GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Magie  (gelezen 3207 keer)

Nicolas

• Jr. Member
  • **
Magie
« Gepost op: maart 27, 2015, 10:35:10 am »

Bij aanvang van het spel gooien we volgens lvl van onze wizard met D6 om zijn spreuken te bepalen uit de gekozen lore.
Bij bijvoorbeeld 1 - 4 - 6 kennen we dus spreuk 1 , 4 en 6 uit de gekozen lore en mogen we er één vervangen door een signature spell indien gewenst.
Maar als we bijvoorbeeld 1 - 4 - 4 gooien, dan mocht je volgens mij een niet geworpen spell kiezen (bijvoorbeeld 5) dacht ik, wegens dubbel. Maar ik vind die regel niet terug.
Kan iemand mij helpen aub.

Lexy

• Hero Member
  • De nummer 4 van de wereld
Re: Magie
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2015, 10:49:39 am »

Als je inderdaad 1-4-4 gooit, dan mag je eerst een spell die bij 4 hoort veranderen naar bijvoorbeeld 5 en dan mag je één van de spells weer een signature spell maken.

Het staat in de reference sectie net voor de 8 lores of magic.
Moest het ook even opzoeken.
And I'm not afraid to show it.....
I'm Lexy and I know it!
Alex is de cruiff van warhammer.
Absoluut!

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2015, 11:13:27 am »

Thanx! Gevonden!
Ondertussen nog een tweede vraagje:

In mijn High Elves leger wil ik morgen spelen met 2 wizards:
Archmage lvl 4 -> geef ik lore of high magic
Mage lvl 2 -> zou ik lore of beasts willen geven. Bij startopstelling wil ik hem 5 inch achter een andere unit plaatsen zodat er niet te veel bevriende karakters in de buurt staan, maar wel voldoende afgeschermd voor andere magische en gewone shooting aanvallen.
Daarna hopen op spreuk 6 of dubbel (zodat ik spreuk 6 kan kiezen).
Indien dit lukt, mage onmiddellijk proberen transformeren naar Great Fire Dragon (met 6 dobbelstenen)
De kans dat dit lukt is wel reëel want 6 dobbelstenen + lvl 2 wizard + 1 van lileath's blessing

Door afzonderlijk te staan valt de schade meestal heel goed mee bij irresistible force (meestal 1 wonde voor de magiër), maar als beloning wel een monster met enorme strength, toughness, attacks en wounds (8 - 1 wonde die ik meeneem)
Dit zou toch een enorme opwaardering zijn van mijn magiër, denk ik

Indien geen irresistible force kan hij de spreuk proberen afgooien en probeer ik het de volgende keer opnieuw :-)

In de volgende magische fases kan ik mijn dan Archmage volop gebruiken

Is dit een juiste redenering of zie ik iets over het hoofd?

Indien geen 6 (want slechts 45% kans op een 6 of dubbel), is een 5 ook leuk en laat ik de magiër toetreden tot mijn unit van 21 swordmasters en probeer ik hen +3 strength en +3 aanvallen te geven. Ook leuk :-)

Indien ook geen 5 zijn de overgebleven spells nog steeds bruikbaar voor een lvl 2 wizard.

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2015, 11:30:27 am »

De Beast mage in een unit swordmasters werkt niet.

Savage Beast of Ghorros (+3S en +3A) werkt enkele op characters. Hij kan zichzelf dat dus wel geven.
Je kan wel Wyssans Wildform op je Swordmaster casten (de signature) en die geeft +1S en +1T.
Long Live the Fighters!

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2015, 11:46:23 am »

Als je de spreuk opwaardeert, dan zijn het toch alle bevriende karakters binnen de 12"?

Hoe zit het met de redenering van de Great Fire Dragon? Goede keuze op hier een gokje op te wagen?

Lexy

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 27, 2015, 12:16:49 pm »

characters zijn heroes en lords.
Een unit swordmasters valt daar niet onder.

Ik zou ook wel de goede volgorde aanhouden:
Eerst spreuken rollen en dan pas deployment

En de redenering is niet goed.
Een level 2 moet je niet in zijn eentje laten hopen op één specifieke spreuk.
Beast is daarna best een dure lore, dus om je level 2 daarna te laten werken, zul je er flink wat powerdice in moeten gooien, terwijl je arch mage dan niet kan casten
I'm Lexy and I know it!
Absoluut!

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: maart 27, 2015, 12:30:25 pm »

Ok characters snap ik.

Wat bedoel je met goede volgorde? moet ik eerst spreuken bepalen en dan pas magiërs een plaats geven?

