GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 2 [3] 4 5

Auteur Topic: The Saga of Four Warbands [Vinlanders, Vikingen, Ieren & Hashshashin(?)]  (gelezen 20267 keer)

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: The Saga of Four Warbands [Vinlanders, Vikingen, Ieren & Hashshashin(?)]
« Reactie #30 Gepost op: oktober 14, 2014, 01:14:34 pm »

Bedankt Raz! Wederom tijd voor een update.

Aangezien de Skraelings zeer beperkt zijn in hun modelkeuze (alleen Warriors en Levy, beiden zonder enige optionele wapens, en op paarden moeten ze ook nog 5 eeuwen wachten), leek het me wel wat om een Priest (~Sjamaan) in te zetten. Mogelijk als alternatief voor de Warlord, maar met name als extra regiment. Betekent natuurlijk ook dat ik daar een figuurtje voor nodig heb, dus besloot een van de 'extra' Skraeling Levy (heb 2 x 12 figuren, en die tweede groep zal ik zelden willen inzetten - kijk ook niet echt uit naar nog eens 12 te-converten figuren) te verbouwen. Verf zal wat toegevoegde veren in het haar zichtbaarder maken, maar het idee moge duidelijk zijn:

En naast het originele model:

Verder ook nog een puntje Warriors geschilderd, in totaal nu dus ruim over de helft: 33 figuren af, van de 54 (incl de Priest).

De volgende 8 staan al weer in de grijze grondverf met zwarte wash...

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #31 Gepost op: oktober 14, 2014, 01:21:43 pm »

Zoals vaak valt er over smaak veel te twisten, ben zelf nu juist geen fan van de zwartomrande ogen; doet al snel aan mascara denken! (Wat niet helemaal is hoe ik vroeg-middeleeuwse Ieren voor me zie.)

Ik begon al te denken dat ik de enige was. Niet alleen kan ik dat helemaal niet aan, twee nog veel kleinere witte puntjes naast een iris, ik ben het met Coenus eens.

Moois spul verder hoor.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: oktober 19, 2014, 01:59:13 pm »

Die Ieren worden echt gaaf met die benen er onder! Complimenten!

Die Shaman is ook gaaf. Die C&C Priests geven je weer eindeloos veel nieuwe conversion mogelijkheden, hoewel ik nog niet helemaal overtuigd ben van hun nut in het spel. Misschien moet ik er voor mijn Fenrir Vikings ook nog eentje maken.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #33 Gepost op: oktober 20, 2014, 01:16:31 pm »

Weekje later en wederom een stapel Skraelings van verf voorzien. De teller staat momenteel op 46, wat genoeg is voor een warband van 6 punten. Alhoewel het flink begint te kriebelen om eens wat anders te schilderen (vooral die Ieren lijken me leuk om aan te werken), zal ik nog even proberen hier mee door te gaan: nog 8 Warriors liggen klaar om geconvert en daarna geschilderd te worden, daarna zal ik een paar maanden/jaren geen ongeschilderde Skraeling meer willen of hoeven zien. Bases komen ergens in de komende dagen, dan is deze groep in ieder geval echt af (of die laatste 8 ook af raken valt nog te bezien, maar er kan in ieder geval een volledige groep op tafel gezet worden zaterdag).
Moet overigens echt eens leren om betere foto's te maken met dit toestel, maar normaalgesproken schiet ik alleen buiten plaatjes, en met de grote grijze wolk die daar nu hangt heeft dat niet de grootste prioriteit.

8 Warriors die vorige week ergens van verf voorzien zijn (de geconverte exemplaren van 2 posts terug):

En gisteren nog een groepje van 4 gedaan..

..als ook de Shaman (waarvan ik eigenlijk niet weet of het een nuttige toevoeging is, maar het was in ieder geval leuk om wat anders te converten en enigszins anders te schilderen):

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #34 Gepost op: oktober 20, 2014, 05:42:22 pm »

Goed bezig!

