GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: The Saga of some anglo-danish [toernooiverslag 29 april]  (gelezen 3657 keer)

Drunkendwarf

• Hero Member
The Saga of some anglo-danish [toernooiverslag 29 april]
« Gepost op: maart 16, 2014, 12:17:20 pm »

Hoewel de officiële startdatum pas over 2 weken is geloof ik dat er al druk geschilderd wordt. Mijn bedoeling is het om een 7 punten anglo-danish warband te schilderen met daarbij 8 hearthguard te paard (nee, niet voor bij de anglo-danish maar om dezelfde warband te kunnen gebruiken als anglo-saxons!).

Ik ga voor de snelle methode van dippen (basiskleur -> dip -> matte lak) en hoop op die manier in een maand of vier de volgende figuren te schilderen:

1x warlord
1x hearthguard met dane axes
2x hearthguard
3x warriors
1x levies
2x hearthguard mounted

Verder hoop ik nog Saga terrein te maken/schilderen; scenario specifieke zaken (bagage) en een begin te maken met moren voor Cresent & Cross. Dit alles afhankelijk van beschikbare tijd ;)

DJ
« Laatste verandering: april 29, 2014, 04:03:03 pm door Drunkendwarf »

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: The Saga of some anglo-danish
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2014, 12:22:32 pm »

Dat is een indrukwekkend doel. Dan heb je na deze Tales mooi wat om op tafel te zetten, zowel aan miniaturen als aan scenery. Ga je dat laatste zelf maken of heb je bepaalde kits/gebouwen e.d. in gedachten?
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2014, 10:49:23 pm »

Dat is een indrukwekkend doel. Dan heb je na deze Tales mooi wat om op tafel te zetten, zowel aan miniaturen als aan scenery. Ga je dat laatste zelf maken of heb je bepaalde kits/gebouwen e.d. in gedachten?

Het doel is misschien wel indrukwekkend maar ik heb nog geen einddatum kunnen ontdekken van deze Tale ::)
De huisjes die ik gebruik zijn die van Gripping Beast, de (resin) wicker fences heb ik een jaar of vier geleden op ebay gekocht (heb ze daarna niet meer kunnen vinden).

DJ

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2014, 11:35:09 pm »

Voor een toernooi komend weekend heb ik voor de verschillende scenarios 2 objectives nodig. Een Bagage unit met 1 figuur (minimale maat 40x40mm) en een Holy Icon op een 40x40mm base. In het echt ziet het bovenste gedeelte van de rune steen er niet zo rommelig uit; komt denk ik door de slechte verlichting dat de foto er zo uitziet.
(De viking runestone is van fenris games)

DJ

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2014, 08:58:30 am »

Mooi gedaan, zo'n runesteen is sowieso een mooie toevoeging aan een tafel natuurlijk en erg geschikt als objective. Hij lijkt op deze foto erg blauw trouwens.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2014, 10:18:45 am »

Dat blauwe is inderdaad de foto, dat zal mij leren om s avonds laat te fotograferen.
De rest van de afgelopen maand niets geschilderd maar zal maandag of dinsdag een toernooiverslag plaatsen.

DJ

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2014, 03:53:12 pm »

Mijn bijdrage voor de maand april: een toernooiverslag:

Verleden week vrijdag de trein gepakt naar Canterbury voor een Saga toernooi op zaterdag. Na een voorspoedige reis en een goede nachtrust kon ik zaterdag naar de locatie lopen. Het werd gehouden op het universiteitsterrein van Canterbury. Volgens mij is er een connectie tussen organisator en universiteit: er was geen inschrijfgeld! Aangezien mijn Anglo-Danish nog niet klaar zijn ben ik met mijn Vikingen afgereisd.

In totaal waren er 16 spelers (eigenlijk 17; de organisator zou spelen bij een oneven aantal). Een nieuwtje voor mij was dat de niet beginnende speler voor de eerste ronde 3 Saga dice mocht rollen en op zijn battleboard kon plaatsen zodat hij de eerste beurt enige defensive abilities had.

De tafels hadden voor alle drie de battles eenzelfde terrein indeling: 1 terreinstuk in het midden (oneven ground) en twee andere terreinstukken (bos en rocky ground) elk tussen het midden terreinstuk en de zijkant van de tafel (links en rechts). Het terreinstuk aan de linkerkant van de speler lag dichter bij zijn tafelrand dan bij de tafelrand van de tegenspeler (voor de duidelijkheid had ik hier een foto van moeten maken bedenk ik mij nu; maar het gaat om het idee).

edit: toch maar even een foto gemaakt van de papieren versie:

Deployment was voor alle drie de battles hetzelfde (binnen L van de tafelrand):
D6 rollen --> hoogste begint:
speler A: warlord
speler B: warlord + levy
speler A: levy + warriors
speler B: warriors + hearthguard
speler A: hearthguard (+ bagage if in use)
speler B: (bagage if in use)

overzichtsfoto zaal (voor de rest heb ik geen fotos gemaakt):

Ronde 1: A chance encounter
scenario: elke speler heeft een base bagage (armour 5 in melee, 6 against shooting, no attackdice, 3 defense dice, movement M, resilience (no sacrifice); deze moet hij aan de overkant zien te krijgen.
VP: Warlord gedood 1 punt; eigen bagage aan de overkant 1 punt; bagage vijand vernietigd 1 punt.

