GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Warriors of Chaos, Glottkin, waar mee verder te gaan?  (gelezen 1870 keer)

Killax

• Hero Member
Warriors of Chaos, Glottkin, waar mee verder te gaan?
« Gepost op: januari 26, 2015, 01:52:13 pm »

Beste allemaal!

Het is inmiddels weer jaren geleden dat ik Warriors of Chaos/Daemons of Chaos heb gespeeld maar ik was altijd een groot fan van de combinatie opties die Hordes of Chaos gaf. Nu heb ik vernomen dat Glottkin deze combinatie weer toe staat, maar ik vroeg me af hoe dat nu precies zit. Ik heb het boek nog niet maar wordt deze combinatie in het algemeen toegestaan op toernooien?
Zorgt dit nu niet voor een grote unbalance doordat Daemons of Chaos een op zich zelf staand goed leger is/was?

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat spelers in zijn algemeen van Warriors of Chaos en Glottkin opties nu vinden.
In de tijd dat ik Hordes of Chaos speelde en Archaon's lijst van Storm of Chaos was Chaos zeker een van de leukere "hardere" legers. Het had wel moeite met gun-lines maar maakte dit meestal goed in close combat. Ik ben enorm benieuwd hoe dat nu zit, wederom met het oogpunt van toernooien/semi-competative play?

Ik ben enorm benieuwd naar jullie meningen en ervaringen. Ik pak graag Chaos weer op als het kan. Ook ben ik er van bewust dat ik me zal moeten verdiepen in 8th edition om er weer een leuk spel van te kunnen maken.
Ik heb jaren gelden veel Chaos Knights, Marauders en Warriors gekocht, meerendeel voor de Storm of Chaos Archaon lijst, ik zou deze graag weer eens oppakken.

Last but not least, hoe ziet een competative Warriors of Chaos lijst er nu uit?

Alvast bedankt voor jullie tips, meningen en advies.

Blonde Beer

• Hero Member
Re: Warriors of Chaos, Glottkin, waar mee verder te gaan?
« Reactie #1 Gepost op: januari 26, 2015, 03:33:42 pm »

Over het toestaan van de lijst, de trend dit jaar tot nu toe is dat het toegestaan wordt bij een hoop toernooien. Ik weet het van de volgende toernooien dat het mag (met bepaalde restricties):

LOTR Utrechts fantasy toernooien
Bloodstorm toernooien
Saints toernooien (horde en allies, etc).

Dit zijn al zo'n 18 toernooien per jaar waar het mag, dus je kan er ieder geval mee spelen.

Ik ben er zelf geen fan van opzich, omdat tot nu toe alle lijsten die ik er van gezien hebben deze trend volgen: Je pakt je Warrior lijst, en je plakt er 2 skullcanons in. Tadah! Het is in ieder geval competitief genoeg om mee te spelen. Al is een normale "getwinkte" Warrior of Deamon lijst niet heel veel slechter dan een getwinkte Legion of Chaos lijst. Een legion lijst is alleen wat meer allround goed voor me gevoel.
Ik zou zelf graag zien dat Beastmen meer gepakt weer gaan worden met de nieuwe regels erbij.

Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Killax

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 26, 2015, 03:42:52 pm »

Bedankt voor de snelle reply, dat opent al wat opties! Wat is de "algemene mening" over Glottkin trouwens? Is het daadwerkelijk unbalanced/overpowerd of ligt dat echt aan de invulling van de spelers.

Ik zou graag weer een Khorne based leger willen spelen maar Skullcanons zijn hier niet persee een onderdeel van (Skullcrushers well trouwens, fantastische modellen en ben zeker een Khorne fan-boy).

Het allrounde gevoel is ook wat me zorgen deed maken over de opties. Voornamelijk (iets wat ik ook bij de Storm of Chaos lijsten zag) het alles wat sterk is kan in de lijst zorgde zo nu en dan voor problemen. Aan de andere kant, als het net zoals bij Storm voor elk leger mogelijk is komt er wel weer een "redelijke balans" in.
Beastmen modellen vind ik ook enorm tof (nog veel Minotaurs in de verpakking, want die waren ook zeer gaaf bij release)!