Ik twijfel of ik graag tegen ze wil spelen, maar ze zien er goed uit!
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #35 Gepost op: oktober 21, 2014, 12:15:55 pm »

Zijn ze echt zo erg? Anders is het misschien een idee om een paar honderd jaar te wachten, vuurwapens uit te vinden en dan pas de oceaan over te steken.  :P

Gisteravond even wat andere dingetjes gefabriceerd als een klein intermezzo.

Überbudgetversie van meetstokjes (satéprikkers, de twee grotere kunnen aan elkaar gezet worden voor een 12" versie). Maak er vanavond waarschijnlijk nog een paar van 1" korter, dat is voor bewegen wat makkelijker (plaats 't stokje voor de base, plaats het figuurtje aan de andere kant).

Markers van Renedra bases om twee Skraeling vaardigheden aan te geven die vanaf de Orders phase een hele beurt blijven gelden (en dus makkelijk vergeten worden). Misschien dat ik ze later nog wat versier ofzo.

En de meest spectaculaire toevoeging: rood geverfde op elkaar geplakte cocktailprikkers, om aan te geven welke vijandelijke vaardigheden vernietigd zijn met Soul Eaters (5 is misschien wat optimistisch, maar ach...)

En in actie:

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: oktober 21, 2014, 01:59:04 pm »

Cool, je bent goed voorbereid zie ik!

Het is een beetje onduidelijk of je met "Soul Eaters" ook "Prayers" onbruikbaar kan maken. Hoewel het zeker een "Once per turn" ability is, staat hij wel in de bovenste rij abilities, wat vroeger de witte linker kolom was. Terwijl de Skraeling faction rules zeggen dat deze alleen op beige abilities uit de middelste en rechter kolom gebruikt kan worden. Even kijken wat voor antwoord er komt: http://studiotomahawk.freeforums.org/post36156.html#p36156

Verder valt die recycle ability me nog mee. Wel irritant dat ze op iedere tafelrand gezet mogen worden.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #37 Gepost op: oktober 21, 2014, 03:19:10 pm »

Haha, het is niet toevallig dat ik die stokjes op 'Prayers' had gelegd. Was ook van plan het even na te vragen op het forum, aangezien die vaardigheid blokkeren wel écht slopend is voor de Milites Christi - een flink deel van hun Battle Board is daar natuurlijk van afhankelijk. Staat tegenover dat de Skraelings ook vrijwel niets kunnen kopiëren van de Milites (voor veel vaardigheiden is dus Piety nodig - wat de Skraelings niet hebben, of Brothers (Hearthguard) die de Skraelings niet hebben, of mounted units (je raadt het al...), of het gaat om [..]/Reaction vaardigheden - en ook die bestaan niet tot de kopiëerbare mogelijkheden), dus ergens balanceert dat weer een beetje uit.

Pathfinders is best variabel, 4-6 Warriors (laat staan Levy) zijn niet zo heel erg eng, het kost 3 verschillende dobbelstenen én (zeker niet onbelangrijk) de gedode figuren geven nog steeds gewoon victory points, dus in scenario's die daar om gaan is het misschien niet erg aantrekkelijk om meer Armour 3 figuurtjes richting de tegenstander te sturen. Zoals bekend wel geweldig als je aan de overkant van een of andere rivier wil komen, of natuurlijk als een speler zijn of haar Warlord onbeschermd bij de eigen tafelrand achterhoudt...

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #38 Gepost op: oktober 23, 2014, 11:46:46 am »

Huppakee, nog eens 21 figuren gebased...

..(inclusief de Sjamaan, ietwat betere plaatjes daar van)..

.. wat betekent dat er nu 6 punten volledig af zijn (op 2 figuren na allemaal in de afgelopen 6 weken). En dat met nog anderhalve dag over! :P

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: oktober 23, 2014, 03:09:20 pm »

Wauw, complimenten! Netjes gedaan. Ben erg benieuwd naar hoe ze er in real life uitzien, vooral die basing techniek.

