GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3 ... 5

Auteur Topic: The Chronicle of Roland d'Daventria, Commander of the Knights Hospitaller  (gelezen 18881 keer)

Real

• Moderator
  • Hero Member

Aangezien de sage van Hrothgar Priestkiller al weer bijna afgelopen is, kan ik misschien maar beter met een nieuwe Tale beginnen.

Hier dus een lijstje voor een Hospitaalridder patrouille, niet gehinderd door ook maar de geringste kennis van de daadwerkelijk Military Orders lijst:

Commander
2 pt Brother Knights (HG)
2 pt Brother Serjeants (Warriors)
1 pt Brother Serjeants with crossbows
1 pt Turcopoles
« Laatste verandering: maart 17, 2014, 08:30:59 pm door Real »
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
Re: The Chronicle of Roland d'Daventria, Commander of the Knights Hospitaller
« Reactie #1 Gepost op: maart 18, 2014, 08:10:45 am »

Haha, al net zo erg als Inquisitor Constantine met z'n Anglo-Danish! Heb net het regelboek eens volledig gelezen en heb het doosje hirdmen even open gehad...schril contrast! Overigens wel ontzettend gaaf (the more the merrier), aangezien ik ook zeer geïnteresseerd ben in de nieuwe Saga Crescent and Cross. Je legertje komt dan ook als geroepen! Wat gebruik je als basis voor je crusaders? Conquest Games Saxons? In ieder geval veel succes en wie weet zien we rond 1 april de volgende warband af! ;)
<---Strategikon - a blog about SAGA and other wargames

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2014, 12:22:10 pm »

Hè? Wat? Ik?  ???   ::)

Perry maakt een hele mooie Crusader reeks. Alleen wacht ikzelf nog even het boek af.  8)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 23, 2014, 11:49:48 pm »

Zo, de Vikingen zijn af, dus ik kan me nu hier op gaan richten. Ik zal binnenkort maar eens wat bij Perry's gaan bestellen.

In de tussentijd ben ik hieraan begonnen:

http://www.libris.nl/artikel/jack-hight/eagle/9781848545113?ProductID=10253735

Klinkt als een gave trilogie. Er komen in de eerste paar hoofdstukken al aardig wat interessante personages voorbij (Reynald de Chatillon bijvoorbeeld).

Ook heb ik deze nog achter de hand:

http://www.libris.nl/artikel/scott-oden/the-lion-of-cairo/9781407082851?ProductID=9907949

Probleem is natuurlijk dat ik hierdoor ook een Moslim leger wil gaan spelen. En laten die Gripping Beast Saracens er nou verdraaid goed uitzien!

EDIT: Alrighty, ik heb 12 Hospitaller knights besteld van Perry Miniatures. Kost omgerekend ongeveer €4.15 per model, maar ik hoop dat ik nog iets kan verdienen als ik alle losse paardjes verkoop.

De Knights heb ik natuurlijk sowieso nodig, dus daar zal ik mee beginnen. Dan kan ik verder rustig zien waar GB mee komt als het op de rest van de legerlijst aankomt.
« Laatste verandering: maart 24, 2014, 08:05:56 pm door Real »
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Szlizard

• Hero Member
  • ''fun wargaming"
    • Bite the Dice
« Reactie #4 Gepost op: maart 26, 2014, 07:27:17 pm »

Grappig om te zien dat iedereen voor de kruisvaarders gaan, ik zit juist te denken: eindelijk komen er plastics voor moslims en Perry heeft ook mooie minis! Woohoo! Ach, heb ik zometeen genoeg infidels om te vermoorden  :P
Doet wat met evenementen bij The Fantasy Realm in Zwolle
Mijn blog: Bite-the-Dice

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 26, 2014, 08:41:46 pm »

Ja, dat is ook mijn grote angst, dat het straks alleen maar Knights Templar legers zijn. Moslim legers zijn toch vooral cavalry heavy en met het gebrek aan plastic Moslimcavalerie kan dat een probleem worden, aangezien in Nederland vooral de pladtic sets populair zijn.

Ik wil zelf ook wel een Turcoman legertje bouwen, maar eerst de Hospitallers. Ze zijn inmiddels onderweg, dus hopelijk kan ik in het weekend beginnen.

EDIT: Woohoo, dinsdagavond besteld en na 3 dagen nu al binnen:

Dit wordt gaaaaaf!