Ook was ik benieuwd of de toernooien tegenwoordig op 2400 punten worden gespeeld. Hoe ziet een gemiddelde Glottkin toernooi lijst er exact uit? Puur om rekening te houden met wat je eventueel kan tegenkomen...

PS Ik ben niet op zoek naar de meest broken lijst ever, maar zeker naar een excuus om een tof Khorne-themed leger af te maken. Mijn voorkeur gaat nog wel uit naar een "Core" van Warriors of Chaos maar Flesh Hounds of Bloodthirsters daarbij lijken me erg tof. Wel wil ik semi-competative zijn, dus een Scroll-caddy en/of shock-unit zal er wel in komen.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2015, 04:11:59 pm »

Tja, 2400 zie je steeds minder in NL. Voor mijn gevoel zijn de meeste toernooien 2000, met afwisselend 2200, of 2400. Nog niet meegemaakt dat je meer mag meenemen dan 2400.

Ik hou er niet zo zelf van om lijsten te posten online, want ik heb een nogal afwijkende mening over hoe je legers moet maken dus... mijn advies kan voor een ander totaal niet werken.
Ik heb wel laatst op Bloodstorm een 2000 punten Warrior of Chaos lijst gespeeld, met alleen maar Khorne units. Dat was thematisch, maar gaf ook problemen (je wilt je fast cavalry echt geen frenzy geven) maar die lijst was nog vrij hard, en dat was alleen met WOC modellen. Ik denk dat je eigenlijk uit het WOC boek elke unit kan pakken (laat de monsters maar eerst liggen tot je meer ervaring hebt) en plak er wat andere units uit andere boeken erbij en je hebt al een hele competitieve lijst. Als je echt wilt lachen neem je een beastmage mee, geef je die de mark of Khorne en een dispell scroll, al heb je dan wel kans dat Oom Khorne minder respect voor je heeft.
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Killax

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 26, 2015, 04:31:00 pm »

Bedankt voor je snelle terugkoppeling wederom! Ik sta ook altijd open voor alternatieve opties.

Wat de lijst betreft, ik zal eerst gewoon WoC weer oppakken (en het boek halen) om te kijken wat ik nog nodig heb. Voorheen was ik geen gigantsiche fan van Warriors maar wel van Marauders, ik lees her en der dat deze rollen wat zijn omgedraait in functie. Alsin, Warriors zijn nu beter voor de punten om te nemen.

Ik neem zeker je monster-tip mee. Ik was van plan om in ieder geval 1 Chimera te halen doordat ik geen Furies (of vergelijkbare skirmishers) tot mijn beschikking heb. Warmachines wil ik toch nog wel zeker even uitschakelen als het kan?

Nogmaals bedankt voor alle tips en info!

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2015, 05:12:10 pm »

Chimera is ook een prima monster om mee te spelen. Ik zat meer aan de vortex beast enzo te denken.
Beste core is volgens mij Chariots en Marauder Fast Cavalry.

Killax

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2015, 12:01:57 am »

Helemaal bedankt voor de tips. Nee het Vortex beest is niets voor mij. Chariots daar in tegen wel, heb jij nog een voorkeur van welke? Ik ben blij met de nieuwe look die ze hebben!

Marauders en Horsemen ben ik ook altijd een fan van geweest, nog bepaalde set up tips?

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2015, 09:37:31 am »

Ik volg je volg je topic ook maar even, al heb ik helaas weinig toe te voegen; het is meer dat ik ook maar weer eens Fantasy moet oppakken (en eindelijk een leger afschilderen).

Ik vroeg mij af wat er "mis" is met een Vortex Beast voor jou, Killax. En wat is de reden voor Blonde Beer om het wel te nemen?

Daarnaast, wat is het voordeel van een Chimera boven een Vortex Beast?
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

WHFB - Wood Elves - W:1 ; D:0 ; L:1

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2015, 09:38:48 am »

Meestal zet men slaanesh op de marauder horsemen en chariots want dan zijn ze vrij van paniek en het is een goedkope upgrade.
Ik ben zelf ook wel weg van Khorne op de basis chariots, dit maakt ze ook vrij van paniek en een stuk meer killy, alleen heb je dan wel last van Frenzy.

