GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]

Auteur Topic: The Saga of Four Warbands [Vinlanders, Vikingen, Ieren & Hashshashin(?)]  (gelezen 20268 keer)

Real

• Moderator
  • Hero Member
Re: The Saga of Four Warbands [Vinlanders, Vikingen, Ieren & Hashshashin(?)]
« Reactie #60 Gepost op: februari 15, 2015, 04:12:21 pm »

Blijf het ontzettend gaaf vinden, die combi van verschillende plastic sets. Werkt erg goed samen.

Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: The Saga of Four Warbands [Vinlanders, Vikingen, Ieren & Hashshashin]
« Reactie #61 Gepost op: maart 09, 2015, 05:13:55 pm »

Jep, heerlijk al dat plastic. Zeker als er een beetje klei bij mag komen kijken, zijn er met die paar setjes flink wat legers te bouwen - die dan ook nog eens volledig of ten dele voor andere facties gebruikt kunnen worden. Lang leve de vroege middeleeuwen!

Hoe dan ook, weer eens tijd voor een grote update:

Vier Ierse Hearthguard geschilderd:

Een paar tokens - 'Heirs of Mil' voor de Ieren, om naast het beoogde regiment te plaatsen, terwijl 'Like stones' en 'How brave are you?' voor de Norse-Gaels op het battleboard gelegd kunnen worden om er (hopelijk) aan te herinneren dat die vaardigheden gespeeld zijn (en de dobbelstenen zo weer vrijkomen).

Wat luxe Fatigue counters. Wieltjes van warbases.co.uk, waar ook de killer rabbit vandaan komt. Raaf op schedel van Reaper.

En tenslotte m'n eerste stukje terrein. Gebouw van Gripping Beast. Het bouwsel+gebied binnen het hek zijn het gebouw wat SAGA betreft - als zijnde een groot exemplaar passen er 12 figuren in, waarvan 1 een warlord kan zijn. De rand eromheen is 2", dus het gebied waarbinnen figuren alleen mogen komen als ze het terrein binnengaan of aanvallen. Het hekje is gemaakt van cocktailprikkers en dennennaalden.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #62 Gepost op: maart 11, 2015, 09:21:28 pm »

Erg mooi! Zowel het conversiewerk als het schilderwerk als het huisje. Wel een tip waarvan ik wilde dat ik er zelf aan had gedacht voordat ik dat GB huisje zelf schilderde, namelijk nog even een schoorsteen of rookgat op het dak zetten met greenstuff.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Szlizard

• Hero Member
  • ''fun wargaming"
    • Bite the Dice
« Reactie #63 Gepost op: maart 13, 2015, 07:13:45 am »

Erg tof gedaan  8)
Doet wat met evenementen bij The Fantasy Realm in Zwolle
Mijn blog: Bite-the-Dice

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #64 Gepost op: maart 13, 2015, 11:28:42 am »

Nog een tip: gebruik MDF als basis voor je terreinstukken. Dit dunne piepschuim gaat geheid kromtrekken en de afgeplatte rand zal snel beschadigen.

Ik heb ooit wat dingen op foamcard gezet, wat al een stuk steviger is dan piepschuim en daar heb ik nog steeds spijt van, want je krijgt het gewoon niet plat op de tafel, hoevaak je het ook recht vouwt.

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #65 Gepost op: juli 25, 2015, 03:47:32 pm »

Eindelijk weer eens wat ouderwets knip- en plakwerk verricht; nu bijna door m'n doos unarmoured dark age warriors heen (er wacht nog 1 figuur op een deense bijl van een Viking sprue die ik niet bij me heb). Met een paar extra figuren heeft het zich tot een volledige Ierse warband gevormd, en nu ook nog genoeg erbij om als Norse-Gaels te worden gebruikt. Was eigenlijk van plan nog 2 figuurtjes met grote bijlen te produceren voor een klein groepje warriors, maar kreeg wat inspiratie en heb er nu in totaal 9 (en binnenkort dus 10). Nog een paar kleine reparaties en toevoegingen met groene klei nodig, maar ben al zeer tevreden met de variatie in houdingen. Een paar hebben een schild vast, aangezien ze tegen afstandswapens nog dezelfde Armour hebben als gewone warriors.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #66 Gepost op: juli 25, 2015, 04:58:36 pm »

Mooi gedaan! Ben benieuwd hoe ze er allemaal geschilderd uitzien.