Tegen Cameron met zijn Vikingen; ik maakte mijn al oude fout door mijn eenheden te verspreid op te stellen en dan ook nog een al te drieste Warlord te hebben die het goede voorbeeld wilde geven en vooruit stormde en dat uiteraard niet overleefde. De laatste 2 beurten had ik alleen nog maar een paar levies die ik niet kon activeren (geen Saga dice) en mijn bagage die uit handen van zijn hearthguard probeerde te blijven; wat niet lukte.

Ronde 2: Mystical ground
scenario: controle krijgen over terreinstukken; de unit moet er geheel in staan en minimaal 3 figuren groot zijn; er mogen geen vijanden in staan (ook niet gedeeltelijk).
SP: aan het begin van je beurt kijken welke terrein stukken je onder controle hebt; 1 punt voor het dichtstbijzijnde, 2 punten voor het middelste en 3 punten voor het verste terreinstuk. VP: de speler die aan het eind de meeste punten heeft wint 1 punt; Warlord gedood 1 punt.

Tegen David M. (de vader van Cameron) met een voor mij onbekende tegenstander: Steppe Tribes. Alle figuren hadden bogen en pijlen bleven dus neerdalen. Zijn 2 punten levies had hij opgesteld in 3x8; samen met de abilities Die by the bow en Kahn konden zij vrij prijs schieten (units binnen M van de Warlord mogen schieten en krijgen 3 attacks extra; dat geeft dus een totaal van 21 schoten!). Verder waren zijn Hearthguard en Warriors te paard. Waar het fout ging: ik had vanaf het begin naar voren moeten gaan en een stukje bad luck met de dobbelstenen (het eerste punt was het meest doorslaggevend). De battle eindigde met een totale nederlaag; al mijn Vikingen waren verslagen.

Ronde 3: Holy Icon
scenario: het middelste stuk terrein word vervangen door een Holy Icon op een 40x40 mm base, dit stukje is impassable terrain maar belemmert niet de LOS.
VP: als aan het begin van jouw beurt er geen tegenstander binnen M van de Holy Icon staan heb je gewonnen; het is dus zaak om bij deployment al te zorgen dat er figuren binnen M staan (de snelle rekenaar heeft al gezien dat je bij de deployment al figuren op de rand van je deployment zone moet zetten om gedeeltelijk binnen M te staan). Winnaar krijgt 1 punt; Warlord gedood 1 punt.

Tegen Joseph met Anglo-Danish met daarbij Cnut; een combinatie die je de mogenlijkheid geeft om en het Anglo-Danish en het Viking battleboard te gebruiken. Even snel een mogelijke combinatie abilities tussen die twee: re-roll van attackdice en re-roll van defencedice!
Dit was een redelijk gelijk opgaande battle tot en met beurt 4; daarna ging het fout voor mij. Aan het eind geen enkele Viking meer op tafel.
edit: met Cnut in de gelederen mag je 7 Saga dice rollen aan het begin van je beurt!

Na bovenstaande battle reports zal het niet verrassend zijn dat ik als laatste geëindigd ben. Hier de totaal uitslag met op de 1ste, 2e en 6e plek bekende, Belgische, namen:

1 - Kurt - Rus Princes = 9/53
2 - Alex - Byzantine = 7/16
3 - David M - Steppes = 6/24
4 - Cameron M - Viking = 6/6
5 - Ian Mackay - Jomsviking = 6/5
6 - Jan - Hereward the Wake = 5/24
7 - Paul C - Anglo Saxons = 5/6
8 - Mike A - Jomsvikings = 4/8
9 - David H - Normans = 4/6
10 - Steve G - Normans = 3/-5
11 - Andy M - Viking = 3/-13
12 - Joseph H - AngloDane(Cnut) = 3/-14
13 - Kyle - Welsh = 2/-23
14 - Ash - Viking = 2/-23
15 - Lee B - AngloDane(Cnut) = 1/-16
16 - Dick Jan - Viking = 0/-44

Met de punten telling per scenario heb ik denk ik niet opgelet: er moeten meer VP's te verdienen zijn! (zie totaal eerste plaats)

Voor de meest bloeddorstige generaal was er ook een prijs; een door de organisator zelfgemaakte turncounter. Hoewel ik niet de meeste vijanden gedood heb kreeg ik deze prijs voor de hoeveel bloed die vloeide op elke tafel waarop ik speelde.

Al met al een geslaagd en gezellig weekend. Ik ben weer een aantal oude bekenden uit Belgie en Engeland tegen gekomen.
Mijn favoriete scenario was de derde: Holy Icon.

DJ

edit2: nog een kleine toevoeging wat betreft warband samenstelling: voor de eerste ronde moest je aangeven hoe je je punten verdeelt.
In mijn geval 2x HG, 3x Warrior, 1x Levy. In welke samenstelling je de units opstelde en met elke uitrusting maakte daarna niet meer uit; per scenario kon ik een banner toevoegen of een HG eenheid veranderen in berserkers. In geval van bijvoorbeeld Normans: per ronde kon je warriors een crossbow geven etc.
Gelukkig hebben Vikingen weinig mogelijkheden, ik kan mij warbands voorstellen dat als je alle mogelijkheden wilt kunnen gebruiken je 10 punten bij je moet hebben ;)
« Laatste verandering: mei 01, 2014, 04:09:08 pm door Drunkendwarf »
Pagina's: [1]