Dat beasts duur zijn begrijp ik, maar ik hoef toch niet voortdurend deze lore gebruiken?
Zoals je suggereerde kan ik Wyssans Wildform (+1 S +1 T) gebruiken op mijn swordmasters (volgens mij toch interessant)
Maar ik kan er toch ook voor kiezen om 2 of 3 spreuken van mijn archmage te casten?
Tot slot is 40% kans op een Great Fire Dragon toch ook niet niets :-)

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil het graag goed onder de knie krijgen en daar horen nu eenmaal veel vragen bij vrees ik :-)
Alvast bedankt voor de moeite  ;)

camino

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 27, 2015, 12:50:26 pm »

Hou er wel rekening mee dat je great fire dragon gewoon in de volgende beurt gedispeld mag worden door je tegenstander. Dan sta je gewoon weer ineens in combat met je slappe wizzard als je dacht te gaan knokken als dragon.  ;D

ps. Kies dan een mountain chimera als je toch wilt veranderen, die is veel sterker dan een fire dragon.
En hou er ook rekening mee als ze 2 wondjes maken op je monster en terug dispellen naar wizzard de wonden overgedragen worden...dus ben je dood.

Transormation of Kadon is leuk voor een great bray shaman ofzo aangezien die T5 en 3 wounds heeft, niet voor een high elf, maar dat is mijn mening natuurlijk  ;D
« Laatste verandering: maart 27, 2015, 01:04:27 pm door camino »

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: maart 27, 2015, 01:08:34 pm »

ok. Thanx voor de info  8)
Zal misschien toch iets anders moeten zoeken ;D

Om te dispellen moet hij toch een spreuk oproepen die kan dispellen hé of niet?
« Laatste verandering: maart 27, 2015, 01:10:41 pm door Nicolas »

Lexy

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 27, 2015, 01:17:12 pm »

Wat bedoel je met goede volgorde? moet ik eerst spreuken bepalen en dan pas magiërs een plaats geven?

Dat beasts duur zijn begrijp ik, maar ik hoef toch niet voortdurend deze lore gebruiken?
Zoals je suggereerde kan ik Wyssans Wildform (+1 S +1 T) gebruiken op mijn swordmasters (volgens mij toch interessant)
Maar ik kan er toch ook voor kiezen om 2 of 3 spreuken van mijn archmage te casten?
Tot slot is 40% kans op een Great Fire Dragon toch ook niet niets :-)

Eerst de spreuken rollen en kiezen en dan pas je hele deployment doen.

Dus dan ga je een potje in, waarin je het gebruik van één tovenaar voor 40% kans laat afhangen van de spreuken die je cast.
Als je niet met een tovenaar cast en hij niet extra arcane items heeft, die niet meer op je archmage passen, dan zou ik hem vervangen.

En als je kans berekening wil gebruiken, dan zou ik beginnen met een 70% zekerheid of hoger en niet mijn taktieken gaan bepalen op 40% kans
I'm Lexy and I know it!
Absoluut!

camino

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: maart 27, 2015, 01:58:27 pm »

Om te dispellen moet hij toch een spreuk oproepen die kan dispellen hé of niet?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt hier. Transformation of kadon is een remains in play spell. In de beurt van je tegenstander mag hij hem gewoon dispellen op een 16+ of 20+ als je de big one had gecast. Maakt niet uit of hij irresistable was of niet ook. Hij hoeft geen speciale spreuk te hebben om te dispellen, het mag gewoon altijd.

Dus jij cast een remains in play spell --> tegenstander mag dispellen door hetzelfde of hoger te gooien dan jij.
Jij cast een remains in play spell irresitable --> in de beurten van je tegenstander mag hij hem dispellen als hij (of zij) het wil door hetzelfde of hoger te gooien dan het minimum wat nodig is om 'm af te laten gaan (casting value).
Daar is niets speciaals voor nodig.
« Laatste verandering: maart 27, 2015, 02:06:07 pm door camino »

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: maart 27, 2015, 02:33:52 pm »

Ok dacht ik ondertussen ook! Thanx!
Sorry voor de domme vragen, maar ik leer hier veel bij  :D

Briebel

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: maart 27, 2015, 03:13:10 pm »

Het is juist goed dat je het vraagt, toch. Scheelt teleursstelling in de battle.

Trouwens, het is leuk om nieuwe spelinzichten te lezen...of ze nu wel of niet kunnen, of in dit geval fluffy van aard zijn. Het blijft wel lachen om ineens een draak neer te zetten.  ;D

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: maart 27, 2015, 03:56:00 pm »

8)

Lizardcommander

• Hero Member
    • www.hiredguns.nl
« Reactie #14 Gepost op: april 18, 2015, 05:01:35 pm »

Ter aanvulling: het dispellen van RIP (Remains In Play) is altijd (!) tegen de lagere casting value. Dus al heb je de 20+ gecast, dan nog hoeft hij voor het disppellen maar een 16+ te gooien.
LM, DE, VC, HE, Dw, Bret, WoC, BM, DoC, TK en Sk
Pagina's: [1] 2