GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: lizardmen vs dwarves  (gelezen 1063 keer)

omnomfreakdg

• Newbie
  • *
  • ...LOADING...
lizardmen vs dwarves
« Gepost op: maart 06, 2015, 06:07:01 pm »

hellooow iedereen

ik ben nog steeds bezig met m'n lizzies, en ik speel vooral tegen dwarves, en dus zoek ik goede ideeën, iets van ongeveer 2000 - 2500 punten

ik dacht iets als grote units saurus warriors, of juist veel skinks... ik heb ook tetto eko liggen, en die zou ik er graag in hebben... iemand een idee?

grtz
Daan
why do people even read this?

E. Haesen

• Full Member
Re: lizardmen vs dwarves
« Reactie #1 Gepost op: maart 06, 2015, 06:36:17 pm »

Hallo Daan,

welokom, welkom.
En 'R'ibbit', namens Z'Bibboo, mijn Slann
;-)

Enkele tips:
- Je moet vooral nemen wat je mooi vind.

- Verf je modellen (that pleases the Warhammer gods...)

- Verdiep je er in; kijk films (apocalypto), lees gerelateerde boeken of warhammer novels om je in de sfeer te brengen, geef je characters namen

- Als je veelal werkt met grote blokken saurussen, zou ik er toch een missile screen van skinks voor gooien.

- Wanneer je slann army standard bearer is kun je hem een skavenpelt banner geven. dan hebben je saurussen NOG meer attacks (en nog meer kansen op een 6 (dus NOG meer attacks)).

- Razor standard bij de Temple guard laat ze ook door knights heen snijden

- Neem het ei mee; het eis is te goed om thuis te laten

- Neem een army standard bearer; ook als cold blooded lizard kun je te hoog gooien en dan i een reroll erg goed

- Friemel ergens tussen de blokken een kleine swarm; geeft al je eenheden poison attacks

Heel veel succes!
Heel veel speelplezier.

Groetjes,

Etoile Haesen

borkbork

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2015, 07:40:22 am »

Dwarfs is best een lastige voor lizzies, want de dingen in de lizzy army die goed zijn tegen hoge armor saves zijn zelf ook weer flink kwetsbaar voor warmachines. . Maar ik heb met mijn eigen lizzies nog niet tegen de nieuwe dwarfs gespeeld dus wat ik ga zeggen is een beetje theoryhammer.

Investeren in een GROOT block Saurussen lijkt me niet echt verstandig, omdat daar waarschijnlijk toch een flink gat uitgeschoten wordt voordat je bij de dwarfs komt. En dan gaat zijn infanterie de combat meestal wel winnen.

Skinks zijn ook niet ideaal tegen troepen met hoge armor save. Het voordeel van skinks is wel dat ze het niet echt waard zijn om op te schieten en rondjes om de dwarfs kunnen rennen.

Wat je iig wel wilt doen is heel snel druk uit oefenen op zijn warmachines en daar heb je iig wel de eenheden voor (chamo skinks, terradon/rippers, misschien een goedkope hero op terradon). En als dat je lukt dan zijn je andere troepen iig redelijk veilig.

Ik speel zelf met een beetje rare lijst (maar die werkte tegen de oude dwarfs wel redelijk).

High magic Slann in 25 gewone Saurus (Ik vind de flexibiliteit van high magic leuk, maar tegen dwarfs zijn andere lores misschien handiger)
Saurus old blood cowboy
Saurus scar vet cowboy
Saurus scar vet cowboy BSB
skink lvl 2 priest (heavens)
Skink hero on terradon (egg quanco)

25 Saurus warriors (slann gaat hierin).
4x 10 skink skirmishers (javelin)
2x 10 skink cohorts (om evt. de cowboys en terradon hero in te parkeren).

6 Cold one riders (voor de cowboys).
2x 5 chamo skinks
2x  Salamander
3 Terradons

Plan van deze lijst is een beetje om met veel kleine eenheden irritant te zijn, waarna de cowboys e.d. hun doelen uitkiezen en gezamenlijk eenheden gaan slopen.

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2015, 12:33:38 pm »

Voor de beginner, Cowboys zijn Saurus hero's op cold one's meestal met een hoge armoursave.
Super irritant om tegen te spelen want je tegenstander doet er bijna geen damage tegen maar wel effectief.
Long Live the Fighters!

omnomfreakdg

• Newbie
  • *
  • ...LOADING...
« Reactie #4 Gepost op: maart 07, 2015, 08:59:29 pm »

de eenheden die ik thuis heb liggen zijn:
1 skink priest
1 tetto eko
35 sauras hw
15 sauras spears
10 temple guard (geen slann dus onbruikbaar)
2 swarms
aantal skinks
3 razordons/salamanders (conversion)
1 stegadon met ballista
3 ripperdactyls
1 skink chief bsb
1 saurus oldblood/SV 2 hw
1 saurus ob/sv op cold one
7  cold ones

ik heb nog geld over voor andere units... ik dacht aan nog extra skinks voor cohort met tetto eko, met comet of cassandora die, denk ik, veel damage doet op dwergen die dicht op elkaar staan

nog ideeën?
why do people even read this?
Pagina's: [1]