA of Constantine
« Gepost op: maart 09, 2014, 04:51:18 pm »

Tijd om hier maar eens mee te starten en mijn plannen weer te geven.

Ik ben SAGA begonnen met een doos GB Viking Hirdsmen, die de basis vormden voor een Anglo-Dane warband (ja, iets met hamers en kruisjes, meer echte Denen geloven nog steeds meer in Thor...).

8 van deze Warriors heb ik een kruisboog in handen gegeven en vormden zo het begin van mijn Norman Warband.
Daarbij kwamen dan 2 doosjes Norman Knights van Conquest Games, drie metalen Knights (commanders) van Perry Miniatures en nog 12 boogschutters van dezelfde fabrikant.

Dit geeft mij dan de volgende Warband:

1 Warlord
4 x 8 Mounted Warriors
1 x 8 Warriors with Crossbows
1 x 12 Levy Archers

Wat? Geen Hearthguard? Ja en nee. Niet in deze lijst, maar de Warriors kunnen zonder problemen gehalveerd worden en als Heartguard optreden. Dat betekent dat deze zelfde lijst ook snel kan worden omgezet naar 8 punten, mocht het nodig zijn, door twee units om te zetten  naar 4 Hearthguard units, of één unit naar twee en er bijvoorbeeld Flemish Mercenaries bij in te zetten.

Schilderplannen, ofwel hoe houd ik mijn units uit elkaar.

1 groep mounted Warriors bestaat volledig uit Unarmoured Knights, dus deze zijn gemakkelijk te onderscheiden.
1 groep armoured knights krijgt alleen maar ronde schilden, dus deze is ook goed te onderscheiden.

De andere twee groepen zullen erg veel op elkaar lijken, dus daar wil ik iets doen met de schilden: de ene bijvoorbeeld alleen maar combinaties met blauw, en geen rood erin. De andere dan alleen maar combinaties met rood, en geen blauw erin.

Qua schilder-volgorde wil ik beginnen met een unit mounted Warriors, dan de crossbows, dan weer 8 mounted warriors, dan de levy, en dan weer 2x 8 warriors, waarbij ik de unarmoured tot het laatste of één na laatste bewaar, om het afwisselend te houden.

Het enige waar ik over zit te dubben is de kleur van de leren riemen. Ik gebruikte daar een mooi kleur rood-bruin voor, die is ook ontzettend goed geschikt voor de paarden, dus zoek ik een leerkleur die hier lekker tegen afsteekt. Ik twijfel nog tussen zwart of het gebroken wit/bleached, zoals je ook bij de Perry modellen ziet. Nog maar even over nadenken...

Wel, genoeg plannen, foto's volgen later.  :)

Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: The Norman SAGA of Constantine
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2014, 08:22:54 pm »

Dat staat allemaal al goed in de steigers zo te horen. Ik ben benieuwd naar je conversions, dus foto's lijkt me een goed plan :)
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2014, 06:16:06 pm »

Lijkt me een hard legertje met voldoende vuurkracht. Ik weet niet of je warriors te paard niet te snel weggeschoten worden met armour 3 tegen shooting. Een breton leger of een steppe tribe leger lijken me dan ook pijnelijke tegestanders voor u. De andere legers zouden in principe wel te doen moeten zijn dankzij je mobielheid.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2014, 06:29:41 pm »

Een breton leger of een steppe tribe leger lijken me dan ook pijnelijke tegestanders voor u. De andere legers zouden in principe wel te doen moeten zijn dankzij je mobielheid.

Dat kunnen dan weer typisch legers zijn om wat Hearthguard tegen in te zetten. Maar anders gooien we gewoon de Levy of Crossbows ervoor  als screen.  ;)
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2014, 08:03:30 pm »

Yup, Normans kunnen hun kwetsbare cavalerie goed beschermen met levies of warriors te voet, maar er wel makkelijk zelf doorheen komen met Gallop.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2014, 08:12:34 pm »

Wel ja, geef mijn tactieken even weg voor zaterdag...  :P
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2014, 08:13:45 pm »

Tsja, SAGA is een spelletje waarbij het wel echt helpt als je weet wat de tegenstander allemaal kan. Aangezien niet iedereen over alle boeken (of tijd om alles door te lezen) beschikt, moet die kennis zoveel mogelijk gedemocratiseerd worden, me dunkt!  ;D
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2014, 08:20:40 pm »

Nah... je onthoudt het beste wat een vijand kan als 'ie een keer over je heen gedenderd is. Al dat getheoretiseer...  :P
Could you be there

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #8 Gepost op: maart 16, 2014, 02:42:22 pm »

Gisteren mijn leger eens mogen uit testen, al had ik dan de modellen van Rutger geleend. Ik moet zeggen: ik ben niet ontevreden, maar ook niet helemaal overtuigd. Met name in Sacred Ground mis ik toch de Hearthguard (2 van die units in een bosje culmineert snel, ook sla je de Warlord nog zo hard dood), en misschien is wat gewone infanterie in zo'n battle ook wel handig.

Vooral dus geleerd wat mijn leger niet kan, maar zeker ook wat het wel kan. Een unit Warriors splitsen in 2x 4 werkt ook goed, maar toch kost het moeite alles te activeren wat je wilt activeren. Zeker als je je gratis Warlord move vergeet...  :P

Maar ik heb me vooral ook laten inspireren door het schilderwerk van Rutger (paar goede ideeën over het leren tuig) en dan vooral over de schilden.
Daarover even een vraag, in principe aan Rutger maar misschien ook aan anderen. Het gaat over de shield transfers van LBM. Die pakjes kosten 3 pond per stuk, maar hoeveel transfers zitten daar per pakje in?
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 16, 2014, 03:13:29 pm »

Het is één velletje, dus je krijgt precies de ontwerpen die je ziet op het voorbeeld. Ik heb al aardig wat velletjes versleten, maar het is het dubbel en dwars waard. Het is veel mooier dan ik zelf zou kunnen en kost minder tijd (zelfs met mijn ingewikkelde methode van bijwerken) dan het zelf proberen.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #10 Gepost op: maart 16, 2014, 05:04:05 pm »

Hm... niet goedkoop, maar aan een velletje of drie heb ik wel genoeg, denk ik. Tja, toch wel de moeite en het geld waard dan, denk ik.  :)
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: maart 16, 2014, 05:10:21 pm »

Ja, met 36 transfers kun je wel even vooruit. Ik zou er voor de zekerheid overigens ook nog een setje ronde designs bijdoen, dan kun je ook je ronde Conquest Shields bedekken. Of wil je alles en iedereen kiteshields gaan geven?

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #12 Gepost op: maart 16, 2014, 05:24:17 pm »

Dat was ook mijn idee, 2 sheets kites en 1 rond.  ;)

Enige punt is dat mijn schilden geen bosses hebben, dus daar moet ik nog iets op vinden.  :-\
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: maart 16, 2014, 05:38:09 pm »

Ik heb dat opgelost door een greenstuff mal te maken van een metalen schild (met nog een randje en drie spijkers rond de boss). Dat vervolgens keer drie op een muntje geplakt. Hou de mal goed nat en je kunt vrij simpel hele goede shield bosses maken van greenstuff.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #14 Gepost op: maart 16, 2014, 05:47:30 pm »

Klinkt goed, maar dat plakken op een muntje snap ik niet zo...  ???

Maar ik ga eerst proberen of ik iets van de overgebleven schilden kan snijden, werkt wellicht ook.  :)

« Laatste verandering: maart 18, 2014, 08:53:46 pm door Inquisitor Constantine »
Could you be there
Pagina's: [1] 2 3 4