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #40 Gepost op: oktober 23, 2014, 05:16:45 pm »

Deze bases zijn wel de meest gevarieerde die ik ooit gedaan heb waarschijnlijk, waar tegenover staat dat de Skraelings zelf natuurlijk veel van hetzelfde zijn. :) Drie kleuren grasplukken (bruingeel/felgroen/donker groen), waarvan de laatste twee soms versierd zijn met een van de 6 kleuren bloemen (gekleurd zand), meestal geel of wit en - misschien geïnspireerd door de Byzantijnen - paars alleen voor de Priest en Warlord. Ook stukjes van dat spons/foliage spul, zo nu en dan ook met witte of rode bloemen/vruchten. En dat gevolgd door 3 kleuren gewoon los gras (zelfde soort kleuren als de graspollen).
Misschien dat het aantrekkelijker is om hierna niet de Ieren, maar de Mutatawwi'a te gaan doen: daarbij kan ik de bases gewoon lekker beperken tot zand met wat plukjes gras!

Ben trouwens erg blij dat al die figuren af zijn, want ik bedacht me zonet het volgende: niet alleen heb ik dit hele jaar nog geen Saga gespeeld (en het is al weer bijna November...), ik heb ook nog nooit een volledig geschilderd leger op tafel kunnen zetten voor Saga! Beiden worden zaterdag dus als het goed is verholpen.  8)

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #41 Gepost op: oktober 26, 2014, 11:50:42 am »

Na even goed uitgerust te hebben na al dat bloedvergieten van gisteren (in de 3 potjes 96 Warriors kwijtgeraakt!) vandaag weer aan de slag gegaan - aan alles behalve Skraelings!
Om het af te leren nog 1 wat beter plaatje van het hele leger:

Voor aan het schilderen begonnen kon worden, moest er eerst echter nog wat spul geconvert worden. Eerst een Mutatawwi'a Hearthguard. Zullen allemaal een zwaard (tegenover een speer voor Warriors), helm en maliën krijgen, waarbij dat laatste er op gesculpt wordt nadat wat kleding is weggesneden

Daarnaast ook verder gegaan aan de Ieren, eveneens Hearthguard te voet. Zal een aantel helmen wat Ierser proberen te maken, maar deze kunnen prima van verslagen Vikingen geweest zijn. Aangezien ze er met alleen de ontblote benen eigenlijk nog weinig Iers uitzagen, besloot ik ze wat extra kleding te geven, simpelweg afgekeken van de GB Ierse figuren. Mantel van de eerste is nog niet af (extra vouwen en afwerking komen later nog), de tweede krijgt na het schilderen nog een schild.

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: The Saga of Four Warbands [Vinlanders, Vikingen, Ieren & Hashshashin]
« Reactie #42 Gepost op: oktober 29, 2014, 01:09:23 pm »

Et voilà, de eerste Saracens zijn van verf voorzien. Vind de groen-grijze kleur van de eerste (Hearthguard) wel leuk, waardoor ik nu sterk aan het twijfelen of ik voor uniforme kleuren ga, of toch veel variatie. De schilden wil ik in ieder geval variëren met kleuren en teksten (google translate van Engels naar Perzisch, vanwege de oorsprong van de Hashshashin aldaar), of dezelfde kleuren kleding er voor alle Hearthguard en Warriors eigenlijk goed uit zien is moeilijk te zeggen.

Daarnaast ook twee warriors geschilderd in woestijnkleuren:

De hele warband(!):

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #43 Gepost op: oktober 29, 2014, 05:33:39 pm »

Ze zien er zeker goed uit!

Zijn dit de miniaturen van GPB zelf?
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: oktober 29, 2014, 09:42:23 pm »

Cool! De eerste C&C Muslims in Nederland volgens mij. :)

Wat staat er op de schilden?

Pagina's: 1 2 [3] 4 5