Paardjes heb ik dus al van Fireforge, dus ik gooi 9 van de Perry paardjes in de verkoop: http://studiotomahawk.freeforums.org/post30420.html#p30420

Is €20 inclusief shipping een redelijke prijs? Dat is €2 euro per paardje.
« Laatste verandering: maart 28, 2014, 08:57:35 pm door Real »

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #6 Gepost op: maart 31, 2014, 12:02:19 pm »

Grappig, eigenlijk deel ik de mening wel van die poster op het andere forum.  :)

Weet niet of 20 euro veel is. Maar het is meer dan de helft van wat je zelf betaald hebt...  ;)

Al scheelt het dat het inclusief verzending is...
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 31, 2014, 04:10:37 pm »

Nee, niet eens. Die Perry paardjes zijn een soort anorexia ponies. Prachtige sculpts vanaf de zijkant, maar van voren gezien zijn ze echt te dun. Ook als ridders in het Heilige Land niet altijd op destriers reden, maar op lichtere paarden (bijv. tijdens patrouilles), dan passen de Conquest of Fireforge paarden nog beter. Lichter betekent niet noodzakelijkerwijs kleiner. Het heeft vooral met de bouw te maken. Wat dat betreft functioneren de Fireforge paarden prima.

Eerste modellen zijn inmiddels in elkaar gezet en voorzien van ultrasterke stalen lansen. Zal vanavond foto's posten.

EDIT:

Hier nog wat close-ups van de speren die ik gemaakt heb. Sterkste staaldraad wat ik kon vinden. Heb aan de eerste paar gisteren een puntje geslepen met een slijptol, waarna ik er een plastic speerpunt op heb gezet. Probleem was echter dat de speerpunten niet dik genoeg zijn en uitscheuren. Dus voor de laatste paar heb ik het anders aangepakt, namelijk een dunner plugje aan het uiteinde geslepen.

« Laatste verandering: maart 31, 2014, 07:59:08 pm door Real »

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: april 02, 2014, 09:38:00 am »

Een goed begin, Rutger! Mooie miniaturen en met die lansen zijn ze erg gaaf!
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #9 Gepost op: april 02, 2014, 12:54:00 pm »

Yup, zien er mooi uit. Wordt zelf steeds nieuwgieriger naar C&C.
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: april 05, 2014, 10:02:33 pm »

Ook de rest is nu te paard. Het was een hele klus om alle zadels van de Fireforge paarden zo uit te kerven dat de Perry ruiters er op passen. Daarna moest alles met greenstuff worden vast gezet en hier en daar worden bij gesculpt.

Maar goed, nou is het moeilijkste werk allemaal gedaan en kunnen ze gebased en geundercoat worden.

Ook de dobbelstenen zijn klaar. Laat maar komen dat C&C!  ;D

Overigens zijn de paardjes nog steeds te koop. Ik wil ze ook wel tegen een iets lagere prijs wegdoen dan €20, anders ga ik ze op Ebay zetten.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: april 09, 2014, 11:37:57 am »

Goed bezig zo te zien 8) Ik ben erg benieuwd naar je schilderwerk straks, want dat levert altijd mooie eyecandy op! Ik zie wel zorgwekkende afleiding op tafel liggen, erg gevaarlijke serie :P Welk seizoen ben je/zijn jullie? Zelf deze week gestart met het kijken van House of Cards, ook een aanrader.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: april 24, 2014, 12:12:59 am »

Ik ben vergeten om deze te posten, maar de eerste zes ridders zijn al een paar dagen af:

Laatste zes zijn inmiddels ook al weer bijna af. Hierna kom ik een beetje stil te staan omdat de armylist nog steeds onduidelijk is.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #13 Gepost op: april 24, 2014, 12:19:55 am »

Mooi gedaan.

Die kap vind ik zelf wat minder werken, maar da's persoonlijk.

Zwart blijft één van de meest moeilijke kleuren om te schilderen, maar dat is je echt goed gelukt.
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: april 24, 2014, 08:41:23 am »

Hmm, die vind ik juist wel gaaf. Geeft wat variatie. Ik zit er over te denken om de command set nog een keer te bestellen voor die hooded gast en om dan de Commander een zwaard te geven en de musician om te bouwen tot een gast met een couched lance en een maliënkap.

Pagina's: [1] 2 3 ... 5