@Wicked Dwarf: De chimera kan vliegen voornamelijk. Vliegt over de vijands verdedging heen. En hij heeft voor zijn kosten erg veel attacks en met regen is ie nog taai ook.

Killax

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2015, 11:04:04 pm »

Ik volg je volg je topic ook maar even, al heb ik helaas weinig toe te voegen; het is meer dat ik ook maar weer eens Fantasy moet oppakken (en eindelijk een leger afschilderen).

Ik vroeg mij af wat er "mis" is met een Vortex Beast voor jou, Killax. En wat is de reden voor Blonde Beer om het wel te nemen?

Daarnaast, wat is het voordeel van een Chimera boven een Vortex Beast?

Niets mis mee maar ik pak gewoon liever de Chimera. Wat "lopende" units betreft zijn Skullcrushers me al monsterous genoeg (en meer Khornate). Chimera's daar in tegen vind ik ook simpelweg een toffer model. Misschien omdat ze voor Hordes of Chaos uit kwam ook gewoon deel uit maakte van Warriors of Chaos... Kan anders ook geen betere reden geven.

Zoals Beer al aangaf is een flying unit zeker welkom. Het enige wat altijd een issue was voor Chaos (Warriors of Chaos/Hordes of Chaos/Archaon's Horde/Warriors of Chaos) is een gunline/heavy warmachines. Snelle dingen (vliegende dingen) geven je hier tenminste een "antwoord" op zodat je tegenstander niet meer stil kan staan en lekker blijft knallen.

Khorne chariots vind ik een vet idee. Ik heb nog een excuus nodig om het volgende model in te zetten (dus das mooi een Chaos Chariot crew ;)):

Nu nog de vraag, de normale Chariot vs de Gorebeast Chariot, welke vinden mensen over het algemeen beter?/Meer bruikbaar?

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: januari 27, 2015, 11:50:38 pm »

Normale chariot is ten eerste core, en dus automatisch beter :).
Plus hij is een stuk sneller.

Maar de Gorebeast chariot is ziek hard. Ik heb mee gemaakt dat mijn duo gorebeasts chariots (met khorne voor nog meer attacks) door complete legers heen rammen zonder echte schade te krijgen.
Ik speel zelf 2 normale chariots en 2 gorebeasts, en die 4 units zijn al genoeg om een vrij grote deuk in de tegenstanders battleline te rammen voor vrij weinig punten.

Killax

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: januari 28, 2015, 12:29:38 am »

Thanks, in dat geval wordt het chariot's inslaan (niets mis mee). Maar hoe kom je aan je benodigde Core?

Gebruik je daarnaast ook nog 1 of 2 units Skullcrushers, ik wil deze graag gebruiken.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: januari 28, 2015, 08:25:16 am »

Als je ze graag wilt gebruiken, gewoon gebruiken dan :). Ik denk dat bijna elke WOC speler ze gebruikt.

Daarbij zijn normale chariots in WOC core. Dus een paar van hun vullen je core al heel snel.

Killax

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: januari 28, 2015, 09:48:07 am »

Als je ze graag wilt gebruiken, gewoon gebruiken dan :). Ik denk dat bijna elke WOC speler ze gebruikt.

Daarbij zijn normale chariots in WOC core. Dus een paar van hun vullen je core al heel snel.

Helemaal top! Ik heb nu in ieder geval een mooi lijstje geschetst waar ik mee verder kan.

Daarnaast heb ik nog de wereld aan Chaos Knights maar daar vinden we ook wel iets voor. Jammer dat ze niet Core zijn, had de lijst helemaal cav gemaakt (misschien wel zonder Chariots).

Als men daarnaast nog gekke Glottkin ideeen hebben hoor ik het graag. Een Bloodthirster in het leger zou ik erg vet vinden maar ik heb vernomen dat ze in durability achteruit zijn gegaan tov vroeger.

Cheers,

Killax

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: februari 08, 2015, 02:21:22 pm »

Hier wordt ik in ieder geval vrolijk van voor de Khorne theme's!

Pagina's: [1]