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #67 Gepost op: juli 30, 2015, 02:29:18 pm »

Merci!
Ben benieuwd hoe ze er allemaal geschilderd uitzien.
Anders ik wel...

Maar, met de donkere dagen (heerlijk zo'n Nederlandse zomer!) nog geen verf toegebracht, al waren er nog wat andere dingen om me mee te vermaken. Eindelijk het geweldige 'Pict Characters' setje van GB aangeschaft. Op het eerste oog misschien vreemd, maar er zit aardig wat nuttigs in. Van links naar rechts: een priest voor christelijke warbands, het gebruikelijke figuur voor de Schotse warlord (nog geen idee wat daarmee te doen), een bard en een priest voor heidense warbands! En dat allemaal voor zeven en een halve euro. Goed spul.

De twee priests zal ik normaal op de getoonde 25mm bases gebruiken, maar als ze eens als warlord priest op tafel komen, mag dat wat groter natuurlijk. Paar magneetjes later en voilĂ , makkelijk te up/downgraden.

Bij de bestelling zat ook de zeer imposante Brodir, om als gewone warlord te gebruiken (bij Norse Gaels, en waarschijnlijk ook Vikingen). Rechterarm iets verbogen, gewapend met speer in plaats van de meegeleverde wapens (bijl of zwaard) en het enorme gapende gat dat z'n mond was iets beperkt met meer gezichtsbeharing. Vanwege z'n grootte leek het schild (van gebruikelijk formaat) nogal klein, dus even een schild gemaakt dat meer in proportie was.

Resterende klei gebruikt voor wat toevoegingen aan de eerdergetoonde warriors, die nu klaar zijn voor wat verf:

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #68 Gepost op: augustus 11, 2015, 08:44:58 pm »

Woohoo, forum is weer terug. Had de afgelopen dagen anders vrijwel dagelijkse updates kunnen geven; nu bewaar ik alles even voor het eind. Heb namelijk een leuke deadline gevonden, precies een week om m'n Ieren eindelijk eens af te krijgen. Een week tot een veldslag, en ook precies m'n eerste week vakantie. Ondertussen loopt alles op schema, achtereenvolgens alle 11 resterende levy afgeschilderd (dag 1), wat conversions afgemaakt (dag 2), wat warriors en de 6 overgebleven honden (dag 3), de 2 curaidh (dag 4) - morgen de laatste 4 hearthguard (dag 5), vervolgens zo'n 20 bases (dag 6) en dan de laatste dag voor waar ik maar zin in heb; waarschijnlijk Brodir en alvast wat Nordic-Gaelic tweehandigebijldragers.

Tussendoor ook nog even een Priest geschilderd, als ook een Keltisch kruis (van warbases.co.uk).

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #69 Gepost op: augustus 16, 2015, 12:47:15 pm »

En, een goed bestede vakantieweek later, zijn de Ieren af:

Groepsfoto

En wat snel geschoten losse plaatjes:

Curaidh (champions)

Fianna (hearthguard)

Bonnachts (warriors)

Hondjes (hondjes)

Ceitherne (levy)

Ook nog een vierde fatigue counter gemaakt (nog een paar te gaan)

En bijna klaar met m'n Norse-Gael warlord (nog wat decoratieve randjes aan de kleding, als ook een schildpatroon)

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #70 Gepost op: augustus 17, 2015, 07:35:56 am »

Nice! De dudes met two handed axes komen nog als onderdeel van de Norse Gaels?

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #71 Gepost op: augustus 19, 2015, 09:31:44 pm »

Oef dat ziet er allemaal strak uit!
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]